jessica-mywords

Alla inlägg under juni 2012

Av Jessica - 25 juni 2012 18:23

Helgen var ju fin iaf på fredagen men vad hände sen då?

JO just ja!!! Jag har ju semester!! Det ser ni väl på vädret. =P Ite det roligaste vill jag lova när man bara har 1 ½ vecka. Jag vill ju inget annat än att liggga dagarna i ända på gräsmattan här utanför men så verkar det inte bli..


Midsommarafton firades med de vanliga hemma i Ramnäs och vi hade som vanligt kul och åt gott.. Barnen badae och jaga såpbubblor och 4 personer drack snapps.. Ja lite så kan man summera det. Vi avslutade kvällen med lite spel och snacks innan vi åkte hem igen.


Och idag då? Vaknade jag av regn och förkylning.. JAA!! vad kul eller inte.. Det har regnat sen jag vaknade och det verkar inte som att det kommer sluta innan jag lagt mig igen.

Hoppas att förkylningen oxå försvinner...


 

Emma hoppad i studsmattan


 

Bubblor



Nu ska jag ta och sköta om min förkylning och fortsätta med mina små projetk jag har här hemma.


Kramar

/
Jessica

     










Av Jessica - 22 juni 2012 11:31

Dusch avklarad, muffins färdiga och nu funderar jag på om jag ska orka locka/våga håret dagen till ära... hmm...

Har inte sovit bra alls inatt då min underbara halsont bara jäklas och rivs och stöt mig. Irritationen i halsen har gjort att jag druckit vatten för att få bort den och det har ju i sin tur medfört att jag vaknat och gått på toa 20 ggr oxå. Men jag är ändå hyffsat pigg, iaf just nu kanske blir värre frammåt kvällningen.


Fint väder är det oxå lite kontrast när man kollar upp på tv:n och det springer runt barn föreställande julgranskulor =P

Klänningsväder tametusan!! Och vd och vice vd för " Mer Jessicas ben till sverige" får le idag =) hahah Känner ni er träffade Fina och Emma P?


Har jobbat som tusan denna vecka. TIsdag och onsdag har jag fördelat på båda jobben. Det har gått bra men jag har vart riktigt trött oxå.. =)


Nu ska jag ta och ringa min mormor och önska henne en trevlig midsommar.




Underbar och trevlig midsommar till er!

Kramar

/
Jessica

   

Av Jessica - 17 juni 2012 16:40

Ja idag hade vädergudarna svårt att bestämma sig om jag var ledig eller inte.. Det regnade som sjutton bara ifall att jag kanske skulle vara ledig då jag inte åkte till jobbet förän till 12 och det var ju egentligen min lediga söndag. Men när de väl insåg att jag stod på jobbet så började solen titta fram och jag och arbetskolegan var glada över att det skulle vara sol till vi slutade... Men icke sa nicke... Det mulnade på under tiden vi stängde och precis när jag kom under tack kom världens skur... =) haha det var på håret att jag hade blivit dränkt.


Nu är det både sol och mörka moln men regnet har upphört.. Undra om man ska våga sig ut på en promenad.. hmm... Skulle verkligen behöva köpa mjölk... =/


 



Kram

/
Jessica

  

Av Jessica - 17 juni 2012 09:48

Igår kväll var jag så sjukt trött, satt uppe till 22 sen gick jag och la mig för att läsa lite. Vid 22.50 var jag så trött så jag somnade nästan med boken i ansiktiet. Men så vaknade jag av att nån eller några stod och skrek och så hörde jag hundar som skällde. Efter en stund tror jag att jag uppfattade vad som hänt.(stunden var nog mindre än 1 minut). Jag tror att de ena hunden var lös och större för det skallet lät grövre eller vad man ska säga och den verkar ha stuckit mot den lilla hunden och ägaren till lilla hunden skrek på den stora hundens ägare som skrek på hunden och det lät inte bra om jag säger så när lilla hunden skällde.. Hoppas ingen blev skadad bara... Kanske var det så att lilla hunden och ägaren till den bara blev rädda men jag vet itne.. Sen bara blev det tyst. Då hade jag svårt att sova och precis när jag nästan somnat in hörde jag en smäll. Fattade itne då var det var.. Trodde först att det var åska men det var bara en smäll.

Men imorse när jag satt mig med frukosten framför tv:n var första nyheten att det utrymmt en bar i Västerås pga att en bomb hade kastats in på terassen.. Hallå!?!? Det känns så overkligt att nått sånt här händer här hemma i Västerås. Ingen hade blivit skadad men jag hade nog vart chockad om jag varit på plats. Jag hörde den folk längre bort i stan hade kännt en tryckvåg så det lär ju vart en redig smäll...

Jag var som sagt var inte där men jag undrar om Sandra var det.. hmm ska nog ringa henne sen..

Men ja vad ska man säga... ??



Veckan har gått så fort nu.. =) Vilket är trevligt! Hade ju en ganska bokad vecka framför mig.

Var ju och jobbade hos Sandra i onsdags oxå. Det gick bra tror jag.. Vågade ta några samtal på eftermiddagen men jag känner att jag behöver lite mer rutin innan jag släpps själv på måndagen vecka 27. Så tisdag och onsdag ska jag åka dit innan jag börjar jobba på vanliga jobbet.. =)


I fredags efter jobbet mötte jag upp Fina för att hjälpa henne att välja glasögon men hon hade så gott som fixat det när jag kom.. Fick bara säga vad jag tyckte och så var det kalrt typ.. =)

Efter åt gick vi lite på stan sen tog Fina bussen och jag cyklen hem till henne. Jag fick sällis av Rovan då hon slutat jobbet precis. =)

Vid 18 kom Rovan till Fina och vi åkte och handlade lite sen åt vi mat och hade allmänt trevligt hela kvällen.

Och igår var vi och planerade Midsommar hos Fina. Trevligt trevligt... =)

Nu är det bara vädret som man skulle vilja bättra sig så kanske midsommar kan bli bra å =)


 

Fredagens efterrätt.. mmmm =)


 

Blir inte så mycket per par/person när man är många.. =)


  

Fick en länk av Rovan här om dagen som personifierar mitt hår till 100% så nu får jag ge upp!! Här hör ni mig säga det först rakt ut: " JAG ÄR (tydligen) LOCKIG!" hahaha


 

Provade en ny app här om dagen.. Kollage-grejer... Var roligt. Frågan är hur bra bilderna blir om man skulle vilja framkalla de.. hmm...





Nu ska jag göra mig klar för jobbet, inte det roligaste att sätta sig på cykeln idag när det vräker ner, tur att man faktisgt har ett regnställ. Tror tusan att det blir hela stället idag annars kommer jag vara dyngsur om låren när jag kommer fram till jobbet.


Ha en bra söndag!

Kramar

/
Jessica

  




















  

Av Jessica - 12 juni 2012 21:09

Vecka 24.. smaka lite på den!

Vecka 24 innebär ju midsommar nästa helg, skoj och mat och dryck och vänner.. Kan det bli bättre? =)

Det innebär ju "semester" oxå från det ena jobbet. =) Men nya erfarenheter på det andra.. Imorn ska jag försöka mig på att förstå hur telefonen funkar.. =P Kommer nog gå bra..


I lördags var vi ut med jobbet... Synd att de inte anväder fler runda bord till resturanger iaf till så stora sällskap som vi var på. Man kan ju inte prata med alla.. =(  Efter skratt och mycket tjatter, god mat, och efterrätt gick vi "yngre" vidare och satte oss på Vardag det var oxå väldigt trevligt..  Kom hem vid 01.30 tror jag men var faktiskt riktigt pigg ändå på söndagen..


Igår startade jag veckan med att åka till Sandra efter jobbet, där fanns 3 andra av hennes vänner och vi samlades för att smaka på hennes godsaker hon fixar ihop då och då.. OTROLIGT gott!! Och som vanligt pressar man ju till bristningsgränsen haha... Kollade på besvikelsematchen gjorde vi oxå hahha.. Vad ska man säga..??? Sverige, svergie..??


Idag blev det lite häng med mostersgoding (väldigt kort) och sen en spontanfika med Carro och däfefter handling. Hamnade mitt i spöregnet både när jag skulle in på affären och ut är fortfarande lite frusen trots att jag var på en powerwalk sen jag kom hem.. =P


Nu håller jag på med matlåda till imorn och kollar på prodject runway allstars... WHII! Sen ska jag gå å lägga mig. Ska upp och koka ägg till personal-mötet imorn.. =)


Lite bilder på detta då..



 

Den här efterrätten var inte att leka med! Ville inte att den skulle ta slut.. hahah


   

Idag på Rönnby visade sig dubbel lycka! Men jag orkade inte trava in i skogen och leta efter guldet.. =/



Massa kramar

/
Jessica

  








Av Jessica - 6 juni 2012 20:51

Shopping-rundan blev ju inte som jag tänkt men här är det som följde med hem. Förutom mascaran. =)


 


3 linnen i härliga färger.. OBS!! Inte ett enda svart plagg den ni! ;)



Kramar

/
Jessica

  

6/6

Av Jessica - 6 juni 2012 18:38

Här går det långsamt vill jag lova. Försöker städa och plocka men jag vet inte riktigt hur det går med det.

Råkade, eller ja råkade och råkade.. Jag somnade på soffan efter min lilla tripp ute på Erikslund med Sandra.

Vi var inte där jättelänge men det räckte. Har aldrig sett så mycket folk därute heller.. haha... Det enda jag hittade där var en mascara (inte så svårshoppat, när man vet vad man vill ha)  Sen drog vi rakt genom stan och åkte till Hälla där hittade jag 3 linnen.. =) alltid något. !!


Så var det ju tänkt att jag skulle städa men soffan vann och nu sitter jag här och ja hittar på lite för att slippa.. Ska laga mat oxå så att..


Nu jobbar jag fram till tisdag då jag är ledig igen... tror jag.. =p Känns lite jobbigt men bara bita ihop. Snart får jag ju prova på annat. Ny utmaning.



Kramar på er!

/
Jessica

  



Av Jessica - 1 juni 2012 08:51

1 juni och det är gråare än nånsin här i västerås.. =( BUHU så tråkigt...

Men jag känner att trots allt jobb som komma skall så känner jag mig peppad för sommaren då jag vet att jag har mina helger fria..

Och det är tur att man blir lite glad av färger i klädväg! haha


 


=)


Nu mot jobbet!!


Kramar

/
Jessica

  

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards