jessica-mywords

Alla inlägg under november 2010

Av Jessica - 30 november 2010 11:53

Det är verkligen ingen hemlighet att jag inte gillar vintern... Det är fint ja men kallt och halt  och det är ju det jag inte gillar... Men nu så kanske jag klarar av kyla lite till... Köpte ny mössa och vantar i går.. Jättesköna!


  


Sitter och väntar på att J ska komma med Gubben sen ska de köra ner mig till jobbet... Ut i frysen! =(


Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 30 november 2010 09:19

Glömde inte bort tandläkaren imorse och jag var faktiskt riktigt pigg när jag steg upp 05.50..=) Vågade inte chansa att ta bussen som gick 07.52 för den skulle vara nere 08.07 och skulle den då vara sen så....

Så jag åkte bussen som gick 07.32 och hoppades på att den var liiite försenad och glädjes åt att det var så många som skulle på bussen och hoppades vid varje hållplats att det var nån passagerare som skulle dra ut på tiden så jag inte kom ner till ankomsttiden på stan.. =) Men jag tror vi bara var nån minut sen så jag hoppade av hållplatsen innan jag brukar gå av och så gick jag upp och tog ett kotouttag för att se hur mycket pengar jag hade på kontot... Sen gick jag runt hela huset där tandläkaren ligger för att få tiden att gå... + att jag gick i trapporan hela vägen upp istället för att ta hissen. Helt ionödan.. Haha

Jag var uppe prick 8 och hann lagom gå på toa och sätta mig ner nör de ropade upp en annan pasient som inte var på plats... Var ju bara jag på plats.. Så jag fick komma in 15 minuter innan min tid.. Det tackar jag henne för.. =)

Och jag hade ju tänkt stanna nere på stan men ingen kunde ju så jag tänkte att jaja det är ändå 3 timmar som jag kommer vara hemma.. och så går allt så smidigt jag får som sagt komma in tidigare + att det inte tog mer än 15 min att fixa skiten.. =) Så nu sitter jag här.. Har täckt över sofforna igen för imorn kommer Gubben tillbaka igen..  


Och så ska jag träffa Sandra imorn och på lördag kommer Caroline från Aaavesta och Tina... Ev kommer Jeanette oxå men hon är ju sjuk så vi får väl se..

Vi ska iaf äta lite ihop är det tänkt... =) Ska bli kul!


Nu ska jag nog ta och dammsuga... Sen måste jag väl ta tag i köket.. =/ Inte så mycket men det är ju iaf inte roligt haha....


Trevlig Tisdag!

Kramar

/
Jessica

  


Av Jessica - 29 november 2010 17:53

Trots att vi bara blev hälften av alla som var bjudna så hade vi en toppenkväll.. Tycker iaf jag... =) TACK!! Värdlens roligaste taxiresa hade vi oxå både ner på stan och hem... Måste ringa och gratulera nybilvan fru Hussain... =P


Igår hände inte ett skvatt efter att Therese tiggt skjuss från Annicas familj så la jag mig med filtar i soffan och där låg jag heeeela dagen.. =D

Kollade på tv sov, chattade med folk och sov igen.. =) Var rätt skönt men tänk vad fort en dag kan gå hemma medans 4 timmar på jobbet kan vara rena evigheten..


Advents-stjärnorna och staken lyser så fint och jag har så myigt..

    

Min fina ljusstake....


Jag är rädd för att jag kommer glömma bort tandläkaren imorn.. 8.20 Undrar vad f*n jag ska göra från typ 9 till 14 orkar ju inte åka tillbaka hem och sen ner på stan igen... Och alla jobbar väl tyvärr. Jaja vi får väl se vad som hittas på.


Imorse när jag vaknade hörde jag att ljud det låter nästan som när man sitter och kollar på innebandy och vid de där snabba vändorna de gör så låter det mellan skorna och golvet.. Troligtvis är det en brandvarnares batteri som är slut i nån av lägenheterna på våningen under mig har jag kommit på.. Och det hörs fortfarande... Tror att det kan vara nån av de under ig de som typ är döva allihopa hahah..


Här kommer lite bilder från i lördags!

      


De andra 2 vågar jag itne lägga ut nån bild på för då blir jag väl lynchad.. =)


Nu ska jag laga lite mat..


Kramar!
/
Jessica

  

Av Jessica - 27 november 2010 08:32

Nu så tror jag att allt är klart för kvällens bravader.. =)

Klockan 7 stod jag och vaskade golven och precis alldeles nyss diskade jag upp det sista... Nu orkar jag inte mer.. Ska gå till bussen om ca 30 min så nu tycker jag att jag får sitta tills dess...


Sandra stackars sjukling får hålla sig hemma idag.. Väldigt tråkigt tycker jag men och andra sidan kommer hon aldrig bli frisk om hon inte kurerar sig ordentligt... Mera och ,massor av krya på dig kramar igen!


Nu ska jag fixa mig det sista sen bär det av mot bussen... hua!


Trevlig lördag!

Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 22 november 2010 17:47

.. ha haft en före och efterbild i klädkammaren men det var så stökigt så jag vill inte ens visa hur en som jag som jobbar i klädbutik har det i min egna klädgömma.. =)men nu är det gjort iaf och det får duga det är ju inte där vi ska tillbrinnga festen heller hahaha.


Första vändan med dammsugaren har gått och så här kommer jag väl fortsätta hela veckan.. tror jag ska trolla fram sofforna imorn förmiddag... Får se hur mycket det är att dammsuga eller rolla på de.

Och självklart skulle jag på listen och dona på fotoväggen så nu vet jag inte alls hur säker den är så, INGA ryck i den på lördag! ;) Och inte heller nått om att den lutar haha...


Kan ju oxå säga att det var min väns veranda som brann igår... Och som tur är så hande inget alvarligare. De mår bra men har vart chockade. Tänker på er!



Nu ska jag laga lite mat så jag kan slappa resten av kvällen.. Tror inte att jag kommer känna som jag gjorde igår haha...  


Kramar

/

Jessica

  

Av Jessica - 21 november 2010 08:52

Läste precis på VLT.se att en veranda på vägen i området där min vän bor står i brand och jag är rädd för att det är deras..

Området eller orten, hur man nu ska säga är inte stort så det är inte jag som är fjantig och elnigt VLT.se så är det oxå 2 personer i detta hur vilket de är..

Men jag vågar inte ringa... Tänker vänta och se om de skriver på fb att dte inte är deras hur som står i lågor.. Annars får jag skicka ett mess senare..


Jag håller alla tummar och tår för att det INTE är deras hus... Och så hoppas jag att vem det än är att ingen blir skadade eller att huset går att rädda... För räddningspersonal var på väg.


Nu ska jag, eller måste jag sätta fart om en timme kommer syster & c/o och hämtar upp mig och jag sitter fortfarande och torkar efter duschen.. Shoop, shoop...


Kramar

/
Jessica

   

Av Jessica - 19 november 2010 08:39

"Äntligen fredag!" Är det många som skriver och "Vad skönt med helg!" osv.. Jag kan väl knappt säga det samma.. Vissa har ju turen att skriva detta varje vecka.. andra ånminstonde varannan men jag, jag får skriva det var 4:de vecka.. Och idag är inte en sån helg för det var förra. Det innebär ju att det är 3 helgen kvar tills jag kan skriva det.. =(


Jaja sluta sura runt nu.. Jag är glad för övrigt iaf.. =)

Har ju fått lite mer tider i veckan och det är alltid bra..

Satt och funderade under tiden jag plattångade mitt hår hur jag hamnade här.. Låter knäppt men jag hade väl aldrig för mitt liv trott att jag skulle sitta ensma, SINGEL, i en lägenhet som jag själv köpt.. haha Trodde aldrig att jag skulle klara mig själv och inte heller utan min Mamma..   

Meeen här är jag! Och jag tycker jag klarar mig rätt bra... Och vad kan det bero på då?

Jo, min fantastiska Syster & familj, resten av familj & släkt och mina underbara vänner... Tack för att ni finns i mitt liv.. Jag blir så glad av att bara tänka på er.!


Vill sända lite krya på dig kramar till Sandra som inte kom iväg på sin lilla weekendtripp i helgen för att hon blivit sjuk igen... DU måste bli frisk snart.. och framför allt till nästa helg! *KRAMAR*


Idag åker Fina & fam ner till Therese... Önskar att jag hade kunnat bytt helg med nån på jobbet så jag oxå kunde följt med men det gick inte denna månad tyvärr... Hoppas jag kan ta mig ner en annan helg.. Kanske inte hinner innan jul.. Men den som väntar på nå gott.. =)

Kör försiktigt! Och ha en trevlig helg!


Nu ska jag plocka ihop lite grejer och åka till jobbet... =)


Underbar fredag till er!
Kramar

/

Jessica

  

Av Jessica - 18 november 2010 07:19

Om ni försökt nå mig sen igår kväll på min mobil så har jag inte pratat i telefonen konstant, jag har heller itne ignorerat er.. =P Det är tydligen nå galet med nätet.. Tyvärr... får se när det löser sig.. Jag som tänkt ringa Fina idag.. Hoppas att det är ok till ieftermiddag.


En gardinlängde uppe i vardagsrummet.. Så går det när man inte kommer upp den tiden man tänkt på morgonen.. men men slutar 15 idag så jag hinner nog få upp den andra idag. Måste fålla upp de oxå.. Harj u kommit på att jag kan göra det på plats efter som jag har en sån fin liten och smidig strykbräda.. hoppas det går..

Nu blir det "snygga-till-sig"-projekt... =)


Kramar

/
Jessica

  

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards