jessica-mywords

Alla inlägg under februari 2013

Av Jessica - 18 februari 2013 18:10

Måste ju bara visa hur deras skyltar till toaletterna i ena gallerian såg ut!!
Dessutom hade de dessa 2 i ingången till respektive toa.
De är ju hur söta som helst!!

Av Jessica - 18 februari 2013 18:02

2 dagar av bara gå gå gå och gå.
Det är det vi gjort sen vi kom hit till Bangkok.
Vi gick upp vid 5 på söndags morgonen för att ta oss med taxi till flygplatsen. Vi åt lite frukost på hotellrummet innan vi åkte då de inte hade öppnat frukosten på hotellet. Nervösa var vi inför flygningen oxå ifall vi skulle behöva åka med ett sånt där propellerplan igen men det behövde vi inte tack å lov. Dock fick vi inte sitta med varandra. Jag satt med ett ryskt par där mannen såg ut som en levande cirkus och va grymt lik gurkan från Västerås. :)
På flygplatsen här i Bangkok gick allt väldigt smidigt. Väskorna kom dock sist av allas!? Tur att det inte va så stort plan vi åkte med.
Vi kände att vi vågade oss på att åka sky-train efter som allt gick så smidigt i Singapore (som vi kom på här om dagen att vi oxå vart i under den här resan). Det fixade vi galant och efter att ha frågat oss lite fram hittade vi till hotellet oxå. Som hör å häpna faktiskt ÄR ett riktigt hotell.
Det var då skönt att kliva in i vårt rum och se att det inte va nå överraskningar som ja vad ska vi ta som exempel!? Badrum i naturen eller ödlor i taket eller en djungelstig fram till dörren. ;)
Vi va lite mindre än 1 timme på rummet sen drog vi till weekend marknaden som jag hört och läst om. Herre Gud va sjukt!!! Det var så mycket stånd och kryp in med allt från mat, blommor, väskor och kläder till smycken, stayetter och husdjur. Helt galet. Lyckligtvis fick vi tag i en karta tillslut och fick lite koll över det hela. Efter ca 3 timmar orkade vi inte mer då gick vi ner till MBK istället och kikade läget. Där tappade vi bort oss i en djungel av mobilskal och mobiltillbehör. Hur det kan finnas så många butiker med samma saker och alla går runt är nått vi inte kan förstå!!?
Vi avslutade kvällen med att äta på Mc D och gick nöjda och otroligt trötta hem för att sova. :)

Idag klev vi upp vid 8. Drog på oss bikinisarna, åt frukost och la oss vid poolen. :) där låg vi till 11 då duschade vi och gjorde oss klara för shopping.
Vi vet knappt vart vi har vart å inte men shoppat har vi. :) inte alls mycket men nu har vi lokaliserat lite nya saker till imorn så :)

Nu måste jag säga god natt för ögonen står i kors.....

Kramar
/
Jessica

Av Jessica - 16 februari 2013 09:42

Som jag skrivit förut har vi inte haft toppen väder här på Samui men tro det eller ej den här dagen som det, enligt en väder-app visade att det skulle regna och åska, har visat sig bli en av de bättre dagarna på hela vistelsen. :) så ett gott slut här iaf!

Igår åkte vi in till chaweng igen. Kom mitt i en störtskur men vi hade tur som satt under tuktuk-taket. :)
Gjorde samma som förra vändan tittade, åt och köpte en klocka! :) skillnaden denna hån var dock att vi avslutade med att dricka en cocosnöt var.
Beställde in en rätt igår oxå som jag antog va med kyckling men det visade sig va med seafood!! Jag åt allt utom en bläckfisk som jag pillade bort.
Och igår hittade vi även frukten som vi var nyfikna på sen snorkelutflykten på patong! Den heter tydligen mangosteen och var jätte god!!

Imorn går vi upp i ottan igen för att ta oss till Bangkok. Hoppas med alla mina fingrar å tår att det INTE är ett propellerplan. Tyvärr är förhoppningarna inte så stora men det är bara å bita ihop!! :P

Hörs från bangkok!
Kramar
/
Jessica

Av Jessica - 14 februari 2013 17:23

Här görs inte många knop inte och inte klagar vi över det heller då vi mest hoppar från säng till solstol och ibland till stolar så vi får i oss lite mat oxå. :)

Igår åkte vi till Chaweng och kollade in shoppingen och åt mat.
Köpte mig en klocka. Den va jättefin och kostade bara 70:- det som retar mig är dock att det står disel men jag tror inte nån ser det om de inte granskar den.
Vi ska åka tillbaka dit å gå resten av gatan imorn. :)

Idag på eftermiddagen och efter nästan hela dagen vid poolen så kom det en rejäl störtskur. Så vi kom in 1 timme tidigare än de andra dagarna. Gjorde mig inget för jag hade inte, som vissa andra, tagit sin dagliga tupplur i solen.
Sov en stund sen var det bara upp och snygga till sig för en alla hjärtans dag kväll. :)
Vi bestämde oss för att äta på hotellet då vi visste att de skulle mysa till det dagen till ära.
Vi åt från grill-buffén och delade på en flaska vin. Mycket gott!! Vi lyxade till det med en efterrätt tom. :)

Avslutade kvällen med att släppa upp var sin ris-lampa. Jättefint!!

Lite bilder på det här! :)
Så säger vi god natt här ifrån Lamai!
Kramar
/
Jessica

Av Jessica - 13 februari 2013 04:04

Jag vet att det är mycket vinterväder hemma men här är vi lite besvikna på Koh Samui!
Ön levererar inte vädret på det vis vi hade hoppats på.
Just nu är det stekande sol men både idag nu på morgonen och några gånger i går kom det små små regnskurar. :( är väl inte mycket att gnälla över men vi kör ju sista "slappa-så-mycket-som-möjligt" innan vi ska springa runt som idioter i BBK. ;)

Nu har vi i 2 nätter sovit med vårt lilla husdjur springandes på väggarna och igår såg vi en kompis till han i badrummet. Dessutom när vi skulle till å sova kom han i full kareta mot Carro så hon skrek till å flög nästan på mig. Så ja... Det blev och blir några nätter till i fotändan innan vi är hemma igen :D

Steka på brännan lite då nu när solen är framme :P

Solkramar!
/
Jessica

Av Jessica - 12 februari 2013 10:05

Här ligger vi å hänger vid poolen och har det bra... :)

Kramar
/
Jessica

Av Jessica - 11 februari 2013 17:03

Näst sista stoppet på vår resa och äventyr som vi vart med om är vi nu framme vid, Koh Samui. :)

Dagen började väl lite si så där med en mage som inte ville som jag.
Fick inte i mig tillräckligt med frukost pga detta vilket gjorde att jag mådde risigt. Och inte blev det bättre när jag insåg att vi skulle till å flyga ett skitlitet, ursäkta ordvalet, jävla propellerplan!!
Har typ aldrig sett ett sånt litet plan i verkligheten förut och var helt inställd på att vi inte skulle komma fram till vår destination.
Men jag försökte intala mig att ta det lugnt och att det BARA var 1 timme vi skulle flyga.
Becca har en gång sagt att hon tyckte det var det värsta hon gjort så det låg ju i bakhuvudet oxå så klart.
Det var nästan bara upp och ner men nog hann de kasta på oss en matlåda på den korta stunden, iofs väldigt bra för då tänker man på annat än själva flygningen.
Ja, vi klarade ju även detta men jag har en nervositet liggandes för flyget till BBK som väntar... :/

Hotellet är väl inte riktigt i det skick jag hade trott men vi tänkte oss att även detta ska gå å ta oss igenom.
Poolområdet är helt ok! Men stranden precis utanför oss är inte toppen men det är sak samma. :)
Nått som inte är lika mycket sak samma är ödlan som sitter på vår vägg just nu... Vi frågade om de tog bort de åt oss men de svarade bara att det bara skulle komma in nya så att ja.. Här sitter vi.. Carro har övervägt att slå ihjäl han med sina finskor och vi har oxå pratat om å köpa Axe och spraya ihjäl han imorn.. Men det gör lite ont i hjärtat för han är ju liten lixom..
Jaja hoppas på å kunna sova lite iaf. Behöver det med 2 dåliga nätter och den här förkylningen jag dragit på mig.. Är rätt trött så jag orkar nig inte bry mig så mycket länge till.
Och vet ni!? Det är ju iaf ingen jäkla kackerlacka som igår iaf!! :P

Har vart å ätit för ett tag sen och nu ska vi väl lägga oss om en stund.

Mer uppdatering kommer! :)

Ha det!
Kramar
/
Jessica

Av Jessica - 10 februari 2013 14:42

Här sitter vi å "wifiar" på the coffee club för andra gången. Riktigt god mat och bra service!
Carro har vart förkyld och hostat som tusan de senaste dagarna och igår var det min tur. Utlöstes tillsammans med en efter reaktion på för lite vatten och för mycket sol under dagen som va. Så i natt har det inte vart mycke sömn alls. Vinkade i mig massa vatten under kvällen, vilket resulterade i X antal toalettbesök under natten. Dessutom spände jag mig så mycket på båten så min rygg hjälpte inte till med sin smärta.
Vi har legat på varsin solstol nere på stranden i skugga och sovit hela dagen. Å det kommer inte va nå problem å sova nu trots det. :P

Och imorn är det flygning som står på tur vilket medför packning som vi påbörjade innan vi gick ut hit å skulle äta.
Det va en mindre trevlig upplevelse då det hade flyttat in en kackerlacka i mitt regnskydd till väskan. :(
Och när jag rev upp det flög den ur skyddet och sprang ner för mitt ben! Oj vad jag skrek! Haha sen gick jag och hämtade en tjej från receptionen som helt lugnt sopa fram den och drog ut den ur rummet. Jag skrek "kill him, kill him, kill him!!" Och Carro sa " jag kan stampa!!" Men hon skulle minsan inte mörda nå djur hon heller.. :)

Nu ska vi ta å betala sen måste vi hitta en laddare till Carros mobil för hennes gick sönder idag.

Hörs från Koh Samui nästa gång!
Kramar!
/
Jessica

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards