jessica-mywords

Alla inlägg under januari 2012

Av Jessica - 31 januari 2012 15:12

Jaha da var jag pa andra stoppet da. Kanns som att det gar bra men nu langtar jag till imorn da jag far lagga in mina vaskor pa ett hotellrum och strosa fritt utan att behova ha rakoll hela tiden.

Har fick man minsan inte kopa in sig pa en launch om man inte var..... ja fraga inte, da hon snackade sa fort sa jag in hann hora vad hon sa.. :) Menjag kanner mig pigg ansa lange och jag har hittat ett stort stalle med lite folk pa som jag kan lagga mig pa nan bank ett tag. Har ju inte fattat om det ar 3 el 2 timmar innan jag ska chacka in sa som vanligt tar jag det sakra fore det osakra... :) och det ligger precis over incheckningen. Ar stolt over mig sjalv idag for jag har akt runt i san har tag mellan terminalerna och fattat det mesta. Men att hitta till vaskan var rent flyt da jag chansade och hoppa av dar alla andra gjorde det.. :P



Har bara 15 min pa datorn sa nu ska jag kolla fb lite oxa.


Kram

Jessica

  









Av Jessica - 31 januari 2012 02:48

4:48 visar klockan har. Har lyckats sova lite i en "psykolog"-stol som var den sk sangen i launchen. Nasta plan gar 7 och forhoppningsvis far jag lite frukost i mig da. Qatar is tha shit rent ut sagt. Jag bestallde ju ingen mat vad jag visste pa planet men snubben, en riktigt "Ove", som jag satt brevid pa planet ner hit berattade att allt ingick sa.. Hall tummarna for mig. :)

Det som forvanar mig mest ar att folk iaf har inne pa launchen bara lamnar sina vaskor och gar runt. Sjalv moblerade jag om det lilla kryp innet jag hade sa att jag skulle marka om nan forsokte ta sig fram till min vaska.. hahah jaja... Hoppas pa ett mer rumaktikt vilorum i Singapore. Sa man faktiskt kan slappna av 100 %. Trodde ju dock aldrig att det skulle ga har men plotsligt hade det gatt 1 och 1 halv timme sa att... :)

Gick in pa toa efter att jag hade "sovit" och herre gud sa jag ser ut.. Haret ar anda ok an men jag ar likblek i fejjan. Hmm Ska nog kanske forsoka sova pa planet! hahaha


Skulle logga in pa fb tidigare och for att komma at min sida var jag tvungen att bekrafta att det avr jag genom att identifiera nara av mina vanner pa bilder de taggats pa.. haha... ja vad sager man ska prova igen och kolla om jag maste gora det igen.


Hoppas ni har det bra dar hemma! Frys inte ihjal nu nar rysskylan kommer eller vad det var som jag laste om i Aftonbladet :)



Kramar

Jessica

  



Av Jessica - 29 januari 2012 17:52

Fortfarande inte nipprig eller nervös men nu börjar det lite smått pirra i magen.

Tidigare idag har det bara känts att jag ska åka nånstans men typ mer att jag ska åka tåg längre eller så inte nå annat men när syster och c/o skulle åka hem fick jag nå tokspel och bara skrek rakt ut hahaha då kom det över mig.


Nu har jag städat lite och plockat undan så det är någolunda fin hemma när jag kommer hem. Uppdaterat mobilen och så har jag packat. Båda väskorna. Gick bra och jag klarade handbagaget på strax under 4 kg och stora väskan ligger på 6.4 kg. Helt ok för att vara jag.. =) Mycket av tänket var... "det kan jag köpa där!" och då krymte packningen ganska så rejält.


 

Har redan dragit över regnskyddet över stora väskan. Hoppas det godkänns som flightbag. =) Tror det går bra har bäddat in de mesta remmar och skit som inte får vara lösa.  =)


Får sen när jag kan uppdatera igen. Försöker nog hitta en dator i Doha men man vet aldrig. Och bli inte som jag nervösa om jag inte hör av mig innan jag kommer till varken Phuket eller Singapore!

Ska göra mitt bästa iaf!  



Nu ska jag hitta nått att äta sen så ska jag vänta på att Sandra kommer då hon inte kunde komma igår.

Och ni som kom igår! Tack för en jättetrevlig kväll!!!


Kramar på er!

/
Jessica

  





Av Jessica - 28 januari 2012 10:12

Frukosten avklarad. Snart ska jag sätt fart med att göram ig i odrning. Syster och jag ska åka en sväng till Erikslund. Hon ville till shoppingcentret och jag till ica maxi. Ska köpa lite snacks till kvällen och dricka. =)

Men detta är bara en bisak för sen ska vi åka till vår älskade mormor. Då hon blev sjuk när vi skulle äta middag hos min moster sist så ska jag träffa henne idag istället...  Ska visa min bleka nunna för att hon ska kunna jämföra sen.. ;) haha.


 


Inte världens bästa bild på oss men iaf..    



Nu ska jag duka undan frukosten sen kör vi! Dax att börja dagen!




Kramar

/
Jessica

  


Ps, Fortfarande ingen hysterisk Jessica i sikte.. =)

Av Jessica - 26 januari 2012 14:44

Torsdag den 26 januari.

Vet inte vad jag trodde men att det skulle göra ont visste jag ju. Men efter första rycket så sa jag "var det bara det?!? Jaha!" MEEEEN ska inte mörka att det gjorde ont men benen blev ju bedövade efter ett tag.. =P Absolut inget jag kommer sätta i system men jag skulle nog kunna tänka mig vaxa benen igen. Skulle dock aldrig göra det själv!! Som hon sa "Det som inte dödar härdar!" Så sant så och ska man vara fin får man lida lite oxå. =)


Telefonen har gått varm sen jag kom hem. KUL! Pratat med Rovan, Fina, syster och mormor.. =) Bestämde med mormor att jag och syster ska hälsa på på lördag. =) Lillkillen får vara hemma då han har feber. Lilla snorungen jag som ville sova hos de imorn men jag vågar inte chansa. Hoppas på att han är bättre på söndag då det är planerat att de och pappa ska komma en sväng på ef.


Idag på väg hem var bussresan smått intressant.

1. En fyllis hoppar på bussen på samma hållplats som mig och fyller hela bussen med en härlig alkisdoft ala fylltratt på heltid.

2. Chafförsbyte vid nästa station varav mannen som ska köra bussen tar typ 5 minuter på sig att ställa in allt och stänga dörrarna.

3. Vid centralen ska folk på. Chaffören fipplar med knappar och öser på värme istället för att släppa in de som väntar.

4. Alla, och då menar jag verkligen ALLA rödlyssen var emot honom resan rakt igenom.

5. Chaffören kör förbi en hållplats som folk vill av på. Tvärnit 1!

6. Stannar vid nästa hållplats och har "fikapaus" med en gubbe innan han lämnar den. Tittar inte när han kör ut och stannar halvvägs ute i gatan.

7. Chaffören missar ytterligare en hållplats där en man vill av. Tvärnit2!

8. En utländsk tjej ropar "What the f**k is wrong with you!!" innan hon hoppar av.

Och under hela resan vid varje stop oavsett om det var rödlysen eller annat som gjorde att bussen stod still ropade alkisen "KÖÖR DÅ!!" "Kör för i helvete!" osv.


Tror han vaknade till liv efter det, för sen stannade han där han skulle.. hahaha

Ja jag blev irriterad men jag tänkte att han kanske inte hade nån bra dag men han borde ju iaf stanna då det pingar hahaha...

Misstänker att jag kommer få vara med om en och annan händelse i trafikväg där nere sen. =) SÅ, jag ska väl bara vara tyst!


Nu ska jag göra klart det sista innan jag ska vänta in Fina och Emma. Blir hundbesök oxå =) Kul!


Kramar

/
Jessica

   









Av Jessica - 24 januari 2012 19:57

Ni kanske undrar varför jag ifrågasätter mig själv.??

Men så här är det. Jag pratade med Määääry igår och undrade jag var Jessica är/var när vi oratade om resan.

Och det bara för att jag inte är nervös. VAR ÄR NERVOSITETEN!?!??! SÅ klart att den kommer komma på måndag  när jag kommer till Arlanda. Då kommer jag nog inse vad fan jag ska göra. Men "old Jessica" hade ju vart utanför kroppen av nervositet för flera veckor sen.

Och sen när, NÄR, blev jag en sån som tänkte: "det löser sig då" "det tar vi då" osv. NÄR!?! haha jag chockar mig själv med hästlängder!

 Sen finns det en känlsa till, eller man kanske inte kan kalla det för känsla men jag läste på mitt resesällskaps hemsida där han skrivit nått i stil med att han ska hämta upp sitt resesälskap den 1 februari i Phuket. HAN TROR VERKLIGEN ATT JAG KOMMER VARA DÄR DÅ! haha jag kan inte för klara varför jag känner så här men jag tror att det är för att jag inte har fattat att det är JAG som är resesällskapet, att det är JAG som ska åka bort i 2& ½ vecka. Haha ni lär ju tycka att jag är totlat kokko och det är jag väl men det bjuder jag på i såna fall.


Finns inget avslut på detta så det är bara att sluta nu. Punkt slut! Nu ska jag käka lite mat.


Kramar

/
Jessica

  


Av Jessica - 24 januari 2012 12:47

Känner ni igen den här tjejen??


 


I don't!

Den här tjejen ska om 1 vecka sätta sig på ett plan helt själv för att ta sig till Phuket.

Den här tjejen ska vara borta i 2 & ½ vecka.

Den här tjejen ska på sitt livs äventyr.


Herre gud, vad hände!?!??!?!?! =)


Trevlig måndag på er!
Kramar

/
Jessica

  


Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards