jessica-mywords

Av Jessica - 11 augusti 2013 13:03

02.10 slog hjulen ner på svensk mark igen efter en okey flygtur.
Tycker alltid det är mycket jobbigare att flyga hem än till resmålet då jag tror det ska hända må bara för att jag vill hem å träffa familj å vänner.
Och igår var det lite skumpigt vid 2 tillfällen dock bara det ena som var extra jobbigt. Sen hamnade vi på var sin sida av gången vilket jag inte gillar! Så hädan efter ska jag säga till vid in checkningen att jag ska sitta bredvid den jag flyger med. That's it!!
Hade samma tant bredvid mig hem som ner hon pickade lite på min arm och sa "du är flygrädd va?" Haha jag blev lite förvånad att det syntes så väl. Hon började babbla om att hon skulle ge mig ett nr till en man i Stockholm som botade flygrädsla men jag avböjde. :P
Då tanten kändes trygg i det här med å flyga blev jag lätt vättskrämd när hon vid landningen (blev en duns och så kändes det dom att gick väldigt fort) satt å gjorde korstecknet (!?) haha men ja, det va en av de sämre landningarna jag vart med om så jag förstår om hon blev lite skraj ;)

Innan vi åkte hamnade vi vid poolen med våra semesterkompisar. Vi köpte även rummet dagen ut för knappt 200kr så vi slapp krongla med väskor å dusch å dyligt. Väldigt skönt.
Åt middag och sen åkte vi mot flyget.

Trodde vi skulle sova längre idag men icke då! :)
Och eftersom shoppingen gick lite di så där så är jag shoppingsugen nu så vi blir nog på ett shoppingkomplex idag :))

Kram!

Av Jessica - 9 augusti 2013 16:36

Känns som nästan en evighet men nu tar det fint slut imorn.
Och ikväll är sista ordentliga kvällen här i S'arenal för imorn 20.35 går bussen från hotellet och mot flyget som tar oss hem.
Har redan lite små-Ågren för flyget hem. Borde inte tänka på det nu men det kryper lixom fram lite då å då.
Ska försöka ignorera det ikväll iaf! :)

Igår var vi Palma med paret vi har hängt en del med. Jättetrevligt!!
Staden var fin, mycket gammalt kvar och katedralen var otroligt fin!
Vi tig en taxi in och gick å strosade vid shopping-gatorna sen tog vi oss ner mod hamnen, åt lunch och gick vidare. :) sen gick vi en bra bit och gav upp tog en taxi och åkte tillbaka till hotellet. :)

Idag har vi återigen legat vid poolen. Får se hur vi gör imorn då vi måste checka ut 12... Men det finns tydligen dusch-möjligheter trots att man lämnat rummet.

Igår kväll gick vi längs stranden och mös. Mycket folk i farten. Kul och kolla på alla :)

Kram

Av Jessica - 7 augusti 2013 19:13

Idag började det lite små molnigt men det drog iväg och vi har haft ytterligare en superfin dag vid poolen. :)
Tjejen i baren har lärt sig att Peter vill ha öl och i mathaket, hamburgare. ;)
Tyvärr har jag stekt upp övre delen av bröstet och lite fläckvis på armen :( och lite lite på magen så det ska bli skönt att komma undan solen på det viset imorn. :)

Som vanligt sitter vi å väntar på att de ska öppna serveringen :) hungriga svenskar här!! Haha

Kramar

Av Jessica - 6 augusti 2013 22:34

Jag vet att man inte ska klaga och egentligen vill jag inte men det är just nu för jäkla varmt här, dag som natt. Jag skulle inte klaga om acn på rummet gjorde det behagligt men den funkar tyvärr inte som en ac borde göra. Så här går vi och svettas oavsett tid på dygnet.
Men annars har vi det bra. Degar verkligen till tusen. Det mest ansträngande vi har gjort är att gått ner till stranden några gånger.

Har hittat ett par från Stockholm som vi snackat lite med då å då och nu 2 kvällar i rad har vi spelat kort med de. Väldigt trevliga och på torsdag ska vi åka till Palma med de för att se vad staden har att erbjuda i shoppingväg. :)

Ja som ni ser här över oxå så finns det vissa som inte nöjer sig med att bada i poolen om dagarna ;)

Nu ska jag göra mig klar för sängen och för ytterligare svettig natt.

God natt!

Av Jessica - 4 augusti 2013 16:23

Jag har hört att ni har det varmt där hemma! Härligt!! Tror dock att det är något varmare här. Phu! Men jag klagar absolut inte!
Vi har det otroligt bra. Vädret är mer än på topp och det som ingår i all inclusive är helt ok. Mycket att prova på men jag vågar ju inte ens prova hälften ;)

Idag har vi vart på stranden på förmiddagen. Gick hem för att äta lite lunch och sen har vi hängt vid poolen fram till nu. Mycket nice!! :)

Tänkte ta oss en siesta och sen göra oss klara för lite marknadsshopping. Här ska köpas armband!! :)

Varma och svettiga kramar!!

Av Jessica - 2 augusti 2013 21:33

Nu har vi äntligen packat klart!
Fattar inte hur mycket man kan plocka med sig?! Det är svårare å packa till den här resan på 1 vecka än för den på 4. Hur är det möjligt!?!?

Jag har ändå vart duktig på packningen och ni kan ju gissa vems väska som är vems!

Kram på er!!

Av Jessica - 2 augusti 2013 00:51

Vilken spontanare!
Efter som vi ska till å ligga på en strand i nästan 1 veckas tid så bestämde vi oss för att göra nå annat idag oavsett väder men exakt vad visste vi inte.
Tog det lugnt på morgonen och åt frukost och funderade lite på vad vi skulle göra. Vi fick för oss att åka ner till Norrköping och Söderköping.
Norrköping va ju några år sen jag va i med Becca. Inget bra minne då vi aldrig kom ut ut staden. ;) men Söderköping var ju absolut inte igår men när vi gick där kändes det som det. Kände igen campingen vi sovit på och tom ett litet stånd-hus på ett torg längs kanalen som ett par vänner till mina föräldrar stått å sålt hantverk i. Var nästan som tiden stått still!!
På vägen hem åkte vi förbi Annica i Arboga bara för att säga hej men så blev inte fallet. Nej då, vi blev bjudna på mat och mer där till, jättemysigt!! :) tusen tack!!

Väl hemma har vi packat lite och donat. Köpte lite grejer till köket så vi ställde fram det oxå. Nu ska vi försöka sova och helst inte vakna innan 9 är mitt mål då vi ska va vakna länge imorn. :) får se om vi orkar va vakna eller om vi tar en powernap på kvällskvisten. :)

På väg tillbaka till bilen i Söderköping hoppade vi in och köpte lite kaffe, Söderköpings - blandning, blir att smaka till frukosten imorn, luktar väldigt gott iaf!!
Och innan vi åkte hem ville Peter slå lite Aqua-golf. :)

Nu säger jag god natt!

Kramar

Av Jessica - 31 juli 2013 18:25

Tänkte köra liten kort uppdatering om Halmstads-vistelsen mellan tvättstugebesöken. :)

Åkte ner i lördags, syster körde oss till stationen vid 10 och på minuten var vi framme i Halmstad klockan 15.55 Imponerande!!! ;)
Vi var så sjukt hungriga då vi efter 5 minuters åkande från Västerås tröck i oss våra mackor som vi skulle ha lite längre fram på färden så när Annica & chrisse kom tog vi oss en korv.
Egentligen kommer det gå en parallell mat-historia med den här berättelsen som från början började redan i onsdags. :) men det ska jag försöka sammanfatta sen.

Både jag och Peter var sjukt sega efter tågresan så på eftermiddagen när vi va hemma somnade jag nästan pratandes i soffan innan och efter maten. Tyckte att jag va tråkig så jag kom med förslaget att vi skulle gå på en promenad och samtliga hängde på. Promenaden ledde oss till Morfars för en vätskepaus som blev allt annat än bara en vätskepaus.
Kort sagt slutade det med att Annica å jag gick hem själva medans killarna drack öl å whiskey.. Resten är ja vad ska man säga..? De blev inte jättesena men det var lite meck för chrisse att lyckas ta hem Peter. :D
Söndagen blev seg men skön. Vi tig det lugnt på morgonen och åkte iväg för att spela minigolf. Vi hade sjukt roligt undertiden och det slutade läskigt jämt. Chrisse vann med 50, Peter kom 2 på 53, Annica på tur med 59 och jag kom sist på 60 poäng men jag stod för matchens upphämtning!! Alltid något!! ;)
På kvällen åt vi hamburgare på Bulls sen gick vi å köpte godis och kollade på film. Vi skulle ju upp tidigt på äventyr dagen där på!

Måndag morgon, sol, frukost och färdiga för en dag på Liseberg.
Tyvärr kom vi lite olägligt till att komma in men efter ca 45 minuters köande, stackars annica, kom vi äntligen ut på banan! Chrisse entrade med ett glädjeskutt. :)
Jag åkte bergbanan, älskar den!!! Sen fick killarna åka de var som små barn. Köerna växte dock rätt snabbt från 15 minuter till 35-55 så de hann inte åka jättemycket men var trots allt det nöjda över dagen. :)
När vi kom hem kastade vi i oss lite mat och umgicks. Rätt trötta å slitna sen dagen.

På tisdagen åkte vi hem, återigen svek jag chrisse på hans födelsedag men jag kompenserade upp det med en pressent!! :)

Nu till mat-historien, det är sjukt att kunna säga att förutom två middagar sen i onsdags förra veckan har vi ätit korv eller hamburgare på ett eller annat sätt.
Onsdag: hamburgare på balkongen.
Torsdag: korv med bröd på campingbadet i sura.
Fredag: grillade vi korv med bröd hos Therese å Niklas och åt en cheeseburgare på kvällen..
Lördag: korv med bröd i Halmstad.
Söndag: french hotdog vid golfen och hamburgare på kvällen.
Måndag: hamburgare på Liseberg och korv med tillbehör hemma på kvällen.
Tisdag: hamburgare när vi kom hem efter ha handlat. Och idag, onsdag åt vi falukorv. Hahaha
1vecka med samma mat om och om igen... Inte bra, inte bra!!
Nu blir det annat! :)

Nu ska jag ner i tvättstugan igen men bjuder på lite bilder från trippen.

kramar
Jessica

Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)