jessica-mywords

Alla inlägg under maj 2012

Av Jessica - 22 maj 2012 19:29

Då har jag lyckats ta mig runt och igenom Vårruset oxå!

Detta ska ju få en fortsättning då vi redan har börjat prata om Blodomloppet och om nästa års Vårrus. Just nu har jag som mål att springa hela 5km och efter det kommer väl att förbättra tiden... Sen vet man inte vad som sker.. Therese frågade om jag ska med på Tjejmilen men det känns lååååångt borta just nu =) Men tack som frågar.. =)


Var riktigt trevligt i går iaf. Vi gick ner till Löga från Sandras mamma med hennes syster. Nästan framme var det en kvinna som verkligen stupade på cykeln mitt framför oss... Sandra hade lite svårt att hålla sig förskratt tror jag. I efterhand jag med för jag vet inte alls hur kvinnan lyckades med att tvärnita på handbromsen och flyga över styret. =/


Vi mötte upp de andra och gick mot starten där det var uppvärming med Friskis och svettis.

Med lite trängsel och lite tröttnad så gick vi lite gran då och då men vi/JAG sprang så mycket mer än jag trodde jag skulle fixa. Och 34 minuter får jag vara sjukt nöjd med. =)


 

Mitt startnummer och min medalj.. ;)


Imorn har vi p-möte på jobbet med alla butiker. Sanningen ska fram =P haha...


Underbar kväll!

Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 21 maj 2012 14:26

Då va det dax då. Idag är det ju dagen då loppet går av sapeln men jag har inga planer på att göra nå störr under. Sattsar nog mer på nästa år eller blodomloppet i augusti då.. =)


I helgen sov syster och familj över. Åt mat och kollade på film och snackade. Var jättemysigt. Vi var även å firade min kusin några veckor för sent på lördagen och träffade lite släkt =)

Och i går hade jag och Rovan bestämt att vi skulle till IKEA så jag lånade bil och vi drog iväg glada och nöjda. Men väl hemma var vi lite besvikna då shoppingen inte alls gick som planerat. Jag köpte 2 ljus och hon 1 ljus och 1 nallle. Haha!

Väl hemma började vi laga mat och ett samtla avklarat och så satt Fina i bilen på väg hit. =) Jag älskar spontana småträffar.!! Vi tog oss till coop efter maten och köpte lite naturgodis och vips så hade vi en BB-kväll.  Hur trevligt som helst!!  Himlen var så fin när vi gick hem.


 


Idag på förmiddagen blev det ytterligare en spontanträff, fast med Carro och hennes menlösa vovve Bamse. =)

Har tagit lite kort....Vi var först och gick en sväng på Badelundaåsen (som det tydligen hette) och sen avslutade vi med en kopp kaffe i solen på Framnäs hudbad dår Bamse skulle få doppa sig.


 


 




Nu ska jag ta tag i lite saker här innan jag ska åka mot Lögarängen och Vårruset 2012.





Massa varma kramar i solen!

/
Jessica

  

Av Jessica - 18 maj 2012 19:51

Jaha ja jag har ju vart så klantig så jag måste tyvärr får jag ju säga korrigera mitt inlägg angående min lilla utlägg omhur duktig jag var när jag sprang 5km på 33 minuter!

FÖÖÖÖR Jessica har som vanligt var klantig och lyckats med att mäta fel på kartan och har på 33 minuter tagit ig runt på en vända på 4,6 km...

MEEEEEN om man ska se nått positivt så har jag iaf på den rundan förbättrat min tid med 1½ minut.. Alltid något.. =)



Nu ska jag äta pizza, godis och ta helg!!

På måndag smäller det!! Hejja Hejja!!



Massa kramar

/
Jessica

  


Av Jessica - 17 maj 2012 20:13

Jag bestämde tidgare i veckan att jag inte skulle boka upp den här dagen. Att jag bara skulle vara sova länge och kanske om jag orkade städa lite granna.. Hmm hur tror ni det gick med det... Först var jag uppbokad nån timme sen typ hela dagen och plötsligt bara halva dagen och sen blev det bara pankaka iaf. Eller ja inte så att jag led men iaf.

Jag hann inte upp till gryta och hälsa på Annica och Chrisse som var hos Fina och Martin men det kommer väl andra tillfällen.

Men lite andra saker blev av iaf.


1. Städa balkongen.

2. Köpa blommor till balkongen + blommor till graven.

3. Plantera blommorna vid graven.

4. Plantera alla blommor på balkongen.

5. Pratstund med Rovan på balkongen. (invigningen är avklarad)

6. Prommenad med Sandra.


Ja det var ju iaf 6 grejer... Önskar dock att jag hunnit det andra oxå men man är ju bara 1 person och änså länge har jag inte kommit på hur jag ska klyva mig.. =P


Imorn är det jobb igen.. Klubb-dag som vanligt när det är klämmdag. Får se hur det blir.. Skönt att jag bara jobbar till 18. Tror jag ska köpa godis och kasta mig i soffan efter jobbet. MYYYS! För imorn är det fredagsmys på riktigt här hemma då jag har ledig helg.! =)


Lite bilder från dagen.


 


 


 




Hockeyn har börjat så nu ska jag engagera mig i den matchen.






Underbar kväll till er!
Kramar

/
Jessica

  






Av Jessica - 15 maj 2012 19:15

Äntligen! Idag fick jag gå och hämta ut min nya plattång!! Underbara fina lilla ghd:n som Sandra hjälpte mig beställa förra lördagen. Tack!! Vill nästan hoppa in i duschen nu bara för att få prova den. Men det får nog vänta tills imorn.

Hade skitkul i lördags, jag var verkligen i mitt esse och älskade allt och alla.. haha... Dessutom träffade jag och becca en saknad vän som vi hängde med nästan hela krogtiden.

Var lite oggig under lördagen och kände mig minddre pepp för en utgång då jag jobbade hela helgen men jag intalade mig själv att jag inte skulle bli sen, men se där fick jag mig en käftsmäll av mig själv. Jag var så pigg och när klockan var ca 1 hade jag inte ängnat en tanke på att gå hem.

3 la jag mig i sängen... haha... Det säger väl ganska mycket om kvällen/nattens äventyr!


 


 



Lite hushålls-sysslorn nu och sen lite mat till hockeyn. =)





Underbara kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 11 maj 2012 19:06

Underbar väder! Eller ja solen iaf... Idag har det verkligen vart växlande turer här i Vässan... =)


Efter några sjukvändor och lite latmaskande så¨har jag vart tvungen att ta tag i jobbingen inför kommande lopp... Herre gud!  Det är ju bara 1 vecka kvar på måndag! Vi har skickat in vårt lag och nu pratas det en del om ett par guldshorts (??!?!?!!) haha vi får väl de vad vi hittar på.

Men idag har jag tagit mig runt på en 5km-vända på 33 minuter. Jag är otroligt stolt över mig själv då jag aldrig vart nån som sprungit (lär joggat (=  )tidigarde.


Nu har jag svettat av mig lite och ska ta tag i maten så den blir klar till hockeyn..=)

Imorn blir det krogrunda.. Hejje Hejja!



Massa kramar!
/
Jessica

   






Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards