jessica-mywords

Alla inlägg under oktober 2013

Av Jessica - 29 oktober 2013 18:21

Finns väl nå mysigt i höstrusket, inte mycket men nått iaf och det är tända ljus och fina färger i hösttoner.

Köpte 3 pumpor idag oxå... Gillat!
Och äntligen efter 3 år har jag hittat en blomma med "rätt" storlek till badrummet!! Haha wiho!

Kram
/
Jessica

Av Jessica - 28 oktober 2013 20:21

Jag blir så less på å hitta nå fina kuddfodral!!
De flesta fina säljs ju inte dom överdrag utan hela kudden och kuddar behöver jag inte på så vis.. Tycker mig ha tittat lite var stans men fastnar inte för några. Kanske för att jag fått för mig hur jag vill ha det.. :P

Hmm tsck du Cissi för den wake-up-callet!! I kommentarerna ;) så långt har jag inte tänkt!! :P

Funderar på å skura av köksluckorna... Menar så är det gjort lixom... :D

Kram
/
Jessica

Av Jessica - 26 oktober 2013 10:25

Nu har jag jobbat i 2 veckor på nya jobbet. Det går fort och bra och det blir bara roligare å roligare då jag förstår mer å mer. :)
Och nu är det andra lördagen jag bestämmer mig för att sova ut. Hur tror ni att det går???
Mm förra veckan lyckades jag ju somna om på söndagen och gick upp 8.30 så det får ju räknas som ett failande. Och idag ja, jag började vrida å vända på mig strax efter 6 men lyckades somna om lite och vaknad 8. Då satte jag på tvn och kollade på magnum (älskar de där gamla serierna!) somnade till vid halv 9 och gick upp 9.
Och utan att stressa så sitter jag nu på bussen på väg till Rönnby.

Ska hänga med syster å familj under dagen då min kära sambo inte är körbar på ett braaaa tag ;) dock ville han gärna äta tacos ihop med de till kvällen. Vi får väl se hur han mår då. :)

Kram på er!
/
Jessica

Av Jessica - 19 oktober 2013 09:17

Ja det är sant!!
Jag gjorde mitt bästa för att ta sovmorgon idag. Sa till P att jag skulle ha det så han inte skulle väcka mig, inte ställa klockan på allt för tidigt och somnade strax efter 22.
Men jag började skruva på mig (som jag förstått så här i efter han runt 6) sen vid 6.45 gick jag på toa.
P gick upp och lät mig va. Så jag har väl iaf sovit lite mer än till 7 men 8.20 gick jag upp och fick en fiin fin komentar av min kära sambo: "Haha! Det ser ut som någon dragit upp dig i sängen direkt ur sömnen!" Misstänker att mitt ansikte var något svullet av sömn ;) haha
När jag kom upp hade han tänt ljus och haft mysigt på morgonkvisten :) han är en myspelle min P!! :)

Idag ska vi börja med å träna. Ska åka så snart vi är klara, å så snart han tycker han är klar med FIFA ( vilket jag tycker han är bara han säger att han ska spela) haha
Efter det ska vi äta lunch och åka till min fina mormor. Fika lite, hjälpa henne med en lampa och så ville hon åka å handla lite på sjöhagen. :)

P vill som vanligt göra nått ikväll ;) frågan är bara vad... Själv skulle jag nöja mig med att plocka å dona här hemma. Vi är inte riktigt klara än.
Fast imorn ska vi åka till Ikea och kolla på lite saker oxå.

Känner att huvet har släppt all gröt från jobbet nu :) men jag kom på mig själv med att ligga å tänka uträkningar när jag vaknade imorse :D

Som sagt mysigt med tända ljus när man vaknade. :)
Tack Sandra för den fina födelsedagspresenten!

Ha nu en fin lördag!
Kramar!
/
Jessica

Av Jessica - 15 oktober 2013 19:54

Nu så har jag redan gjort 2 dagar på nya jobbet och det känns bra! :)
Just nu känns det mesta lite grötigt och rörigt men nångång ska jag nog fixa det... Eller nått iaf!? :) haha

Och idag känns det som jag gjort mer efter jobbet än på väldigt länge.. :)
När jag kom hem drog jag igång en maskin sen gick jag ut å gick. Sen blev det å laga mat och plocka i köket och sen på det har jag gjort frukost till P och fixat tvätten.
Känns på riktigt som det var väldigt väääldigt länge sen jag gjorde detta. Vilket jag en gång i tiden gjorde varje dag trots att jag slutade 18 eller ibland tom 19. :P

Väntar på P nu... Vi kommer nog glo på fotbollen sen när han kommer hem. :)

Och just ja!! Tusen, TUSEN tack till fina som kom å borrade åt oss i söndags! Det är tack vare henne vi har fått lite mer ordning i hallen. :)
Köksbordet har jag inte kommit på vad jag ska ha på än men det kommer, det kommer.... ;)

Kram på er!
/
Jessica

Av Jessica - 13 oktober 2013 09:47

Ja nu ni!! Äntligen har vi ett hem igen! Det är så skönt!

Allt var klart när jag kom hem från jobbet. Eller ja hatthyllan ska monteras oxå, men annars så. :)
Jag är toppennöjd!

Bilder på hallen och köket kommer!

Kramar på er!!
/
Jessica

Av Jessica - 10 oktober 2013 20:01

Herregud, jag är slut i hela kroppen. Skönt att renoveringen är färdig och att möblerna dyker upp i helgen för nu räcker det!! ;)
Lite småfix i hallen men det är ingen brådis. :)

Idag har ska skrubbat listerna i hallen och torkat av alla dörrar. Så nu är allt reniveringsdamm borta!!
Har ställt in lådorna i respektive rum och samlat ihop alla målarhinkar och sånt. Så allt står där det till hör när de kommer med möblerna. :) kommer bli skit bra!

Men nu ska jag nog äta lite...

Blev bjuden på mat och fick den här ringen av mina fina arbetskamrater på kappis. :) älskar ringen!!!

Kram
/
Jessica

Av Jessica - 5 oktober 2013 07:52

... Hade vi fredagsmys igår. :)
Man tager vad man haver och för den delen var det rätt mysigt!!

Tror att målningen är klar nu oxå.. :)) bara listerna kvar men de ska vi göra ikväll.

Men först lite ordning och inta jobbet!

Kram
/
Jessica

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards