jessica-mywords

Alla inlägg under juli 2010

Av Jessica - 31 juli 2010 20:23

Nu har jag haft semester i 1 vecka.. =) Och njuter så gott det går... Men imorn är första dagen som jag inte har något inplanerat... Får se vad som blir... Har ju  vart i gbg och halmstad nu i veckan.. Det har vart kul och skönt... Lite tråkigt att sitta på tåget själv bara.. men men....


I veckan ska jag börja rensa i förrådet.. Och så ska jag försöka få med mig J ner till banken och dela på kontona.. så det blir gjort... Sen blir det tapetletning.,. =) hoppas på att hitta nått med turkost, brunt, vitt och beiget... Tror min lilla planering kommer bli bra.. =) Imorn är det ju bara en månad kvar tills jag ska flytta.... Hoppas att jag hinner packa om allt och kasta skiten i förrådet... borde hinna det är ju bara att sätta fart...


Idag har jag vart och firat min kära kusins fru.. Hon har fyllt 50.. Det var väldigt trevligt... Gott å äta oxå...


Nu ska vi ta lite korv med bröd och kolla på tv...


Trevlig kväll!!
/
Jessica

  

Av Jessica - 24 juli 2010 20:16

Det är sant! Jag har kommit till den dagen då jag får gåpå semester. Å, den är så efter längtad. Firas med tre rätters hos syster, där jag bor för tillfället. Bilder och mer uppdatering kommer senare. Kramar på er! /Jessica

Av Jessica - 19 juli 2010 09:10

Efter en liten svacka slutade dagen ändå ganska bra.. Kändes bättre efter att vi pratat lite..


Nu sitter jag och ska till å sminka mig och fixa håret... För att sen ta mig ner på stan och träffa Tina,. Vi ska äta och snacka lite skit.. =) Innan jag åker upp till Skallberget och skriver på mitt lägenhetskontrakt..=)
Idag känns det otroligt bra..  Sen bär det av till banken.. och sen så "flyttar" jag hem till syster...


Nu är mitt val gjort och jag grundade det på att jag, bara JAG ska må bra..  För första gången i  mitt liv tror jag mig ha gjort det.. bara tänkt på mig själv hur jag ska må och leva..


Nu fixa håret..!
Ha en underbar dag innan alla moln kommer!

Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 18 juli 2010 21:48

Igår kom hon äntligen ut...! Sötaste lilla Julie... Längtar efter att få träffa henne... =)

Grattis till mamma Fina och pappa Martin!


Här sker omvärdeing, omplanering och ransakan av sitt inre... Jobbigt men sant.. Tråkigt men behövligt... Intalanden om att det kommer bli bra tillslut och tårar..
Men jag vet att det löser sig... Det gör det!  (intallan)


Kanske en tvär vändning i livet men väntad.. Helt plötlsigt ensam på skakiga men förväntansfulla ben... Vill inte vakna upp försent vill inte leva sen, vill leva nu..


Som det ser ut nu kommer det bli så här..

V.29 ledig måndag skriver papper...

Jobbar tisdag-lördag... Sen SEMESTER!!!

Bor under denna vecka hos syster & familj, Tack!

Prelilinär planering (och önskan) att åka till gbg på måndagen v30 och hälsa på kusin.. sova där till tisdag (EV) åka vidare till Annica och Chrisse... vara där till lördag.. Och sen åka hem....

Resterande semstervckor kommer gå åt till att rensa och packa... inför flytten som sker 1 el 5 sep.. beror lite på... och då måste allt vara klart i förådet..

Tror inte det kommer bli nå problem.. får bara se till att ha sälskap när jag rensar.. =)


Har bott hos syster i helgen.. Blev jobbigt att komma hem så nu kommer jag nog bo där tills jag flyttar den 1.. tur att ja har de..=) och alla ni andra vänner.. som ställer upp.. Ni är fantastiska..!


Nu ska jag packa ner mina kläder i en låda så det är klart till imorn..


Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 12 juli 2010 19:16

Håll tummarna för mig nu!! Tack så många tummar ni kan... Så hoppas vi på det bästa!


Nu är det så att Fina har sagt att om man klagar på vintern får man inte klaga på sommaren... Så jag får inte klaga på att det är så här varmt... För jagf klagar jämnt på vintern, snön, halkan och isen... MEN NU ÄE DET FÖR VARMT!

Och det är jobbigt i butiken för det rör sig inte alls där.. Det är minst lika varmt inne som ute... Usch!!


Å hemma flyter man ju bort när man sover..


Imorn ska jag till Fina och hälsa på... Om in te Julie behagar titta ut förståss.. och gör hon det när jag är där då springe jag hem för jag vill inte vara med på nån annas förlossning innan jag vart med om en själv.. Bara så du vet det Fina.. ;)


Nu svaklas i duschen... tror jag... och tänka, tänka och tänka... för att bestämma sig.. för nått...



Massa kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 10 juli 2010 08:24

3dje dagen av 9 som ska jobbas är idag.. hoppas det blir lungt och att folk fattar att de ska vara ute i solen (Iaf arbetsmässigt..) och inte inne i vår svettiga butik... Annars kan ju de lika gärna stå där istället för mig för jag vill vara ute idag..  Pengamässigt måste de vara vääldigt generösa.. haha.. Så de som väl kommer  MÅSTE halnda för många stålar.. ;)


Åker till Köping efter jobbet idag.. tror vi ska grilla.. men jag vet inte.. hahah det enda jag vet är att J's pappa ville ha hjälp med nå dataproblem haha.. säkert därför vi skulle komma från första början haha.. näe jag tror att det blir ett väldigt försenat firande av J's födelsedag..=)


Nu måste jag leta rätt på mina sandals...


Ha en underbar dag vad ni än hittar på!
Var snälla å sola lite åt mig oxå , tack!
Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 9 juli 2010 21:16

.... till semestern... Det är ju iofs mindre än 2 & ½ vecka men iaf..

Och det hjälper ju inte att det bara strulat på jobbet och att jag på snart 2 & !½ veckor vart ledig 2 dagar..

Det började med att chefen gick på semester 2 dagar tidigare än schemalagt.. Var väl inga problem egentligen men när jag första morgonen ska gå in i ett program på datorn där vi rättar schemat så har jag ingen behörighet.. Nähe.. Detta var på onsdagen innan midsommar och jag tänkte att det bara var en bugg och planerade in att ta tag i det nästa dag... Sagt å gjort på torsdagen när jag ska logga in funkar det fortfarande inte... Får börja med att ringa runt och leta eftter hjälp... Första personen kan inte nått alls... Andra säger vad som kan vara fel men kan inte hjälpa mig... rekomenderar mig att ringa person 3. Person 3 svarar inte på mobilen jag lämnar ett medelande men han ringer inte upp...HELGEN! Jaha...

Måndagen funkar fortfarande inte.. nu får jag för mig att jag ska ringa regionschefen... precis innan han lyfter på luren känner jag att "fan han har semester!" pratar lite smått och frågar lite försynt sen om han har semester vilket han har.. PINSAMT!!! Men han var så snäll och hjälpte mig vidare till person 4.

Ringer person 4 och berättar vad som är fel.. han ber om mina inloggingsufppgifter och hör och häpna det funkar.. SUCK!

Nästa problem dyker upp dagen efter då ena kvittoskrivaren fgår sönder.. JIPPI!! NoT! Jaha bara ringa och felanmäla och begöra en ny... Lätt jaa... Den nya kommer och den instaleras av personalen... Då har kassalådan bestämt sig för att INTE vilja komma ut när kvittot skrivs ut.. Man blir ju bara för trött..

Med hjälp av teknoJeanette prövar vi det ena o det andra men det funkar inte.. tillslut ger vi upp och ringer och felanmäler den och begär att den tekniker ska komma... Ja visst.. låfdan kommer och teknikern.. Det töntiga var att vi hade satt i en sladd i fel hål... Jupp... nästan lika pinsamt som att ha låst kassalådan med nyckeln.. Vilket vi inte gjort!

Nu då nu kan det ju bara vara räkmacka kvar till semestern men nej.. samma dag slutar telefonerna att funka.. Det går inte att ringa till butiken (kan viserligen va skönt ibalnd men det ska ju funka) och det går inte att ringa från... Men internt går.. JA VAD ROLIGT! Imorse ringde jag runt och tog reda på vart jag skulle ringa kom till rätt förtag men fel person och det märktes.. Han frågade om nån dragit ur jacket.. MEN hallå vad tror han?!?!? Även detta var lättare än man trott.. trycka av och på en knapp å så funkade allt igen..

MItt iallt detta har dte vart krongel med leveranserna av våra grafiska paket...först en dag fick jag 2 paket som skulle till en av våra konkuranter... Börjar på L.. =P Igårf saknades ett paket och jag fick ett som vår butik på tuna park skulle ha.. och idag när mitt sista paket som saknades från igår kom skojade vi lite och jag sa hej då hoppade in ihissen och läser L igen! var bara att stå kvar i hissen och åka ner igen.. tillslut fick jag rätt.. haha

Så nu håller ni tummarna för att det ska bli 2 lätta veckor kvar för mig...


Nu får kvällen forsätta med tv imorn blir det jobb och Köping... Allt för att slippa alla raggare... Dock har jag dåligt samvete för att jag sitter inne när det är så fint ute men jag vill inte slåss med alla raggers..


Trevlig kväll!
Kram

/
Jessica

  

Av Jessica - 9 juli 2010 18:11



Underbara Vänner,

ha en underbar helg!

Kramar

/
Jessica 

 

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards