jessica-mywords

Alla inlägg under november 2011

Av Jessica - 21 november 2011 16:41

Meningen var ju att jag skulle ta tag i städningen... Får ju lite fint dela upp den under veckan då jag inte kommer hinna göra allt på en å samma dag innan lördagskvällen. =)

 På lördag ska C få sin pressent av oss, dvs en middag sen ville hon att vi skulle åka hem hit och mysa efter åt så då blev det så, där av städningen.


Dagen har i allmänhet vart slapp som tusan. Men från och till har energin kommit just nu är den från. :P

Men jag har ju vart igång sen 6.30 efter som jag skulle till infektinskliniken igen. De såg lite fundersamma ut när jag förklarade varför jag var där igen men de förstod mig iaf.  Eller så var det bara nått de sa hahaha...

Gick fort som tusan och har inga känningar av sprutan men nu får jag väl det bara för att jag nämnde det. Har för mig att det var värre dagen efter förra gången. Nu ska jag dit igen om ca 4 veckor, heller senare än för tidigt så det passar ju utmärkt då jag känner att jag kommer vilja göra andra saker de få lediga dagarna jag har innan jul.

 Så jag ska försöka hitta en tid vecka 1 eller 2. Så blir det bra.


 


Har som sagt var inte gjort så mycket men jag fick sms att mitt Gina-paket hade kommit så det cyklade jag ner å hämtade och så på vägen hem tänkte jag att nu kommer jag väl få hm-sms oxå så får jag vända och hämta det paketet oxå men vet ni?? När jag satt och drack mitt kaffe på eftermiddagen kom posten och plingade på (!?!) Hur bra är inte det!?!?  Och ni må tro vad jag har provat.. =) haha nej då så mycket var det inte. Behöver dock lite hjälp får se om jag kanske kan få hit Emma och Fina nån kväll efter jobbet. Hörde att de skulle gå på stan ihop så jag tycker att de kan hänga med hem till mig efter det..?  =)


 

Här är kläderna från Gina. Klänningen var inte som jag trodde tror jag men det funkar nog iaf. Linnet kommer vara perffa iaf.. =)



   


Linnet från hm som jag skickade efter för, håll i er, 19.50 (!?!?!) var bara så fiiiint! Verkligen jag så det älskade jag från första stund. Jeans-sjkortan var oxå bra.. =)  Meeeeeen sen så har vi klänningen och byxorna. Klänningen var jättefin men HUR kort får det vara egentligen?!? Tror den får stanna hemma till sommarn och inte följa med till de varmare breddgraderna i februari. Och byxorna ja.. haha jag var visst inte så smal som jag trodde. Såg nog lite ut som en stoppad korv över låren men men kanske ändras.. =)


Dax för att ta tag i städningen igen tror jag.. skulle hellre vilja ta del av detta igen.. men icke ni.. Nu kör vi!


 

Kramar

/
Jessica

   












Av Jessica - 18 november 2011 19:04

Sitter mitt i fredagsmyset.. =) Har ätit en "förrätt" och väntar på huvudrätten.. Låter fint va.. hahah Är inte så lyxigt som det låter men just nu känns dte lite småmysigt och lyxigt. =)

Har precis tryckt i mig en majskolv och tack var Rovan så blev det ungsrostade grönsaker.. och chorizokorv. =)

Sen har jag lyxat till det med lite godis till kvällen.


 När jag pratade med Rovan tidigare idag hade jag vart och jobbat, storhandlat och plockat upp allt och det kändes som natt med när man kollad epå klockan var hon bara 17. Eftermiddagen kändes så lång. Så jag drog ut på en prommenad, dammsög när jag kom hem och tog en dusch så nu känner jag att jag kan ta helg på riktigt.!!


Imorn ska vi fira min moster och på kvällen ska jag hänga med syster för M ska ut på litet äventyr. Tacosmys med de imorn alltså.. =)


Nu ska jag fortsätta mitt lilla fredagsmys!


Kramar

/
Jessica










Av Jessica - 16 november 2011 20:31

Nu så har jag bokat en ny, eller en till tid kanske man borde säga till infektionskliniken för att ta en hep.B-spruta oxå. =) Mailade och frågade om jag kunde göra det hos en sjuksköterska istället för läkaren nu när jag redan vart hos han och det gick bra så på måndag morgon när nästa och då hinner jag ta spruta nr 2 oxå innan det passerat 1 månad kvar till avresedag. =)


Provade en väska i helgen när jag och syster var ltie snabbt på Erikslund den kändes bra men den kostande det dubbla mot den andra väska jag har kollat på på nätet så jag ska försöka hittade den i butik så jag får prova den med. Syster stred för den dyra men jag måste ju ge den andra en chans oxå!! =) hahha..

Dagarna flyger iväg och idag är de bara 43 dagar kvar tills min resekompis åker. Och då är det ju bara 1 månad kvar tills jag drar.

Har lite småsaker kvar att fixa annars känner jag mig nog ganska redo.. Så redo jag kan bli iaf.. =)



Idag var det halt när jag cyklade hem.. =S OMG! Säger jag bara.. nu är det nog ganska nära för ett busskort men jag ska försöka.. in idet sista och kanske ta och gå iaf fram till 1 dec eller nått.. Håll tummarna för mig!!


Nu ska jag byta om till pyjamas och glo på tv en stund!


Godnattkramar

/
Jessica

  






Av Jessica - 15 november 2011 16:39

Sitter och tittar på "Medans du sov". Den går på 4an nu. Och gisses vilket julsug jag fick..

Har inte tänkt så mycket på julen fram tills nu bara lite löst om julklappar men itne så mycket mer. Tror dock att det är för att snön inte har kommit än oxå. Men nu är det kört.


En sak jag har tänkt på det är dukningen till nyår. =) Då syster och familj kommer hit. Så i söndags var jag på ikea och köpte lite saker till det.


 


Kanske svårt att se hur detta ska bli nån form av nyårsdukning men det tillkommer lite saker och så kalrt svårt att föreställa sig när allt ligger på hög kvar i förpackningarna.. =)


Åter till kaffet och filmen sen blir det matlagning!



Kramar

/
Jessica

   







Av Jessica - 14 november 2011 19:21

Jag brukar kunna bli sugen på diverse saker men stå emot frestelsen är lxom inga problem. Men idag kunde jag inte hålla mig.!!


Sen en tid tillbaka ser jag till att inte ha nått gott att äta hemma och det har funkat jättebra och jag är oftast (mer sant, alltid!) för lat för att ta tag i bakning eller nått sånt. Men idag! Idag har det helt plötsligt vänt!

INTE BRA!!!


Jag är förvånad över mig själv att jag  ställde mig och snodde ihop denna skapelse som står i min ugn just nu.

 


Det är nog första gången i hela mitt liv jag gjort detta. Bakat en kaka för att jag är så otroligt sugen. Under tiden jag bakade stod jag och tänkte och kom på att mitt humör inte vart som det ska och detta godissug som pågått ett taf inte funnits på ett braaaaa tag. Kan mina piller slutat funka?!?! Min kropp kanske inte påverkas av de längre.. Hmm.... Är jag tillbaka på ruta 1?? =( Hoppas inte... får väl ringa å prata med de dära hur som då..



Olalaaaaa, 10 minuter kvar sen ska jag avnjuta kladdkakan.. =)


Trevlig måndagskväll!

Kramar

/
Jessica

  


Av Jessica - 12 november 2011 10:35

Kolla skilnaden.. Ingen är gladare än jag.. =)


 

Förra året den 10 november...


 

I dag.. =)




Mot jobbet!


Kramar

/
Jessica

   

Av Jessica - 9 november 2011 08:43

OPS! Klickade just hem lite saker på Hm.com. Å andra sidan har jag inte köpt nått till mig själv sen jag bokade resan förutom ett par örhängen och ett armband så det gör inget.. Och dessutom!!!! Var det 1 linne, 1 klänning och ett par 3kvarts-byxor till resan så det så.. ;)

Hittade dock en jeansskjorta oxå.. Allt på rea så att, say what ? =)


Nån som tagit vaccin hep. A?? Hade ni ont i armen där själva sticket är? Jag har det =(


Ikväll efter jobbet ska jag möta upp Fina och nyförlovade Therese som stannar till i mellanstaden på sin resa från storstaden till "landsbygden". =)  Äta lite och snacka.


Underbar dag till er!

Kramar

/
Jessica

  









Av Jessica - 8 november 2011 10:29

Har ju försökt ragga med nån till idag som skulle följa med mig när jag skulle ta sprutorna. Alla har ju trott att jag vart spruträdd.. Men det var ju inte fallet.. Nope.. Ville ha nån med så jag visste att jag kom rätt. Det fixades ju galant med lite kartor och sök på internet.. =) Men väl inne i väntrummet så blev jag lite nervös över sprutan iaf... Och dessutom var det försenat. =P 


Dr var väldigt trevlig men jag fick ju inte det jag ville.. haha... Nu blidde det bara en spruta och nått för magen. Och om jag ville lägga till sen så kunde jag göra det isåna fall. Och jag fick inga malariatabletter!! haha det jag ville ha mest!

Men jag får väl lite på honom, han jobbar ju trots allt med det och ordinerar som man ska. Inte efter att ha läst lite löst på internet som jag.. ;)

Vänster armen känns lite knasig men det släpper väl, hoppas jag.



 



Funderar på vad jag ska hitta på idag. Tror det blir en prommenad med lite matkomplitering. Sen blir det storkok.. =)



Ha en underbar tisdag!

Kramar

/
Jessica

  





Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards