jessica-mywords

Alla inlägg under februari 2012

Av Jessica - 20 februari 2012 19:17

När jag kom hem möttes jag av en hel del nya köksredskap som låg på min köksbänk. Och jag fattade ju på en gång vad det var.. =)


 


Det var nämligen på nyårsafton när familjen var här för att äta trerätters då vissa ifrågasatte min samlig köksredskap. Och kom då fram till att allt detta var nått man måste ha i sitt kök. och sagt och konstaterat så låg de där när jag kom hem.

Hahah Tack snälla ni!


Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 19 februari 2012 12:52

Det går inte så fort för mig. Jag borde verkligen öka här hemma med tanke på att det kommer fina vänner hem hit ikväll och innan ska jag åka och handla. Men jag orkar inte!! Det går i sengångartakt så att säga. Hamnar oftast här framför datorn, fast att det inte finns nå nytt att glo på. A var för bi med korten och de har jag tittat på om och om igen.. haha.. Fy bubblan vad tråkigt att vara hemma igen!!!!


Nu tillbaka till resan och Sentosa ön.


Då vi köpte 3 rundor var på Ludge så blev vi där en stund. Upp i liften, ner i backen, upp i liften och ner på den andra banan och upp igen och ner på den som var roligast att åka i. =)

Sen var det dax att ta tag i vandringen igen. Vi gick tillbaka ned igen mot stället vi började på. Där kryssade vi mellan lite små shoppar sen hamnade vi utan för entren till Univerisal studios. Gissa vem som ville in dit och åka ber-och-dal-banor?!?!?  Sagt och gjort.
Betalade och klara drog vi igenom 4 karuseller i ett naffs med en minipaus mellan nummer 3 och 4. Jag trodde jag skulle dö då A lurade in mig i Mumien. Han sa att det var som ett spöktåg och det visade sig vara en berg-och-al-bana i MÖRKER!!!! Jga skrek ja!!! Men ack så roligt det var. Sen åkte jag även Transformer-banan (den röda). Men bara den som inte gick upp och ner!

Haha det var så sjukt roligt och jag kommer nog aldrig tvivla igen på att sätta mig i tex balder eller varför itne sätta sig på tåget till Gröna lund och prova den banan, för den har jag aldrig åkt.. =) Nån som ska med??


 


 


Efter att ha åkt dessa vart vi lite halvtrötta, dels för dåligt vatten intag, värmen och alla åk.. =) Så vi bestämde att Santosa gjort sitt. Tog tåget tillbaka och fick i oss lite mat och natruligtvis en Singapore sling!


 


Som ni märker så blir det lite mer bilder nu.. =)

Jag kommer faktiskt inte ihåg vad vi gjorde på kvällen. Kanske var det då vi åkte till Marina Bay och åt kakor på Starbucks, eller inte. kan ha vart onsdagskvällen oxå haha...


Fredagen hade vi ju oxå på oss då planet inte gick förän 21.05 Så den skulle vi tillbringa på Suntec City. Men herre gud vilken besvikelse! Vi gjorde det på kanske 45 min sen åkte vi tillbaka till Orchard road för att shoppa lite där.

Först åt vi Ledgendary burger på Hardrock (var ju trevligare nu när vi var friska) När vi var klara bestämde vi att vi skulle upp till Botanic garden men då vädret för första gången inte gjorde som vi ville ändrade vi oss och gick tillbaka till shoppingdelen igen och där kom jag igång lite.. MEN så ja... när jag skulle betala och öppnar min plånbok finns inte mitt kreditkort där. =/ Kom då på att jag troligtvis inte tog kortet igen efter jag betalat på Hard rock så det var ju bara att gå tillbaka och hoppas på det bästa efter att A fick lösa ut mig.. =P 

Paniken hann aldrig fram då kortet mycket riktigt återfanns på resturangen. =) PHUUU! Men men vi fick ju tiden att gå lite till.

   



Lättad över att det inte behövdes kronglas mer med att spärra kortet så tog vi oss till hotellet där vi hade fått dumpa alla väskor efter utcheckningen. Och så tyvärr mot flygplatsen.

Resan hem gick hyfsat fort. Sista planet sova jag så gott som hela tiden. Så när på några minuter + den tiden då vi fick frukost.

Väl ur planet på arlanda så kändes det så konstigt. Och nu är det väl bara att kasta sig ut i verkligheten igen.!

Ska försöka lägga ut lite bilder senare oxå.



Kan väl inte annat än säga att jag har fått mersmak! =)  

Tack A för en oförglömlig och rolig resa! 




Kramar

/
Jessica

  


Av Jessica - 19 februari 2012 09:14

God morgon!

Är fortfarande lite trötter men känns bra att komma upp nu så man lixom kommer in i vanliga rytmer igen. Fast kroppen var trött som en åsna igår så yckades jag hålla mig uppe till 20. Jag gick och la mig för att lösa suduko-boken (som jag inte ens öppnade under resan)  och lyssna på mello. Hur tro ni det gick?? haha.. Så där kan man väl säga då jag bara minns 2 låtar och snappade upp att Molly gick vidare och den där snubben alla verkar hata. =) Såg kanske 2 minuter av Bond-filmen som jag sappade över till och sen sov jag till 6. Då vaknade jag pigg som en lärka men tvingade mig att sova ett tag till efter att ha kollat på Tom & Jerry och scooby- Doo. =)

Känner kaffedoften spridas här.. =) 

Frukost vankas men medans jag väntar på kaffet så kom jag på att jag har ju inte berättat om sista delen på resan.


16 februari sista hela "ordentliga" dagen på resan. Då hade vi siktat in oss på ön Santosa. Själv hade jag trott att hela ön skulle vara som typ Liseberg eller Gröna lund. Men så var det inte... Vi åkte aldrig linbanan dit utan vi tog tåget över. Hoppade av på första stationen och började gå. Kartan som jag inte tyckte var den bästa men det var ju iaf en översikt.

 Vi gick en bra bit innan vi kom fram till nått som verkade intresant.

Jag som trodde att vi gick mot en sittlift trampade på bra i den här så kallade djugelstigen som vi hamnat på. Hade precis läst på en infotavla att vi skulle komma till ett vattenfall.. Och mycket riktigt! Det var ju inte jättestort men det fanns inga räcken och som jag är, så blev jag så konstentrerad på att ta mig över pga detta.

Precis jag när kommer över säger A "Du!! du kanske ska börja kolla vart du går!" Och först fattar jag inget men när han sen pekar en bit ifrån sitt huvud så blev jag illamående. Den strösta spindeln jag har sett i mitt liv hängde typ en dm från honom och där hade JAG gått! Tänk om man hade fastnat i nätet och den ramlat ner.. USCH!! Får rysningar bara av att tänka på det. Därefter var jag mer koncentrerad på å leta efter nät.. =) haha

Väl uppe ser jag klätterställningar oxh lite såna grejer. Massa hängslen och jag tänker att det är till ställningarna. Vi går fram till biljettdisken och jag ser ingen sittlift på bilderna bara ziplinor! (Eller vad det nu heter) hinner inte ens få panik då det är stängt men jag inser ju att jag inte hade haft nå val om de inte hade hållt stängt. Så vi fick ju fint bara gå ner igen. Men vi tog en annan väg så vi hamnade på Underwater world. Tog lite kort och nu om jag inte minns fel kom vi även fram till fort silo som låg längst ut där. Värmen var så sjuk denna dag så var det lite jobbigt att ta sig upp dit då det bara var uppför hela tiden.  =)

Efter det gick vi längs med stranden (!!) herre gud det var verkligen en "film"-strand. Vi hamnade på mc Donalds haha som lite blev räddningen för oss flertal gånger under resan. =)

Innan det hade vi gått förbi en attraktion eller vad man ska kalla det som a gärna ville göra så efter maten drog vi dit och fan så roligt det var!! Ludge hette det. Kolla här!

 



Det blir så mycket att komma ihåg och hålla redan på och dessutom hur mycket som helst att skriva om så jag får fortsätta med resten lite senare. !


Fortsättning följer med andra ord!


Kramar

/
Jessica

  


Av Jessica - 18 februari 2012 16:12

Som sagt!

I'm home! Shit vad fort det gick!! Vill tillbaka, känns bara som allt bara är drömt! Inte kul alls! Och vad är allt vitt?? har förträngt vad det heter!?!?!

Har redan hunnit vara på Rönnby en sväng och hälsat på familja.. =) Skönt att se de även om hela högen är sjuka 

Nu är det största projektet att hålla sig vaken till hyfsad god natt tid. Har slängt på en tvättmaskin men vad säger det att man måsta vara vaken.. ;)


    


Ha en underbar lördags kväll!


Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 15 februari 2012 14:27

Redan första dagen dvs från 16.30, då vi lämnat våra saker på hotellrummet, till 20.30 hade vi gjort mer i Singapore än vi gjort på 4 dagar i Kuala Lumpur. Det säger väl en del om hur vi mådde och hur vå mår.? :) Vi hann med Merlion, Marina Bay Sands, Clark quae, äta på hooters, och åka tillbaka och åka upp på Marina Bay Sands. Full rulle!! Åkt mrt som galningar! Haha Idag har vi shoppat lite och tom jag har hittat lite, ack så lite men iaf :) bara gått runt och sen hoppade vi på en hop on hop off buss och guidades runt. Sen åt vi på nått konstigt ställe i en galleria och gissa om de såg att vi inte hade en aning om vad fan vi skulle göra med maten. Vi beställde nått setgrejs för 2 med en risgryta, nudlar, en sallad, en liten tallrik med råa skaldjur en potatis-pizza, tofu och en gryta till. Sjukt mycket konstigt!! Och som sagt var en av tjejerna kom fram och förklarade att så här gör man med denna rätt å så här med denna haha så roligt att de såg på oss!! Nu ligger vi båda som 2 nördar med telefonerna men det är bara för att vi köpte 2 timmar var internet. Haha Imorn blir det Sentosa, dagen kommer gå fort och sen är det sista dagen, tråkigt!! Hade kunnat stanna ett tag till men men tillbaka till verkligheten! Kramar /Jessica

Av Jessica - 13 februari 2012 11:35

Sista dagen i Kuala Lumpur och det verkar som magsjukehärvan är ordentligt på gång över. Jag räknar mig iaf som frisk och imorn är nog A oxå det. :) Men vi båda är överens om att vi hellre var sjuka här än i Singapore. Vet inte om vi fann så mycket att göra eller att se på här mer än petronas Tower och shoppingmalsen så som sagt det var ok att sjukdomen drabbade denna stad och inte nån annan. Så imorn åker vi ner till Singapore. Känns väldigt kul då vi har lagt upp en plan på hur vi ska spendera dagarna. Men oxå så klart lite tråkigt då man vet att det är sista stoppet innan hemfärd. Sen vill jag bara säga grattis till barn nummer 2 i sohlberg/Nilsson-familjen!! Grattis i massor! Hoppas vi ses snart! Kram/Jessica

Av Jessica - 12 februari 2012 09:44

Så leve vi livet här nere i Kuala Lumpur. Vi lever ännu i sviterna efter maginsjuknandet. Trots det lyckades vi klämma ner en del mat på Hard Rock Café. Servitrisen påpekade att vi var dåliga på å äta fast vi tyckte vi hade gjort en stark insatts. Vi fortsatte mot petronas Tower i slowmotion. Och gick som 2 zoobies in i KLCC och runt ut för att ta kort på tornen. Där dog vår energi och vi gick om möjligt ännu saktare mot hotellet. Tråkigt att må så här men vi hoppas på å må bättre till Singapore. Tror vi kommer göra en ny stöt strax. Än så länge är det bara A som shoppat. Vill oxå!! Haha :) Kram från en orkeslös! /Jessica

Av Jessica - 11 februari 2012 07:20

Jaha ja.. Natten till igår insjuknade vi i, vad bi tror en matförgiftning. Jag har klarat mig lindrigt värre är det men A som fortfarande är helt utslagen. Så nu har jag provat på och flyga med magsjuka ocå. Haha vilket skämt. Det gick bra men det var skumpigt mesta dels men det kanske förklarade varför vi landade 22 minuter innan landningstid. Medvind eller vad tror ni? Iom vårat tillstånd tid vi taxi från flygplatsen till hotellet och där har vi vart nu mer eller mindre med lite ärenden till 7/11 butiken rakt över gatan. 4+11+3 timmar har vi sovit så helt friska är vi inte. Får se hur A mår när han vaknar om vi ska lyckas med att äta nå. Sen måste vi köpa en kamera då vi mitt i allt måste ha tappat den i taxin till flygplatsen på Langkawi igår :/ Kramar på er!! /Jessica

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards