jessica-mywords

Alla inlägg under november 2012

Av Jessica - 30 november 2012 23:01

Håller med Gardell som pratade lite om att det går för fort, att man inte hinner leva!
Sånt kommer jag på vid såna här tillfällen som idag när jag lämnat goda vänners lag. Vill alltid ses igen och bara sitta å prata och skratta! Men man han för lite tid och det går för fort!
Tack för en trevlig kväll Syster, Fina och Cissi! :) Det här att ses bara vi gör vi allt för sällan!!

Ja och om Gardell.... Vad ska jag säga!? Han hann ju knappt sticka ut sitt lillfinger på scen så kände jag att jag satt å log. Bara av att se han blir man glad!! :) sen skrattade vi oss igenom stan-up-"en" med liiite liite allvar inkastat. :)
Efter åt gick vi och fikade på cornetto. Mysig fredagskväll!

Annars har jag känt mig konstig i ryggen och nacken idag varför ja... Troligtvis musklerna som spökar men vågar inre bli knådad på iom förkylningen jag har. Fast som jag sa till bossen på jobbet idag, jag kanske borde gå å få massage så förkylningen bryter ut och försvinner. ;)

Pysslade till min adventljusstake nu när jag kom hem oxå. Har haft en någolunda traditionell sån men körde på något mordenare variant i år. Blev hyfsat nöjd iaf.
Imorn kväll fixar jag stjärnorna och ljusstaken till fönstrerna. För här fuskas inget med att göra det i veckan osv..! Haha ;)

Glada godnatt kramar
/
Jessica

Av Jessica - 29 november 2012 20:42

Jag skrattade åt syster när jag påminde henne om Gardell i söndags att hon inte va med i svängarna när hon trodde det va några veckor kvar men idag insåg jag att veckan gått otroligt snabbt.
Och när jag frågade om moster & morbror ville köra oss till Arlanda blev jag alldeles svettig för jag insåg att det faktiskt inte är så långt kvar och alla dagar bara flyger iväg och plötsligt är det jag som flyger!! Herre Gud!!! :)

Som ni förstår så har jag ställt in solbritt för vinterfötvaring och åker buss. Var ganska fint ute imorse ändå med snön...

Så imorn efter jobbet är det dax att träna magmuskelaturen genom att skratta sig sönder och samman till Jonas. Ska bli så roligt!!!! ;)

Kram
/
Jessica

Av Jessica - 28 november 2012 19:56

Idag har jag till största delen hängt på Rönnby med familjen. :)
Vi har bakat pepparkakor! Var första gången på väldigt länge som jag tyckte det var roligt. Kanske berodde det på att Anton va med. Men den sär riktiga julkönslan har inte infunnit sig trots försök med bak och musik. Den kommer säkerligen snart för nu har ju även snön gjort entré. .:)

På eftermiddagen kom mormor, moster & morbror på fika. :) och imorn ska jag gå å köpa lingon som jag ska ha till kroppkakorna moster gjort till oss, tack!!!

Sista bondeavsnittet idag!! :) haha ska göra mig i klar till det.

Kramar!
/
Jessica

Av Jessica - 25 november 2012 18:55

Har haft en jättemysigt dag med familjen hos moster och som jag skrev innan om maten så stämde det så klart! :) Jättegott! Kan ju säga att det inte är jätteroligt att ställa sig å laga kvällsmat efter man har vart där :P

Vi har som vanligt planerat julafton! Delat ut mat och sånt. Och hur min köra familj tänkte när de gav mig äran att göra köttbullar, ja det vet jag inte. :D men de hävdar att jag gjort det nått år innan och de verkar ju ha överlevt det så.. Haha

När jag kom hem tog jag en promenix i mörkret och körde lite styrka hemma.. Frågan är om mina lår sviker imorn!? :)

Kramar
/
Jessica

Av Jessica - 25 november 2012 09:42

Det här med att sova ut på lediga dagar är inte min grej. Fast jag tror jag blivit lite bättre. Jag sätter ju fortfarande klockan men znosar desto längre :) Alltid något!! ;)
Imorse när jag vaknade var det ett sånt där snö-mysfaktor-juletid-sken ute så jag hoppades otroligt nog att det va snö på marken, men icke... Sen i andra andning kom jag på att man får sätta upp ljusstakarna nästa helg. Wihoo!!
Fast det känns bra konstigt. Menar när det inte är snö känns det ju som att man gör nått fel. Typ sätter upp stjärnan mitt i julie eller nått sånt. :D

Igår bokade jag första av 2 besök hos Linnea på Barbie & Ken. Hon är så sjukt trevlig! Hade jag vart lyxhustru hade jag gått till henne kontinuerligt. :)
Och så ska jag bara hämta ut receptet på dukoralen så är det iaf 2 saker mindre att tänka på inför januari. :)

Här ska göra sig fin för idag ska vi till min fina moster som fyllt år och fira henne. :) Äta, som mormor sa, god mat som alltid där. ;)

Ha en fin söndag!!!
Kram
/
Jessica

Av Jessica - 25 november 2012 09:42

Det här med att sova ut på lediga dagar är inte min grej. Fast jag tror jag blivit lite bättre. Jag sätter ju fortfarande klockan men znosar desto längre :) Alltid något!! ;)
Imorse när jag vaknade var det ett sånt där snö-mysfaktor-juletid-sken ute så jag hoppades otroligt nog att det va snö på marken, men icke... Sen i andra andning kom jag på att man får sätta upp ljusstakarna nästa helg. Wihoo!!
Fast det känns bra konstigt. Menar när det inte är snö känns det ju som att man gör nått fel. Typ sätter upp stjärnan mitt i julie eller nått sånt. :D

Igår bokade jag första av 2 besök hos Linnea på Barbie & Ken. Hon är så sjukt trevlig! Hade jag vart lyxhustru hade jag gått till henne kontinuerligt. :)
Och så ska jag bara hämta ut receptet på dukoralen så är det iaf 2 saker mindre att tänka på inför januari. :)

Här ska göra sig fin för idag ska vi till min fina moster som fyllt år och fira henne. :) Äta, som mormor sa, god mat som alltid där. ;)

Ha en fin söndag!!!
Kram
/
Jessica

Av Jessica - 23 november 2012 21:20

"Jag oxå PT! PT PT PT" Ska nog hitta den där kiosken han har ju redigt bra pris på PT-träning ;) nått jag skulle behöva nu i 2 månader framöver!! Nån som änmäler sig frivilligt!? :) Hör av er!!

Finns en annan reklam som jag gillar nu oxå och det är "Göran det är nå fel på slangen!!"
Skrattar lika mycket varje gång!!!
Nu ska jag fortsätta kolla på morden i midsommer.

God natt!
/
Jessica

Av Jessica - 22 november 2012 13:32

Trodde nästan jag skulle få jobba till 19 ikväll då jag fick höra att en av de som skulle det va sjuk. :O Självklart hade jag gjort det men det var skönt att en extring kunde komma in. :)

Igår gjorde jag dagens goda gärning och gav beröm till viss personal på infektionskliniken. :) Fick tacksamt svar tillbaka.
Det bästa av allt med den mailkonversarionen var eller är att hon kunde fixa recept åt mig på dukoral utan att jag behövde gå dit. Kostnade blev det så klart men det blir det ju om jag går dit oxå så det gör mig inget! :) tyckte detta va sjukt smidigt.

Halsontet har gett med sig, skönt! Annars hade väl jag fått stanna hemma på söndag när vi ska på middag hos moster min.. Meeeen så lätt blir de inte av med mig ;)

Nu ska jag leta nått att göra här på jobbet :) Hoppas ingen på erikslundbutiken läser det här för då skulle de nog gråta ihjäl sig :D

Kramar på er!!

/
Jessica

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards