jessica-mywords

Alla inlägg under september 2013

Av Jessica - 29 september 2013 17:32

Gårdags kvällen var mycket trevlig. Mat, prat, skratt å bäbismys. :)
Idag var jag på erikslund, en väldigt snabb visit på stan och sen även på Vallby frilufts museum med Sandra å hängde. Själva shoppingen gick väl lite si så där men något blev det iaf. :)
En stickad tröja, svart med guldtrådar i och halsduk och matchande vantar.

De 2 sista bilderna är de sakerna som vi köpte på Åhléns sist. Tillsammans med tillhörande handdukar. :) såg de i Norrköping i somras och blev kär så nu blev de mina/ våra.
Flaskorna ska fyllas men vi glömde köpa olja sist vi storhandlade. :P

Känner mig sjukt rastlös, vill göra nått men ändå inte. Får se vad som sker här. Ska väl laga lite mat strax... :)

Kram på er!
/
Jessica

Av Jessica - 26 september 2013 07:59

Nu så!!
Jag kan inte minnas när jag började 14 på jobbet, inte heller kan chefen det. :) tror på riktigt att jag inte gjort det en endaste gång sen jag kom hem från resan... :) det gillas!
Men igår gjorde jag det och för nästan första gången gjorde jag nånting mer än å bara sitta hemma å glo!! :D

Vi han åka å köpa allt till renoveringen!! Så nu är det bara å tuta å köra!! :)

Vi har kommit överens om att ta vardagsrummet först och sen köket och hallen. Jag ville ju smacka på med allt på en gång men Peter har övertalat mig och kommit med argument jag inte kan säga nej till så.. :)

Vi ska försöka va klara med all målning till lördag nästa vecka. Hur det går får vi se då Peter jobbar hela helgen och ja jag, jag jobbar ju som vanligt hela tiden nästan. :)

Kram på er!
/
Jessica

Av Jessica - 25 september 2013 22:11

Nu måste jag slå ett slag för Åhléns här i stan! :)
De har nämligen 2 gånger på väldigt kort tid överraskat mig med både otrolig service och makalöst trevlig personal.
Första gången var för några veckor sen när jag skulle köpa de små uppläggnings grytorna där. Hittade ett presentkort i plånboken, som jag inte ens vet när jag gick det.
Jag frågade snällt om hon kunde se om det fanns nått kvar och det var inga problem. Men kortet gick inte att läsa i kassan så hon va tvungen att ringa ett samtal. Efter några ordbyten la hon på och förklarade att det hade gått ut. Man var tydligen tvungen att använda det inom 1 år sen senaste köp, vilket jag INTE jag gjort. Då säger hon men det gör inget jag drar det iaf. En summa på 150kr!! + att jag fick rabatt eftersom jag gick med i deras klubb. Herregud så trevligt!!!

Och igår var vi på stan och kollade runt efter soffinköpet. Då trillade vi in där och shoppade lite saker till köket (kommer bilder på det sen) mest för att jag fått en rabatt-check. Den gällde som följer: " 15% på ett helt köp eller 20% på en vara"
Vi köpte 7 saker och räknade med att få 15%-varianten meeeen icke då!! Nej då är hon så jäkla snäll så hon drar 20% på den dyraste OCH 15% på resten av varorna. Asså jag visste inte vad jag skulle säga jag blev så glad och hon skojade om att hon nu skulle få sparken för att hon gjort detta men då sa jag: " om de säger nått så kan du hälsa att ni vunnit en kund och att du kommer tjäna in detta på mina nästkommande köp!" Då skrattade hon och sa att hon absolut skulle använda det som argument.

Jag kan säga att jag aldrig innan upplevt nån slags kund-säljare-relation på Åhléns, säljarna har känts tomma och inte sagt så mycket men det är nått jag kommer förtränga.

Tack ni 2 som gett mig en ny syn på er! Jag kommer tillbaka!
Så nu vet ni!! Gå till Åhléns! ;)

Kram å god natt!!
/
Jessica

Av Jessica - 25 september 2013 10:25

Här är det dagvilt värre!? Det började redan förra veckan. Låg en dag för hela tiden bara för att jag bytte ledig dag med en på jobbet så istället för å va ledig på onsdagen var jag det på tisdagen vilket resulterade att fredagen var 2 ggr. Det lustiga var att på torsdagskvällen kändes det verkligen som fredag. Så jag hade 2 fredagskvällar!! :)
Och nu i veckan har jag oxå legat en dag före har trott att det är torsdag idag hela tiden när jag tänkt på veckan. Denna gång gör det inget då jag fick 1 dag extra för allt plock här hemma. :)

Igår köpte vi ny soffa och tv-bänk. Och så kollade vi på färgprover. Nu ska här saker hända!! "Lycklig tjeeej"!! ;)
Fast just nu ser det lite halv rörigt ut men på lördag försvinner köksbordet och stolar och på onsdag försvinner resten. :)
Liten tjuvkik på möblerna??

Känner mig hur som väldigt nöjd med inköpen och jag tror det kommer bli skitbra med Peters kista och skåp som ska in här oxå. Feeling good!

Igår åkte vi en tur i nya kian som irsta-folket köpt nu. Fiiiin, fiin var den.
Men så berättade s saker om jobbet som gjorde mig nervös men så klart på ett bra sätt!! :)

Nu ska jag fixa det sista på håret och skriva lista på spackel, maskeringstejp å lite annat till renoveringen.

Ha en bra tors.... Nej! Jag menar onsdag!! ;)
Kramar!
/
Jessica

Av Jessica - 23 september 2013 08:52

Full rulle!!
Klockan är 9.50 och här har jag vart igång sen 7 med å tvätta. I tvättstugan då så klart! Och teknikern ringde i tid och bestämde när han skulle komma bara hoppas att han håller den å.
P är ute å cyklar får se vad vi hittar på i ef när kylskåps-titten är klar. :) kanske blir shopping på erikslund!? Whohooo!

Kram
/
Jessica

Av Jessica - 22 september 2013 17:48

Jaha ja imorn var det måndag igen men idag finns o gen söndagsångest för här har man nämligen 2 dagar till i frihet innan man måste jobba igen :) men imorn någon gång under dagen ska en tekniker komma å kolla på kylen. Så jag har bokat tvättstugan mellan 7-14 när jag ändå måste hålla mig hemma. :) ska tvätta lite täcken och kuddar tänkte jag.
Sen måste jag börja ordentligt med rensningen här hemma, och på vinden + att vi måste åka och kolla på soffor.. :) det sista är ju inte alls lika tråkigt som de 2 första måstena;)

I helgen har vi hängt en heeeel del med syster å familj vi sov över där i natt oxå. Och så kom de hit idag och hängde då pappa inte kunde va med å fira oss igår.
Vi bjöd på tapas när mina mostrar, en med man och mormor kom och hälsade på. :) mycket gott!!!

Fick massa presentkort på erikslund så nu blir det shoppa av må ni tro!! Haha och jag tror syster blev nöjd med sin klocka jag hittade åt henne. :)

Blev mycket gott som ni ser här över och tårtan var oxå god men jag hade hoppats mer på den :P

Nu ska här fortsättande plöja lite. Tar lite i taget men det är ju alltid något!!

Kramar mängder!!
/
Jessica

Av Jessica - 17 september 2013 20:53

Nu kan jag äntligen säga det!! :))
Jag har fått ett nytt jobb!!!!! Jag är så glad och det kommer bli så kul. Men jag ska inte sticka under stolen med att det är nervöst och med ett stort vemod som jag sagt upp mig från mitt nuvarande de jobb. Fast jag vet att det här kommer bli super!! :)
I mitten på oktober börjar jag. Mitt nya jobb som med för nya utmaningar, nya kollegor och nya tider som kommer göra att jag får typ ett nytt liv. :)
På lördag ska detta firas tillsammans med familj. Inte bara mitt jobb utan även att jag fyllt och att syster fyller.

Idag har jag flaxat runt som en tok först ensam sen med syster för att inhandla allt till lördagen. Och så han jag in å köpa en kofta på vila. Fick presentkort där av P och jag är mycket nöjd över köpet. :)

Var upp till Arbrå i söndags över dagen oxå. Hade en jätte trevlig dag men jag förstår nu Annica hur ni känner er med stressen när ni åker hem hit. :P

Igår när jag kom till jobbet var Annica tillbaka från en vecka i Spanien och vad tror ni jo då, fick paket från henne och hennes man. De är så snälla!!!

Nu ska jag kolla på idol!
Kram
/
Jessica

Av Jessica - 11 september 2013 21:50

Lovade ju berätta en sak i tisdags men njaaa ni får hållas ett tag till men snart så!! :)

Kram
/
Jessica

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards