jessica-mywords

Alla inlägg under februari 2010

Av Jessica - 27 februari 2010 19:56

Japp... nu har vi iaf köpt sängar... Eller ja bara madrasserna vill säga för att vi inte hittade nån sängram då.. Fast vi fick massa kataloger från en affär och där har vi hittat en gavel... finfin.. hoppas den inte är allt för dyr bara... Och på samma butik hittade vi ett mycket potentialt köksbord.. Med en förlägningsdel.. kommer inte på vad det heter.. =9  Och som är med 4 till 6 stolar.. men att det kan kosta så mycket med stolar..!!!! det är ju galet ju..

Kan kanske bli en soffa och soffbord därifrån med.. Vi får se men det lutar iaf åt det hållet... och justa ja... kanske även ett tv-hyllsystem..  Tror vi hittat en ny favorit-möbelbutik.. hahaha


Det blev inte så mycket rensa i förrådet, vi tar det lite i taget..  Vi hittade iaf de viktigaste lådorna med kökssaker och handukar i och det är väl huvudsaken.. Sen åkte vi med ett lass till återbruket.. Massa kläder och gamla lakan och handukar.. Det kändes skönt..

Känns som om allt är under kontroll... Dammsugaren och rautern köper vi på måndag innan 12 då vi får nycklarna.. =)


Nu ska jag kolla på mello och äta taco..


Kram

/

Jessica

  


Av Jessica - 26 februari 2010 19:31

Gör: Väntar, lagar mat, tvättar och tittar på Tv.

Borde: Intressera mig mer för matlagningen.

Känner: Mig glad av olika anledningar och jag svårt att förstå att vi flyttar på måndag.. =)

Ska: Pressa potatis, äta, titta på tv, njuta av en sista fredag-kväll med syster-familjen (som inneboende)och sen hämta J efter jobbet.

Tycker: Att det är skönt att se snön sakta men säkert försvinna.. Dock tror jag att vi kommer få minst en sväng till med snö innan det försvinner på riktigt.

Har: Jobbat, hälsat på en jobbarkompis & hennes bäbis och busat med Anton.. =)  

 Och det bästa av allt.... Jag är ledig i helgen.... !


Liten sammanfattning så här på fredagskvällen.. Vet inte om det blir sport eller nöjen ikväll på tv det är vilket som.. Imorn blir det iaf mello på kvällen.. Och antagligen leta möbler på dagen.. Just ja.. Leta fram köksprylar i förrådet blir det ju oxå... Det ÄR ett måste..


Här får ni en liten fredagsbild...

     


Massa kramar

/

Jessica

  


Av Jessica - 23 februari 2010 08:25

Nu tror jag att jag äntligen har blivit frisk... Jag ska iaf träna ikväll på mitt favvopass och det känns bra.. får se hur det känns när jag är klar bara..


Igår började jag på nya avdelningen.. Det gick bra..=) Vad trodde ni.. hahah näe men skämmt å sido.. det kommer nog bli bra det där.. Plöjde runt på lagret och fixade underkläderna.. Får se vad jag hinner idag... Massor troligvis.. Gårdagens ord var effektiv och det tycker jag verkligen att jag var.. =)


Här händer väl inte så mycket mer än att vi börjat planera helgen inför flytten.. På lördag eller söndag ska vi börja rota fram sakerna från förådet.. Alla Kökssaker och så... Ja.. det viktigaset iaf.. Kolla igenom kartongerna och kasta... Förhoppnigsvis kommer vi kasta väääldigt mycket..

Och så hitta dammsugare, säng och soffa.. =)


Snön säger jag väl inget om.. mer än att jag tycker det kan sluta nu... Undra om Tina tog bilen idag hahaha...


Nu måste jag öka farten här så jag kommer till jobbet i tid..


Ha en trevlig tisdag!

Kram

/

Jessica

  

Av Jessica - 19 februari 2010 10:39

Nu räcker det verkligen på riktigt... Behövs inte mer snö.. Ja visst ska baranen få snö på sportlovet.. men det är ju snart och jag betvivlar att det kommer försvinna innan dess... Så snälla sluta nu.. ! haha


Igår blev en konstig dag.. På jobbet alltså.. Carro slutade.. Ja... hon fick dekorationsjobbet i Uppsala.. (om hon klarar arbetsprovet imorn, vilket inte ska vara nå probelm) och börjar på måndag.. Det vill säga att det var hennes sista dag hon oss igår och hon var märkbart överraskad och chockad.. Men det kommer bli så bra för henne.. =)

  Själv blir jag Herransvarig fråno ch med nu på grund av detta.. Är nervös som en ko för jag hatar storlekarna där de är så knäppa... Men jag ser det som en utmaning och ser det possitiva i det med att jag nu har provat på alla avdelningar sen jag började för ca 4 år sen och har ju det som en väldig fördel till min meritlista.. 


Blev ingen träning igår... Fick ont i magen och där efter till kom latmasken med sin närvaro.. =P Får se om man orkar ta tag i det på måndag.. 


Imorn ska jag till Fina och kolla på Mello.. Får se vad den har att ge..

Ikväll dock tror jag att det blir hockey.. =)


Nu blir det jobb!


Kör försiktingt där ute på vägarna!

Kram

/

Jessica

  

Av Jessica - 18 februari 2010 10:16

Inhandlade ju lite smink i går.. Mascaran var bra som tur var men tar väl lite tid att få det snyggt med en ny borste.. Iaf för mig.. Och den nya "blushen" gillas starkt..   

Ser ni jumbolånga borsten eller?? haha den var sylvass.. Men som sagt jag gillar den iaf.. =)


Ska åka till jobbet så fort jag har borstat tänderna.. Tydligen så är det väldigt halt ute idag, syster skickade mess när hon kommit till jobbet.. Så jag ska åka så jag kan ta det lungt.. Jag vet inte om jag är en bra eller dålig bilförare för jag har väldigt svårt för att känna om det är halt eller inte om jag inte gör ett bromsstest när jag kört ut från garaget...

  Ska fika med Carro på jobbet innan vi börjar.. Inget stor bara lite kaffe i lunchrummet... jag har lovat henne att hon ska få vara på min avdelning idag efter som hon ska göra ett arbetsprov imorn och hon ville gå igenom och kolla så hon kunde zoner och färgrum även på den avdelningen..


Fick just ett sms från syster om vi skulle träna ikväll... Men va fan jag har ju inte rakat benen och jag har ju bara korta träningsbyxor.. Får fundera lite till på det där... !

   

För övrigt vill jag bara säga att jag känner mig väldigt glad idag.. Och bjuder på denna bara för det.. Man måste ju bjuda på sig själv nångång eller hur..??

  

Tillräckligt med bilder Jeanette?? Eller ska det vara fler.. =P


Trevlig dag!

Kramar

/

Jessica

  

Av Jessica - 17 februari 2010 20:38

Ja som jag skrev igår så har jag vart ledig idag.. Men flängt omkring som vanligt.. =)

Här är ingen rast och ingen ro.. Gick upp kvart i sju för att duscha och ha en frukostdate med syster och Anton.. Sen vid 9 åkte jag mot landet... När man kommer hem till Å så är det som att kliva in i en inredningstidning.. Jag varken kan eller tror det behövs beskriva det på nått annat vis än så.. De har så fint hemma.. Och hon får vekrkligen till det med allt.. Små som stora detaljer.. Önskar att jag hade en gnutta inredningskänning av det hon har... då skulle jag vara nöjd.. =)

  Efter som hon tar hand om 2 hästar då hon är ledig från jobbet så vart det bara en snabbvisit idag eller ja det vart ju nästan 4 timmar och vi hann prata om både det ena och det andra så det gjorde ju inget, bara trevligt att ses. =)


Åkte hem och trodde man skulle få lite ro men ack nej.. Följde med syster och hämtade Anton på dagis och så var det full rulle och tänk så arg en sån liten person kan bli.. Nästan otroligt..


Sen var det dax att köpa kattmat.. Men shit fick göra en fulparkering.. Fanns inte en enda parkeringsruta tom.. Stressad som jag var av min felparkering och lite utav att jag insåg att jag inte skulle hinna göra allt på stan innan Sandra kom ner så kastade jag mig in med inställningen att det skulle vara kaos väl inne på kliniken men så var inte fallet... Var 1 före mig i kön och jag kunde lungt och sannsat gå ut och köra hem till F.. =) Fast jag blev lite stressad när jag såg en man i en sån knallgul jacka och fick för mig att det var carpark eller vad det heter.. Som tur var så såg jag när jag nästan kommit fram till bilen att det var killen som hade ställt sin bil brevid min och fulparkerat precis som jag.. =)

  Åkte hem till F med maten, pratad lite snabbt och gosde lite på Gubben...

Väl nere på stan hann jag lagom lämna tillbaka ljuslycktan Tina köpt åt mig i E-tuna och gå mot Kicks när Sandra ringde för att möta upp mig.. Köpte bland annat en mascara... Med rekomendationer från personalen om att jag efter mina beskrivningar borde gilla den borsten.. Så nu håller vi tummarna för det!!

Sandra och jag åt på gränden och hade trevligt som tusan, som vanligt. hihi... Tack snälla för daten och uppdateringen.. =) Tar en ny snart igen..!


Nu ska jag kolla lite på tv innan jag ska hämta J och hans jobbarkompis.. Killens bil är på lagning den här veckan så jag fick äran att hämta de..


Må gott!

Kramar

 /

Jessica 

  

Av Jessica - 16 februari 2010 19:25

 Jag är en gladfis.. =) Och jag tror att jag lyckats göra några till till det oxå...


Trodde ju att jag skulle kunna gå å träna idag.. Men nej så är inte fallet..  Är fortfarande förkyld och vill inte träna förän jag känner mig åtminstonde 95% frisk.. Syster har iaf åkt på favvopasset nu...=( Duktig hon.. !!


Idag har, eller vaddå idag??  Jeanette får ibland, eller ibland?? Jag börjar om hela den här meningen..

  Jeanette är knäpp och helt galen och idag som så många andra dagar har vi sprungit runt och flummat....jag tycker sååå synd om våra praktikanter som får vara hos oss.. det lär ju inte tro att det finns en enda gnutta vanligt sanns i nån av oss.. Ja jag har iaf fått ett nytt smeknamn, Marre. Fråga mig inte varför..

Vi har oxå trots allt flum fått ihop en zon rätt fint faktiskt.... Med lite magi.. =) Flyttat rea och ja.. det var väl allt.. Nej.. snackat en massa.. och skrattat..

  Låter kanske trist för er men ni skulle vara där och se oss då skulle ni förmodligen skratta ni med..


Imorn är jag ledig.. från jobbet men uppbokad som vanligt..

Först ska jag åka ut på landet och bli bjuden på lite lunch, ska bli trevligt.. Var ju länge sen vi sågs eftersom jag fick ställa in sist pga tid hos docktorn.

Tror jag åker och köper kissematen efter det och lämnar den eller så åker jag hem och gör det innan jag åker ner på stan för att träffa lilla söta Sandra.. Det var oxå jättelänge sen..  Tror det kommer bli en bra dag.. =)


Nu ska jag gå och fixa ris..


Massa kramar

/

Jessica

  

Av Jessica - 14 februari 2010 20:01

Japp 14 februari...  Firas inte så värst i vårt förhållande/familj... J tycker det är ett jippie utav dess like som affärerna infört för att få sälja.. Ni har väl sett ICA-reklamen?? Å, ja det är väl sant men jag är ju lite av en sån som gärna tar emot en ros eller nått just denna dag... =) Fast som jag sa till J´s bror, jag är ju van efter 5 år utan det så.. ;)


Däremot hittade J och hans bror på en aktivitet idag på eftermiddagen... Och jag hade väl aldrig trott att jag skulle vara på men jag tog tjuren vid hornet och satte på mig ett par 3 storlekar förstora skridskor med 2 par dubbla raggsockor och staplade mig ut på isen på Rocklunda.. Som tur var så var EL med oxå och det var nog J´s räddning för att få ut mig på isen över huvudtaget..

  Jag menar man vill ju inte vara sämre än nån annan.. =D

Och jag höll mig på fötterna i en hel timme och jag är väldigt nöjd med min insatts.. Trodde nämligen att jag skulle trilla om kull rätt snart jag fått på mig de men jag klarade mig bra som sagt.. Hade dock hjälm på i fall att..

  Bildbevis på detta kommer inom en snar framtid..


På förmiddagen var vi på IKEA och kollade efter säng.. Går sis sådär med vårt möbelletande... Hittar inte riktigt det vi är ute efter.. Slutar nog med att vi köper 2 madrasser så länge bara..

Åkte till Nordik oxå men de hade inte mycket alls.. 

  Sen hittade vi en potential tvättmaskin oxå.. perfekta mått och faktiskt så stor att den tog 5kg trots att den inte var fullstor.. Looovely.. ! Inte så dyr heller... 


Åkte hem till lilla mormor sen och tog en fika... Byggde även ihop pusslet hon fick av oss i julklapp.. Var lite väl svårt att få ihop utan bild till tyckte hon men det var ju det som var själva idén liksom men nu är det färdigt iaf.

Stackaren har fått nackspärr eller nått men jag tror hon är på bättringsvägen nu. 


Jaha.. ska man säga nå om Melodifestivalen kanske.. Det bästa var som vanligt det som innehöll Dolph.. =9 Näe jag har inte blivit som J men jag tycker att årets festival är så dålig så jag inte vet vad jag ska säga.. Det var väl helt ok att killen som fick första platsen i globen åkte dit men sen då??? Herreguud! Skulle ju vart låt nr 8, som för den delen var det bästa bidraget, som skulle följt med honom! Näe.. den åkte ur helt.. Fick inte ens komma till 2 chansen.. Jaja man har väl lärt sig att svenska folket inte kan musik.. Eller så kanske man inte ska säga.. Framför allt när man inte ens vart med och röstat själv.. =)


Nu ska här kollas på Köpingsgänget.. !


Hoppas ni haft eller fortfarande har en jättefin

Alla   -dag

med personer ni tycker om !


Kramar

/

Jessica

  










Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards