jessica-mywords

Alla inlägg under mars 2010

Av Jessica - 30 mars 2010 16:22

Det är nästan på pricken 1 år sen jag hade vinterkräksjukan.. Och nu ligger jag i magsjuka och tycker synd om mig själv... igen...  Ska väl tillägga att den här vändan inte alls är som vinterkräksjukan utan mer en vanlig magsjuka.. men tänk så jobbigt och äckligt det är ändå..

  Jag tror att min kropp kände på sig allt före mig. För i söndags efter vi varit på barkarby outlet sov jag 4 timmar fram till 19.30 sen somnade jag ändå efter Falk-filmen. Och igår sov jag från 15.30 till klockan 10 idag.. Vaknade lite då och då och drack lite nyponsoppa och blåbärssoppa om vart annat.. men tänk så trött en kropp kan vara. På dagen kunde jag inte somna fast att jag var trött men det var väl för att jag mådde alldels för illa för att kunna slappna av och somna.

Syster är oxå sjuk..  Så vi ringer och tycker synd om varandra.. haha...

Hörde att Fina oxå var sjuk och så 2 till... Som även de var hos Cissi i lördags.. =)


Det är så varmt här inne så nu har jag dragit ner alla ellement och ett tag öppnade jag ett fönster och stod där ett tag för att få lite frisk luft.. Kommer nog göra det några gånger till...

Saknade min Sex and the City-box idag...Var 2 avsnitt på tv och självklart fick jag mersmak... Undra om jag ska försöka ta mig till förrådet imorn och ta hem den.. (vet ju exakt var den ligger) Men det beror ju helt å hållet på hur jag mår... kan inte gå långa sträckor alls.. Fram och tillbaka till toan är ungefär vad jag klarar just nu...

Har kollat på andra delen av Milleniumserien idag.. Den är bra..!! Nu längtar jag till lördag då förtsättningen är..


Njut av vårsolen ni som kan! Själv ska jag kurera mig lite till så jag klarar av att jobba åtminstonde de 2 dagarna som återstår av veckan sen och så även jag kan få fira en dräglig påsk..


Massa Kramar

/

Jessica

   





Av Jessica - 26 mars 2010 17:22

Vill att det ska vara fredag några dagar nu, för det är idag efter jobbet som man har hela helgen framför sig... Det är en härlig känsla men den försvinner ju ganska fort tyvärr.

  Men det har vart en skön dag idag... Åkte till jobbet vid 7, kl.8 började Personal-mötet som blir fattigt när en person är borta. Vi är ju bara 5 så det märks verkligen när nån saknas. 

Tina är tillbaka iaf.. skönt det.. ;)

Hur som så jobbade jag bara till 11 och då åkte jag direkt till Hälla och handlade mat till kvällen.. Får se om det blir gott.

J ville ha hem sin golfbag.. Det är ju inte riktigt golf jag tänker på det första jag gör när jag tittar ut och ännu mindre när man läser på Aftonbladet.se att det ska komma mer snö på söndag. Jag frågade om han skulle sitta och titta på den nu tills det blir väder för att spela.. och ja det skulle han minsan.. =)

  Han tog med sig stationära dator hem och det var som att se ett barn på julafton när han hade startat upp den och instalerat det som skulle instaleras.. herre gud...

  13 började jag tvätta... har försökt tvätta ofta så det inte blir nå storlass för det finns ingen torktummlare och bara 2 maskiner.. och man har bara 3 timmar på sig.. Det blir lite svettigt... När det var 40 minuter kvar då somnade jag nästan vid datorn så jag gick la mig och sov tills tvätten var klar... Det var skönt.. =)


Sen diskade jag och gick till affären och köpte lite gott till kvällen...


Köpte ett par gråa jeanstihgts idag... Lovely...! Och så plockade jag ut en top som vinst... 

           


Me like... Här har ni jeansen, det är rynk nere på benen. Topen i mitten är min vinst och den andra köpte jag förra veckan. Med puffärm för mina icke befintliga axlar.. =) Perfekt!


Sen glömde jag ta kort på de här när jag la upp spirorna här om dagen.

J var väl inte överförtjust i spriorna men de var ok, där emot gillade han de här.. och det var kul att höra för han tycker nämligen att det enda som var fint i vårt hem förut (i dekorationssyfte) var ett par svarta vaser, en stor och en liten, som han själv köpte i julklapp till min mamma ett år.. haha... han är rolig.. Å andra sidan brukar han inte klaga så då tänker jag att han inte tycker att sakerna jag köper är allt för fula.. =) Men som sagt de här gillade han...

     



Imorgon ska jag åka till pappa och fira honom några dagar för sent men ändå bättre sent än aldrig.. =) Och busa med Anton... !!


Nu tror jag att jag ska börja med maten så den inte blir så sen som vanligt...


Ha en trevlig fredagskväll!

Kramar

/

Jessica

  






Av Jessica - 25 mars 2010 20:12

Ja, vad ska man säga om min mormor... Hon måste vara en av de coolast mormorna som finns... !   


När jag var på väg hem från jobbet idag ringde min syster och frågade mig om jag visste var mormor var.. Hon hade ringt från 16 till 18.30 utan svar... Jag hade inte hört nå och som jag är så kom en uns oro in i mitt hjärta... Vi spekulerade lite om hon kanske var hos min moster som inte bor här i Västerås men nej då skulle hon ha sagt nå.. Kunde hon vara ute med min andra moster som bor här och hanlda?? Tanken slog mig att de inte jobbar nu förtiden och skulle väl inte åka så sent om de haft en hel dag på sig.. Jag började blir ännu mer orolig men syster skulle prova ringa henne igen och höra av sig....

  Det här skedde när jag var ungefär halvvägs hemma och när jag släppt av Kim som för den delen hade sin sista dag hos oss idag så ringde syster igen..

Ja... inte var det nå med mormor heller.. Nej!! Syster hade ringt moster och frågade vart mormor var.. Ha! Min, underbara, 88-åriga mormor var på... Håll i er nu! Pubafton... hahahaha! Jupp, den började kl.16 och då skulle det serveras pytt-i-panna med vin och sen skulle det bli dans.. så hon visste inte när hon skulle komma hem.. Hon är ju så söt min mormor.. hahah


Nu har min kusin kokat ihop en påsk-knytis-middag till påsken oxå med alla.. det ska bli kul..

Annars har jag mina tankar hos J's släkt just nu.. Inte nå trevliga saker som håller på att ske där... Fast jag själv vart där så är det svårt att veta hur man ska vara och hur man ska stötta.. Är det inte konstigt.. ??


Har tagit hem mina fina spiror idag.. De har stått på jobbet eftersom jag köpte de för ett tag sen och vi flyttade... Men nu så.. har tagit kort på de..  Är lite osäker på om jag ska ha ljus i över huvudtaget eller om jag ska ha växter i de.. Det beror på kanske blomma i den lilla och ljus i den stora vad tycker ni??

Ska jag ha både de svarta och gula ljusen?? De gula tänkte jag iaf ha över Påsk.. och tanken slog mig att jag ska göra nå med påskris och fjädrar.. Men vi får se... Så här ser de ut.....

 


Sen tänkte jag visa vår kissekotte, han satt framför datorn när jag kom från köket tidigare ikväll.. Visst är han sötis.. ?? 

 



Skrev om Sarah Jessica - parfymen här om dagen... Den var nog inget för mig.. Jag sprutdae på mig den strax efter 14 på lunchen och när jag åkte till träningen vid halv åtta luktade den precis lika mycket.. Jättebra! om man tyckte om den.. Tyvärr fick jag ont i huvudet av den och den luktade mycket godare på expediten än på mig så nu får jag börja om igen.. Nån som har nå tipps???  =)



Nu ska jag spela lite på fejjan sen ska jag kolla på tv och vänta på J... (kommer säkert somna) haha...


God natt på er!

Kramar

/

Jessica

  






Av Jessica - 23 mars 2010 18:58

Jag har idag på min lunch doftat på parfymer i 35 minuter.. Mesta dels på dam men lite på herr oxå... Fanns en hel del som tur var blev jag guidad av en anställd.. Det var trevligt.. =)  Lättare att ha nån som visar.

Var väl inte nån som jag fastnade för, tyvärr... Men jag provade Sarah Jessica Parkers nyaste...

 
  


Just nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli halv 8 så syster kommer och hämtar mig så att vi kan åka och träna... Känns jobbigt men jag tycker det är ett roligt pass och efter som det är det enda jag känner för just nu så är det ju bästa att köra på...


Dagen har vart oändligt lång under tiden den gått men när man väl drar ner gallret så känns det som att det gick ok ändå.. Men utan kunder och fart så jobbar man på lägst möjliga tempo som finns.. Man måste ha lite körit då händer det massor..


Kramar

/

Jessica

  

Av Jessica - 23 mars 2010 07:43

Mer snö.. Ha! Vem kunde tro det?? Usch å fy jag vill ha vår och sol så sinnet blir glatt igen.. =)



Gör: Hänger vid datorn, spelar på Fejjan.

Borde: Inte nå speciellt...

Känner: Trött och glad... Men tung i kroppen, blir nog bättre efter kvällen.

Ska: Packa in lite flyttkartonger i bilen, som Lena ska få och åka till jobbet.

Tycker: Att snön borde fatta att den inte är önskade mer..

Har: Ätit frukost och gjort mig iordning, packat träningsväskan.



Ut i vinterlandet.. !

Ha en underbar dag

(fast att det är snö)

Kramar

/

Jessica

  

Av Jessica - 22 mars 2010 19:59

Idag var det en STOR bil som rullade ner på min lilla bil.. =(

Som tur var så var ägaren till bilen vääldigt laglydig, (hihi) och trevlig så han ska hjälpa mig byta den trasiga lampan som krossades.. Inget annat gick sönder men jag skojar inte, att min bil hade hoppat in i snövallen.. haha...

Jag gick ut och fotade allt.. så jag har bevis.. haha.. men det behövdes ju inte.. som tur var...


Jaja skit händer.. men att det hela tiden ska drabba mig.. det förstår jag inte..


Igår var det ju Gardell, underbaraste Jonas.. Det var bra.. men jag tycker iaf att Örebrokonserten för några år sen är den roligaste fortfarande... Får se om det blir en 4 gång att gå å se.. =)



Nu ska jag ta och äta lite... 



Kramar

/

Jessica

  

Av Jessica - 20 mars 2010 19:10

Japp... Vi har ett mindre krig här hemma om vart köksbordet ska stå.. J sa att han hade mätt och det skulle INTE få plats... Jag har lixom, inte trott, men köpt det hela men inte riktigt velat släppa hela den här grejen så jag har funderat hit och dit och nu idag har jag mätt själv och ställt upp 2 stolar för att se på ett ungefär hur det skulle se ut och vet ni.... ? Det KAN få plats!

   Nu ska jag bara få J att ge med sig att "testa" bordet inne i köket för det har han tvärvägrat.. Men nu så... =)


Har ganska stora visioner för morgondagen men det är inte ens nån idé att skriva upp det jag vill göra och borde göra för jag misstänker att jag iaf inte kommer göra helften och då blir jag så ledsen och besviken för att jag inte orkat ta tag i det jag borde... Men städa ska jag iaf göra och ev få in bordet i köket.. =P Får se hur mycket jag hinner vi ska ju på Gardell oxå.. =) Längtar så mycket!!!


Träffade en tjej från gymnasieklassen idag.. =) Hon är så härlig samma härliga sätt och tycke.. Så bra bara... Hoppas hon kommer inte igen eller att vi kanske kan boka in en fika.. Det skulle vara grymt kul...



Nu ska jag fortsätta plocka undan för det är det jag gör när jag är helt ensam en lördagskväll.. (TRAGISKT!!) Ska börja med maten senare oxå.. Så jag kommer nog ha lite för mig även om det inte är det roligaste jag vet just en löradg.. =)


Trevlig kväll!

Kramar

/

Jessica

  














Av Jessica - 20 mars 2010 07:36

Sen i onsdags har det både roliga och tråkiga dagar... Rent känslomässigt alltså...

En sak som kommer att hända är otroligt roligt för en person men mindre roligt för andra inklusive mig. Jag vill inte skriva ut det nu för jag vet inte hur många som vet allt än. Men jag är otroligt glad för DIN skull det ska du veta!

  Hade medarbetsamtal i går och det gick jättebra.. JAg hade ju drömt att Yvonne skulle ge mig sparken för att jag inte klarade av min STF-tjänst men så blev ju inte fallet.. *puh*

Det kändes bra och det känns som att jag sa det jag ville..

HA! En annan rolig grej var ju att jag och syster skulle träna i torsdag för hon som jag tycker är så bra på tisdagar sa att hon hade ett pass på torsdagar oxå.. Så vi bestämde oss för att köra, bara det att när vi kom så fanns hon inte med på skärmen och det slutade med att vi gick på afro-dans... ABSOLUT! inget för mig.. Ingen rolig musik och jag har ont i ryggen på ett dåligt sätt.. Men nu har jag iaf testat det och jag måste säga att det var så mycket jobbigare än vad jag trodde att det skulle vara... =) Men som sagt var, inget för mig.. =9


Idag ska Carro komma och hälsa på på jobbet! WHII!! Ska bli kul och peppra henne med frågor...  Men jag tror att det går utmärkt för henne och det är jättekul.

   Ikväll ska J spela hockey så jag vet inte vad jag ska hitta på... Blir väl att hänga framför datorn ch tv:n hela kvällen...

Och imorn.. Ja då ska vi skratta tjejer! För då ska vi minsan gå på världens bästa Jonas! Jag längtar så!! Ska ringa B oxå... =)


Ha en underbar dag idag..

Kramar

/

Jessica

  








Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards