jessica-mywords

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jessica - 27 oktober 2010 20:44

 


Som sagt, ja jag vet.. Det är absolut ingen utsökt mums-middag men jag lägger upp bilden enbart för att jävlas med Sandra... =)

Fick nämligen höra att hon inte gillade kokt kött och tydligen tycker väldigt illa om kokta korvar av olika slag.. =) Och när hon fick veta vad jag skulle äta vred hon sig nästan ur stolen hahah.. Så jag kunde inte låta bli.. =P


Sandra trotsade sin snuva och tog med sig sin sambo som fick slita här och satte ihop min säng-gavel och satte fast den i väggen, (det blev bara 2 hål Fina) Tack snälla ni/smabo för hjälpen!!

Nu har jag lite problem hurvida jag ska ha lampan i fönstret eller på gaveln så när det kommer upp bilder får ni gärna komma med förslag.

Imorn ska jag försöka få upp gardinerna i sovrummet oxå för det fixade han upp åt mig oxå.. =) 


Nu ska jag rosta lite bröd och äta med min gooda tonfiskröra.. Och kolla på Grey's..

God natt mina vänner!

Kramar

/
Jessica

  



SMS

Av Jessica - 26 oktober 2010 19:37

Jessica: "Nu jävlar! Har köpt smink på MUS för 1200KR!!

Ditt fel! Haha kram på dig!"


Sandra: "Hahahaha galning ;-)

vad köpte du?"


Jessica: "Allt foundation, puder å nå solpuder

 + 2 borstar. Har hon lurat mig?? Haha"



Sandra: "Haha nej då! Sånt där

är ju dyrt, men det räcker länge:-)"

 

 Jupp jag lyckades göra av med ca 1200 eller ja närmare 1300 på smink men vet ni?? Jag har haft det idag och det har setat hela dagen och det var det jag ville.. Allt annat bara rinner av mig så jag är nöjd och som Sandra sa det räcker ju läääänge.. =)


Blev en inpulsfika med Emma R, hennes syster och Sofia igår oxå jättekul och trevligt..  Mycket skratt blev det.. =) Tråkigt nog gick tiden så fort så jag var tvungen att gå och möta upp mina arbetskollegor för att äta lite mat på Di spanga.. Väldigt god planka åt jag med hemmagjord bea och rödvin.. mmm Det var inte illa alls. Även här blev det en del skratt under kvällen..

Men det var skönt att lägga sig i sängen när jag väl kom hem...


Och imorse var det bara snällt att stiga upp då jag skulle få hem Gubben... Som ska bo här på obestämd tid.. Hoppas han sköter sig och är snäll.. annars åker han ut tidigare än beräknat... Han var inte här mer än 5 minuter innan hade haft sönder första grejen.. Men nu har jag tagit bort några saker som jag är rädd om så nu får vi se om han håller sig på ställen där han får plats.. ;)


Ska gå ner och möta Fina nu.. Hon kommer med täcken till mig som jag ska täcka soffan och fotöljen med undertiden Gubben ska vara här så det inte blir så jobbigt att få bort allt katthår sen..  Och för att han inte ska kloa på soffan..


Ojoj måste springa ner..

Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 24 oktober 2010 17:09

Har nyligen kommit hem.. Finns inget att kolla på på tv och jag har lite lite lite tråkigt.. Men jag tror jag behöver vara hemma och ta det lungt oxå för jag kommer jobba 12 dagar i rad.. Vissa dagar kortare och andra lite längre men man ska iaf upp och passa tider i 12 dagar irad.. Men när man väl sitter här hemma så är det ju såååå tråkigt.. =P


Igår hade jag en väldigt trevlig kväll igen.. Var hemma hos Jonna och R. Snackade lite skit, åt väldigt god mat och drack lite vin.. =) Tack för en jätte mysig kväll! De har verkligen skaffat sig ett riktigt fint och mysigt hus! Kommer bli toppen när det får allt i ordning sen. =)

Innan Jonna kom och hämtade mig hade jag lite tråkigt.. haha syns det???

    

Idag skulle Sandra och M komma och hjälpa mig med sänggaveln och sätta den på plats på väggen men M hade lämnat alla sina verktyg på jobbet så nu siktar vi in oss på onsadg istället...

Ev komm jag få hit Gubben på tisdag eller onsdagen oxå.. vi får se men det lutar åt det..


Har tänkt på en sak... Det är jäkligt tråkigt att man är så feg och töntig som man är.. haha... Tänk om man vågade lite mera saker.. Undra hur det skulle vara... Jessica som en ny person som vågade lite mer.. Vad tror ni? Kommer det klä mig tro.. ? haha.. Önskar jag kunde prova nångång.. haha WONT HAPPEN! haha


Nej nu till spisen!


Kramar

/
Jessica

   


Av Jessica - 23 oktober 2010 10:16

Först och främmst.... Tack Annica för att du löste mitt poblem med min nya mail! Jag har en vuxen-mail!! Hahaha tänk så simplet det var... =)

 Gårdagen var mysig.. Jättegod mat, efterrätt och trevligt sällskap.. Fick till och med lite vin att dricka.. mmm.. =9 Känns så tråkigt att tänka på att vi inte ses mer än vad vi gör.. Men vi får ta vara på de stunder som kommer och ges.. =)


Det känns som att jag har gjort nått fel...  Hela min kropp är konstig och först kom jag inte på vad det var men nu så... Kanske dummt att relatera till ordet våldtäkt nu iom allt som sker men det känns fan som jag har våltagit en person.. Helt sjuk är det för personen vet inte ens om det och allt var ju bara en dröm! Egentligen en fin och trevlig dröm men som sagt det känns fel.. Att jag har drömt det utan denne personens vetskap.. Fast å andra sidan skulle jag aldrig säga det heller.. haha. Kanske känns det så fel för att jag vet att aldrig skulle kunna hända.. Jag vet inte.. haha ni lär ju inte bli så kloka på det här inlägget.. Så jag lägger ner..


Ska strax ta mig ut på min dagliga pormenix mot jobbet.. Yes.. 5 timmar... bara.. men det känns låååångt just nu.

Sen åker jag till Munga för att utforska det nya hemmet... =) Ska bli kul att få se.. Har oxå lovat Å att screena av så vi hittar dit själva nästa helg.. hahah


Trevlig lördag på er!

Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 22 oktober 2010 11:54

Kom på en sak som jag blev irriterad på igår...

När jag gick ner till jobbet så lyssnade jag på Rix och de hade Sofi Fahrman där..  Och så hade hon ett måtto eller vad man ska kalla de som löd "Snoozz, you loose" Hon har ju rätt så varför blev jag så irriterad??


Jo kanske för att jag är en sån som snoozzar mig framåt och inte tar tag i mina drömmar och i mitt liv just nu.. Kanske... Och som sagt jag kände mig väl träffad och tog åt mig där av irritationen. Dessutom har jag lite svårt för henne så det kanske var lite att det kom fråg henne oxå..

Sen kollade jag på Robinson och fick en på nosen igen! Då var det nån som sa till den äldre mannen i laget "det kommer ju inte nån hem till dig i soffan! Du måste ut och visa upp dig!"

Jaha där kände jag mig klämd IGEN!


Inget nytt så klart men jag har ju ingen ork.. Typiskt att det skulle vara höst och tråk nu.. hade nog haft mer energi om det var vår mot sommar istället..


Nej nu.. Ska jag ta tag i mig.. =P


Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 22 oktober 2010 11:30

Ikväll ska jag möta upp mina kära vänner hos Fina och Martin så jag slipper sitta som ett fån och glo på tv och fönsterglutta.. ;)

Inget "All by my self"-sjungade ikväll alltså och ev inte imorn heller... Har fått begäran av en väns sambo att ta ut denna underbara person på något imorn.. =) Hoppas hon vill bara...

Får ju bli lite lungt efter som jag jobbar hela helgen och tror inte jag är ledig ordentligt förän nästa söndag.. =P Ops... Men onsdagen lär väl inte räknas som att jobba för då ska jag bara gå in på personalmötet... Mellan 8-10 ev 11... Såe..


Varmvattnet kom tillbaka under natten så jag har kunnat duscha hemma.. Det var ju skönt för mig.. Men tack iaf Fina för att jag hade fått komma och snygga till mig hos er.. =)


Imorse när jag gick upp... Eller vid 9.30 som vanligt när jag börjar sent så avr det faktiskt snömoln på himlen... Det ser ju rätt mysigt ut men gillar inte halkan och sånt som sagt.

Den här bilden tog jag när vi bodde på Rönnby förr förra vintern..

  


Nähe lite strumpor på så ska jag ta och diska... Måste göra nån nytta när jag har så här mycket tid som bara sitts av annars...


Ha en underbar fredag!

Kramar!

/
Jessica

  



Av Jessica - 21 oktober 2010 18:02

Fy bubblan vad det är kallt nu... Funderar på att gå i ide nu för jag vill inte va med mer.. =P

Älskar mina plädar som jag har köpt... Sitter just nu i en av de men jag kommer nog ge efter och hämta den andra oxå och ta runt benen...  Kanske ska gå och hämta ett ljus oxå och tända... Blir ju iaf lite varmt av det..

Ok, det är väl inte bara för den lilla kyla som har kommit som jag fryser så mycket. Utan för att jag har diskat i kallvatten.. Varför, varför, varför?

De stängde av vattnet imorse (har stått en lapp nere i trapphuste ett tag)  7.30-16. Så jag åkte hem och la mig på soffan en sväng efter som jag fick ont i magen under eftermiddagen. Vid halv sex tänkte jag att nu kan jag ju diska iaf. Satte igång med disken men det kom inget varmvatten.. =( Så jag envisades med en massa diskmedel och kallvatten för att få disken ren.. Och som ni förstår så blev det rätt kallt.. Så nu har jag bokat duschen hos Fina om varmvattnet inte behagar komma tillbaka till imorn innan jobbet...


Min vinterjacka funkar bra iaf.. =) Önskar jag hade ett par lika varma byxor dock.. =P Undrar bara hur det här ska bli om jag redan tycker att det är svinkallt... Hur ska jag då tycka det är om 1 1&½ månad..??? Såg på Fb en bild på snön som kommit nere i landet.. Men inte trodde jag att det var sååå mycket! Var ju så att de kunde åka pulka... Usch!


Har i en veckas tid funderat på om jag ska våga kolla på Ciriminal M som har säsongspremiär ikväll.. frågan är.. Det ärom jag går och lägger mig redn då så jag slipper gå ur sängen sen.. Och för hoppningsvis somnar jag inna det är slut haha.. Så blir det ju alltid annars.. =)


Imorn kväll blir det myspys hos Fina och Martin... Jag, Emma, Annica och Chrisse ska invadera deras soffa... Och moffa mat.. =) Jag kommer sneare så klart efter som jag jobbar till 19.. Får se om nån av de tar sig ut till en bil och hämtar mig =)


Kramar

/
Jessica

   






Av Jessica - 19 oktober 2010 17:39

Under tiden jag satt och väntade på syster & man surfade jag runt och kollade efter vinterjackor... Min skinjacka är lite väl kort nu känner jag vill gärna ha lite längd på jackan nu när det börjar bli lite kallt.. Och så tänkte jag att lägger jag ca 200kr till får jag en ordentlig jacka på en utan sportaffärerna istället för nån av modekedjorna.. Så jag hittade en som jag ville kolla på.

De kom och hämtade mg strax efter halv ett och då åkte vi och åt på pizza hut.. Blev bjuden dessutom... =)  Tack tack.. ! Sen fick vi ett ryck och åkte snabbt till Hälla Shopping och då han jag prova jackan och köpa den oxå dessutom.. =) Svart varm och tillräckligt lång jacka för 899kr.. Helt ok tycker jag för en vinterjacka kan man ju ha mer än 1 år...

Efter en liten visit hemma hos familjen körde syster och jag kosan mot nordik.. Det fanns ett roligt bord där men jag blev lite snål haha... Jag kommer inte få ihop det.. snart får nån annan gå in och göra ett köp åt mig.. =P Först till kvarn.. hahah På vägen hem stannade vi på Skallberget oxå och hämtade ut min andra klänning som kommit.. =) Så jag ska väl ta och prova och se om jag kan ha den... Hoppas det.. den var fin.. =)

    

Tänkte att man kanske kan ha svart top med kort eller lång ärm och lite kraftigare strumpbyxor  under klännigen.. Vad tros om det??


Undrar om det har vart nå elavbrott inatt för jag vaknade vid 05.30 och då var tvn avstängd.. slog på den och då var det bara "grus" Fick lite panik men tände lampan och somnade om.. =) Men sen när jag gick upp funkade stora tvn iaf.. kanske ska kolla upp lilla tvn innan jag ska sova.. =) OM den inte funkar så blir det att sova i soffan inatt haha...


Håller på och tvättar mina ny gardiner nu.. Hoppas att jag får upp de i helgen.. det visar sig.. Om hjälpen har tid.. :)


Bara för att så kommer jag nog ringa jobbet imorn innan 10 för att kolla att jag har rätt tid.. =P haha vill inte stressa så igen och fram för allt inte komma för sent igen.. =/


Ska kolla om jag kan hitta på nå att sysselsätta mig men.. eller om jag hanmar framför tv och nått spel här på datorn.. Brukar ju bli så iaf.. =)


Kramar

/
Jessica

  




Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards