jessica-mywords

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jessica - 29 augusti 2011 12:14

Har haft en skön och avslappnad helg med syster, Fina och Cissi.

Fina och jag har under en tid kokat ihop denna helg med våra familjer så att våra 2 systrar skulle få en spahelg och det har vart så jobbigt att hålla det hemligt. Så nu är det skönt att få prata om den.


Tror och hoppas att de uppskattade den lilla överraskningen och njöt av deras behandligar de fick.

Själv tog jag en Klassisk rygg/axel och nack massage och fick ta till mig att jag skulle ta den massagen som en nystart för jag behövde mer massage. Hon kunde inte göra en vanlig massage eller hur jag ska säga för att min högra sida var sk. blokerad. Men hon tyckte att jag skulle gå på massage ganska så snart nu efter denna så att det mjuknade. Fick dessutom lite mersmak av att vara i bassäng (!??!) Så kanske att jag ska pröva mig på att börja simma (vilket hon oxå rekomenderade för mig, iom att det inte lsiter så mycket) Så ja... Får väl ta tag i det där.


Just nu har jag precis satt ner rumpan i soffan för att avnjuta lite VM efter att ha städat lite på förmiddagen.  Ska lite fint börja planera allt innan löningshelgen i september.. =) Ni vet hur jag är.. hahah.. Sen ska jag åka med Sandra och handla när hon slutat jobba. =)


Ha en bra dag!
Kram

/
Jessica

  






Av Jessica - 23 augusti 2011 10:02

Igår gjorde jag en sån där dum grej som vem som helst kan göra och jag blev su sjut irriterad på mig själv att jag kunde hoppat från balkongen ;) Nästan..

Jag var duktig och avstod bussen trots ösregnet som vräkte ner. Drog på mig regnstället och trampade iväg. (vet inte om man är crazy, vädligt snål eller bara att man blivit gammal när man sätter på sig det där) Såg ut som värsta michelin-gubbe.

Var i god tid på jobbet för att hinna sminka mig, handla och ta en kopp kaffe innan 12.


Sen när jag kom hem, börjat laga maten och satt på en tvättmaskin så inser jag att mjölken och gurkan ligger kvar i kylen på jobbet... GHAA!

Var ju bara att traska ut igen då.. Som tur var hade det iaf slutat regna men iaf. Jag som skulle ta det lungt och så inför min lediga dag.. Så mycket för den. :P


Har tänkt tvätta och städa idag så jag slipper det till helgen.

Men nu ska jag forstätta med min frukost. =)


Kramar

/
Jessica

  













Av Jessica - 17 augusti 2011 19:27

Tänk att nått som får en att bli så arg kan göra det till nått bra.

Fick ta del av viss information idag som jag misstyckte med och dessutom känner mig lite utnyttjad på min snällhet så sjukt irriterad, besviken och nästan förbannad kastade jag på mig mina träningskläder och gav mnig ut på en kort men ack så snabb powerwalk-runda!


Nu ska jag kasta mig in i köket och försöka mig på blomkålsmos. Lycka mig till!!

Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 14 augusti 2011 16:49

Jag kan inte rå för det men jag tror jag måste ta tag i det.

Mitt lilla, eller näe jag måste erkänna, mitt stora problem!

"Jessica möter spindel"


Jag skojar inte jag klarar inte av det. Idag hände den 2 händelsen på 2 veckor då jag fått tillkalla hjälp. Och då handlar det om spindlar.


1 var ju bara så sjukt äckligt det var inte bara 1!! Flera flera ni anar inte hur många små röda spindlar hade kläckts i en blomma jag fått och tagit sig upp på min nytvättade tvätt. Det slutade med, efter 1 samtal, panik och tårar att min syster kom och tog väck hela blomman och hjälpte mig "sanera" tv-bänken som även de kryllade i röda små små små äckliga saker.

   Och idag kom Sandra och hennes kära sambo och räddade mig. Sandra som dock lät väldigt kaxig i telefonen var inte alls lika tuff när den skulle tas hand om..


Emma tycker att jag ska gå på spindelterapi med henne. Men jag tror inte hon förstår min rädsla och kommer gå för fort fram och puscha mig så jag kommer gå därifrån ännu räddare hahahaa... =)



Sitter och väntar på Fina. Blir en promenad trots allt... =) Känns bra!

Imorn börjar verkligheten igen... Känns bra!


Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 13 augusti 2011 12:16

Nu är det de absolut sista dagarna på min semester och det är kallt som jag vet inte vad. På bara en vecka slog det om från 32 grader i solen VARMT till 32 grader i solen och KALLT!? Hur är det möjligt?!?!

  På nått knasigt vis så känns det ändå ok att gå till jobbet på måndag. Har ju snart ledig helg igen.. =) Då ni!!


Vet inte om det var min dröm inatt som gjorde att det första jag gjorde imorse när jag slog på datorn var att gå in på styleroom.se och få insperation. Det kliar i fingrarna vill byta ut färgerna i vardagsrummet och få lite mer myskänsla i köket meeeen jag får fint hålla mig skinnet lite.. Och istället tar jag och cyklar till Emma och hjälper henne med hennes möbelbyte. Ska hjälpa henne skruva IKEA-möbler hur det nu ska gå jag med världens kortaste tålamod.. ;)  Kan ju säga så mycket som att vi raggade med oss Fina oxå hahhaa...


Hade hoppast på en crazy kväll ikväll men det verkar inte annat än att jag få slänga mig i soffan iaf... :( Men men...  Beror ju på hur snabba vi är med skruvandet vi kanske blir kvar där haha...



Nu ska jag ta och plocka undan lite här och göra min lite klar så jag är helt klar när Emma ringer..


Höst(!?!?)Kramar

/
Jessica

  





Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards