jessica-mywords

Alla inlägg under mars 2011

Av Jessica - 30 mars 2011 21:06

Onsdag... Flummade runt lite innan vi gick ner till jobbet...


Rubrik Idioter kanske... :)

   

 



Kram på er!

/
Jessica

  

Av Jessica - 29 mars 2011 18:37

Dagen till ära har jag gjort det jag brukar göra när jag är ledig... Städat! INte bara förståss... Jag gick upp i tid så jag kunde åka med syster till Hälla och låna bilen för att handla lite. Väl på Ica-parkeringen ringde jag upp Fina och kollade om hon ville gå med mig på IKEA och det ville hon.. =) Så jag handlade och åkte hem med varorna kastade in frys och kylgrejerna för att sen möta Fina och Julie vid systers jobb för att återlämna bil och nyckel.  

Sen gick vi in snabbt på plantagen för att köpa mig nya blommor... Men jag tyckte inte de hade så mycket att skryta med.. Hittade dock 3 stycken som jag gillade.. =)


Inne på IKEA hittade jag nya lakan och 2 hyllor till vardagsrummet men blev anningens besviken när konsollerna jag tittat ut inte såg ut som jag hade tänkt mig...  Men men konsoller borde ju finnas var stans el?


Till min glädje föjde mitt shoppingsällskap med mig hem och åt här det var trevligt... Julie är så söt... !

 

Nu ska jag ta och äta för att sen slänga mig i soffan och glo på tv... Får se om jag somnar ikväll råkade ju då sova 3 timmar nu på eftermiddagen.. ops!


Just ja.. Som om jag inte var tillräckligt nervös nu kom det en dag närmre.. =P


Ha en underbar kväll!

Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 24 mars 2011 12:10

Nu så.... Riset är borta och jag är redo för att möta våren... =)

Blev nöjd som vanligt när jag går till min frisör... Kanske att jag ångrar mig att jag inte klippte mer uppflikat framtill men men det tar vi nästa gång...


 

Inte världens bästa bil dock men lite så här ser det ut nu mer..


Var redigt trötter i morse.... Mer än vanligt.. Åkte på personalmötet bara för att jag skulle klippa mig kl 10. Tog lite mer än 1 timme hos frisören och sen had ejag så klart missat ena bussen med nån minut så kissnödig som tusan fick jag snällt vänta till nästa buss.... Kuta hem och när jag öppnar dörren känner jag att det luktar vääääldigt starkt kaffe.... Marie hade glömmt bryggaren på... Inte bra... Och när jag skulle stänga av den fick jag vääärldens stöt.. Vet inte om det var för att den stått på så länge eller om det bara var en engångsföreteelse..


Nu ska jag fundera på om jag ska åka till syster sen.. Kanske vill hon hämta upp mig eller så får jag vänta på pappa för han sa att han kunde hämta mig om jag ville med... Borde städa lite oxå... Och tvätta... och nej då jag bara skoja det är det enda jag behöver göra.. Längtar så mycket till på lördag... =)


Det är nått som flyger i luften men jag ser inte vad det är.. Kan ju iaf inte va snö eller??

Nej nu ska jag köra på här..!


Ha en underbar dag!

Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 22 mars 2011 09:04

Tisdag morgon.... Frukosten just avklarade och jag behöver inte stressa än.. =) Gick upp 1 timme tidigare idag för att kunna ta det luuuungt.. Och för att jag har tänkt gå ner till jobbet...

Det hade jag tänkte igår med men när jag precis satt mig ner för att äta frukost ringde bossen och frågade om jag kunde komma till 10 för hon mådde inge bra.. Kollade till på klockan 8.45 Ja sagt och gjort 10.10 loggade jag in på jobbet. =) Det var bra gjort av mig tycker jag... =) Men det roligaste av allt var dock att när jag kom så sa bossen "Vad bra att du är här men vet du??! Jag mår bättre nu!" =) haha.. Ja men vi fick mycket gjort..


I söndags var jag och Sandra på stan. =) Hittade en jättefin väst i militärgrönt.. Och så hittade jag ett par skor som jag köpte men de ska jag lämna tillbaka för jag köpte ett par andra igår som jag gillade bättre sååå.. =)

Väl hemma så började jag sortera alla mina smycken... Marie tyckte att jag hade en hel smyckesbutik.... Vet inte om jag var liiiite uttråkad eller vad tror ni..? =)

  

Så mycket är det inte..

     

Armband, örhängen och ringar... =)


Nu ska jag ta och börja göra mig i ordning...


Hoppas ni får en underbar dag!

Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 19 mars 2011 20:17

Hmm.. ja jag vet att jag är knäpp...

Meningen var ju att jag skulle ha städat igår ifall att.. Men efter som planerna ändrades så struntade jag i det... Hade en lugn fredagskväll som artade sig i att en av mina kusiner ringde och frågade om hon inte kunde få slagga på min soffa på lördagen... Sååååå.. det hela slutade med att jag somnade rätt tidigt och gick upp tidigt och började städa... Strax innan 10 var jag klar och då var det bara att sätta fart med smink och kläder för att bege sig till jobbet...


Dagen på jobbet gick dagen hyfsat fort var mycket folk idag... barnbidrag... Säger allt.. =)

Mötte upp kusin på stan och när hon skulle gå till Harrys tog jag hennes bil och åkte hem... Den var så sjukt härlig att köra.. Det måste jag göra om.. :P


Här hemma har vi ätit och degat... Vi skulle från början gå och köpa godis men då ville Marie baka efter mycket om och men så slutade med att Marieställde sig och gjorde chockladbollar...  Och jag... Ja vad pillade jag med jo jag fick för mig att ta bort lite hår från duschbrunnen... Och detta mina vänner urartade sig till en orgie av hulkningar och skratt.... Det var så äckligt.... Det äckligaste på länge... Bjuder på lite bilder från vår lilla lördagskväll.. =) Vad gör man inte för att förtränga det man egentligen skulle ha gjort.. :(


  

Jag skrubbar och donar... Det avr som 2 våningar.. IHOOO!


  

Nu är det rätt... Lättad att det är över...


  

Marie hjälpte till med slangen..


Ha en bra kväll!

Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 18 mars 2011 08:39

Jaha vad är det här då?? haha... rena skämtet tycker jag men det ska ju bli plusgrader redan imorn så jag antar att den bara är här på snabbvisit den här snön.... 

Meeeen vet ni jag skiter i vilket för jag är glad iaf.. =) Välidgt glad.. !

Där emot så har jag insett att det nog inte var senaste färgningen som skadat mitt hår utan min platt-tång... Japp... iom att den är 7 år så funkar den väl inte riktigt som den en gång gjorde och jag drar och drar och drar tills det blir platt fast att det inte blir det.. Såå.. jag tror att löningen nästa vecka kommer få mig att rusa till en ny platt-tång..  Ska väl inte säga tror utan vet.. =P


Nu ska jag packa ihop mina prylar och göra mig klar för en underbar dag på jobbet... Det är rätt roligt nu för det är så mycket att göra... Lite stressigt men jag blir inte stressad såe.. =)


  

Jag som skulle vara vårig idag det var ju knappt nått att tänka på när man vaknade och kollade ut såå... Det blev lite mer vintrigt idag...


Ha en bra dag!

Massa kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 16 mars 2011 20:44

Att bli "med-dragen" ut på krogen är ju alltid kul... Så klart.. Men när man ska jobba dagen efter då är det lite si så där.. MEEEEEN när ens jobbarkompisar verkligen ställer upp och byter söndag med en då blir man sååå glad... Jag sa typ tack 4 gånger och hon tyckte inte ens att hon gjorde nått.. Men hon ska bara veta.. =)

Och så fick jag tid hos frisören oxå.. Nästa torsdag... Får se om jag klipper lugg eller inte...

Nån som kommer ihåg när jag såg ut så här.. ?? =)

  




Och så är jag bara allmänt glad för övrigt oxå.. :D  Känns skönt... !


Nu ska jag ta och äta lite..


Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 14 mars 2011 12:30

Ja visst i helgen har det ju varit min lediga helg... Och som vanligt har den ju varit allt annat än ledig... Det är det som är så tråkigt med att bara ha 1 helg i måndaen för då bokar man upp sig så man ska hinna träffa massa personer och osv....

Det började iaf med att jag jobbade extra i fredags så istället för att gå hem 15 så slutade jag 18... Gör inget för jag har kommit på att de där 20% som jag tappade när jag var sjuk i 5 dagar de har jag fått ihop nu förra veckan.. Kanske till och med lite till.. =)  Satt hemma och glodde på tv och la mig ganska tidigt..


På lördagen åkte vi till pappa vid 10 tiden för att fira hans födelsedag. Som vanligt blev det ett rysligt springade i trappen eftersom Anton tycker det är sååå kul.. Roligt att han har kul men när man måste springa efter så är det inte så roligt för oss.. haha.. men men..

Vi fick god mat och så efter maten tog vi oss på en prommenad så Anton fick sova en stund.

Väl hemma blev det kaffe och tårta... =)

Pappa mår bättre än på 15, 20 år säger han och det är ju bra.. =) Haha vi kan ju alltid hoppas att han kanske tar hand om sig lite bättre nu iaf...

Efter som jag sen skulle vidare till Fina så gjorde jag mig ordning hos syster emellan.

18 kom jag hem till Fina och när Emma kommit började vi med maten och vi hann lagom äta klart till Mello började... Vi snackade och tittade på den.. Tiden gick fort plötsligt var klockan redan efter 00 då tyckte Emma att vi skulle hem och sova så sagt och gjort... Jag tror jag somnade på stört när jag la huvudet på kudden.. Som vanligt haha...


Söndagen var kort.. Vaknade rätt sent.. Syster hämtade mig och så åkte vi och köpte blommor till min moster som vi skulle till... För de har flyttat... Och jäklar vilken mälarutsikt de har nu... De ser ut till Björnöbron åt ena hållet, andra hållet ser de nästan till löga... haha och det 3 som senare kommer täckas av ett hus till såg man ända hit...

Jättefin lägehet oxå så klart.. :) Så om 14 dagar ska vi dit igen för att hjälpa henne med datorn haha.. Hon har köpt en nu äntligen.. och ska lära sig både det ena och andra.. Hon är så rolig medans hennes man bara suckar... =)


Vad händer idag då? Jag har inte gjort mycket hittills... tvättat och kört en disk... Tar det lite lungt... Ska ner på stan en sväng sen... OCh vi d18 ska jag möta upp Jonna.. Lite längre uppdateringsfika... =)

Funderar på att städa i klädkammaren dammsuga och så.. Becca ringde igår och hade hittat en pälsängel-bagge så.... Jag blir lite nojjig... Samma när Emma R hittade hemma hos sig då städade jag oxå haha...

Men jag drar väl på lite städmusik och kör igång.. =)


Ha en underbar måndag alla glada.. !
Kramar

/
Jessica

  

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards