jessica-mywords

Alla inlägg under september 2010

Av Jessica - 30 september 2010 10:02

Man skulle kunna tro att det var högsommar ute... Jag skulle vilja att det var det så jag funderar på att hålla mig inne idag för att inte bli besviken.. =) Men det går ju inte och för den delen vet jag redan att det är sviiiinkallt ute...


Om 1 ½ timme kommer Caroline från Avesta och hämtar mig vi ska luncha innan jag börjar jobba..  Vi har försökt ett antal gånger men det har inte blivit av så nu ska vi äntligen få chattra av oss lite.. =)

Detta betyder egentligen att jag borde sätta fart med att föna hår och sminka mig men jag får öka farten sen istället.. ;)


Idag fyller mig älskade syster år oxå.. Grattis på dig! Hoppas du får en bra dag!


Igår var jag på IKEA med Fina och monstret.. Hon var så snäll hela dagen så det gick väldigt smidigt.. Till och med här hemma var hon så snäll så hon är välkomen tillbaka.. ;) haha Hon sov mest här hemma.. dessutom så djupt att vi inte unde väcka henne när hennes pappa skulle komma och hämta henne så de blev kvar här.. Men det gjorde inget för Fina kunde tapetsera ändå... Så nu är det ca 4 våder och fondväggen kvar sen så.. =) Fina är så duktig.. =)

Köpte 2 stolar till till köksbodret och så puffen till vardagsrummet... Nu är det bara sovrumms-möblerna kvar.. De har jag ju bestämmt mig för men det är de där jäkla grejerna till vardagsrummet som jag inte kommet nån vart med.. Får nog åka en sväng till andra varuhus än ikea för jag kommer inte fram till nått där.. haha...


Kommer jobba till 21 ikväll.. Stan har anårdnat en shoppingkväll för att "svara" på öppningen för Igor förra veckan.. Men jag undrar om de var så dumma så de trodde att Igor skulle stänga 19 som vanligt... HALLÅ!?!?!?! Klart vi oxå har öppet då.. =P 


Nej nu fönen! =)


Massa kramar!

/
Jessica

  

Av Jessica - 27 september 2010 21:06

Ja det märktes med besked att permiären och dess glasdagar var över idag när vi öppnade butiken.. Det var som natt å dag.. Fast inte så att det stod still heller. Men det är skönt att hinna undan lite ibland oxå.. Även om det inte finns så mycket att plocka med så..

Fick för mig att färga håret idag oxå så jag sprang in på Kicks innan jag åkte hem. Blev en ljusbrun ton men jag tror inte att det syns.. Kanske om man vet om det.. Men det gör inget för det är skönt på det vis att håret känns bättre och fräshare... Ville göra nått med det nu men jag vill inte klippa mig förän till den 27 november så det blev att kasta i lite färg.. =)


Det fanns inge luft i däcket imorse så jag fick skynda mig till bussen... Insåg då att det går en buss vid 9.10 nått och det är perfa för mig.. MEEEEEN, nattbussen jag får åka med är den som jag åktemed när jag bodde på Vitmåra. Japp... jag får gå över ankdammen och parken där.. Det var ju mindre kul faktiskt. Det är en sak att cykla där men gå.. njavar ju ingen höjdare precis.. och jag kan ju bara hoppas på att det är bra plogat där över vinterhalvåret annars kommer jag bli djupt irriterad.. haha..


Det är så tråkigt på tv:n så jag sitter och överväger att gå och lägga mig. För jag vet att bara jag lägger ner huvudet på kudden med tvn på så somnar jag..haha.. jag känner att jag är rätt trött så.. Blir nog så..


God natt mina vänner!
Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 27 september 2010 08:31

Jag vet att det är länge sen som jag skrev men det har vart så mycket... Tråkigheter, jobbigheter och roligheter.. =) Allt på en å samma gång. Men det känns som att det mesta börjar styra upp sig.. Vissa saker mer än andra och andra saker kan man inte rå på.. Det är bara vänta å se.


Det är iaf väldigt mycket nytt just nu.. Nya jobbet, nya lägenheten, nya datorn, nya tv:n och snart så nya sovrummet.. =) Det må inte gå fort men det kommer bli bra..


Förra veckan var helt galen... Jobbade tillsammans med Dekoratörerna måndag, tisdag och halva onsdagen.. Det är kul att se vad de kan göra med en butik över en helg.. Finfint blev det iaf... Man gör ju klart allt för premiären, som vi skulleha på torsdagen.. Det var frivilligt att jobba på VIP-kvällen som var på onsdagskvällen men alla ville jobba.. Vilket var tur för det var ingen VIP-kväll det var snarare en smygpremiär som urartade och blev till en vanlig premiär.. SJUKT mycket folk... Jag förstår att Fina och Emma gick hem.. =)

Premiären på torsdagen var ju inte samma succsé som dagen innan men jag kan tro att på 3 dagar hade vi nog inte mer än 30 minuter tomma i kassorna detvar kö hela tiden.. och det är helt galet men såååååå jäkla kul. =)


Igår tog jag med mig J för att köpa ny dator efter som min trevade på de sista andetagen... Han hjälpte mig starta upp den hemma och så körde jag hem honom.. Jag fick låna octavian.. Tack tack!!! Lagom att jag kommit hem ringde pappa... Han ville att vi skulle kolla på tv., Sagt och gjort och splötsligt stod det en tv här.. =) Tack tack tack för det.. Fick den av pappa i födelsdagspresent.. Snällt av honom... =)

Senare på eftermiddagen kom Fina och började tapetsera i sovrummet nu känns det nära.. hahah fast att det bara är 4 våder uppe haha.. men men man ska ju se det positiva eller hur...


Har hyrt Fina och mostret på onsdag så får vi se hur mycket vi hinner med.. Annars ska jag ragga med de till ikea så jag kanske kan köpa hem lite av möblerna åtminstonde.. =)


Nu måste jag borsta tänderna och kolla cykeln.. Håll tummarna för att det är luft i bakhjulet är ni snälla.. =)


Massa kramar

/
Jessica

   

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards