jessica-mywords

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jessica - 28 augusti 2012 19:56

Har haft en hittills bra vecka. :) mycket jobb och mycket annat roligt.
Igår rensade jag klädkammaren igen. Blev lika mycke till om inte mer som åkte denna vända. Men idag fyllde jag på med lite annat. Vad brukar man säga 1 ut 1 in men fast tvärt om ;)
En skinnjacka, jeans, t-shirt, tröja, chinos-shorts och en klocka som ett halsband föreställande en uggla! Så fin.
Här ska rotas i skåp efter nått godisaktigt lagom till Robinson.


Kramar
/
Jessica

Av Jessica - 27 augusti 2012 08:34

Det är jobbigt att hjälpa till under en renovering hos nån annan eller komna hem till nån som är färdig och resultatet är super! För jag vill göra så mycket. Det ger lika mycket inspiration och nya idéer son Ernst gör när han gör om alla dessa speciella hus. Frustrerande!!!!!
Igår bar vi ut grejer från systers kök så nu är de redo att få nytt kök!! Whihoo!!

Den här veckan har vi mycket på jobbet, iaf som vad bossen tror så vi fick skriva upp massa extra tider och jag är ju inte den som är den ;) så den här veckan blir det heldagar hela veckan+ att jag jobbar hela helgen oxå. :/ det är ju mindre kul men men :)

Ha en bra dag!!
Kramar
/
Jessica

Av Jessica - 23 augusti 2012 21:16

Hade en ny upplevelse på jobbet här om dagen. :)
Visst vi har våra avdelningar och sköter de för sig och vi hjälps ju så klart åt när det behövs. Men i tisdags arbetade vi ihop pga lite missar. Så sjukt roligt, alla arbetade snabbt och effektivt i ett otroligt bra samarbete. Detta är nått som jag aldrig på det viset har upplevt på mina snart 7 år i företaget. Så härligt!!
Vi jobbade så bra så jag behövde aldrig gå in 8 på min lediga dag.
Nej istället kunde jag ha min dag som jag planerat. :)
Hade bokat men rovan att vi skulle gyma kl.11 och efter det gjorde vi oss klara för en vända på erikslund. Jag behövde storhandla och så hade jag andra ärenden på shoppingen.
Mitt i allt ihoppa fick jag för mig att jag ville gå ut och äta. Ringde Carro (Västerås) och hon hakade på. Vid 18 åkte vi ner och åt på vardagsrum. Gillar det stället, fast igår var det lite väl många små-flugor på plats och försökte snoka i vår mat och dryck. Provade nya rätter och tyckte det var väldigt gott. Tog en förrätt som bestod av olivkex med päron och granatäpple-marmelad (kommer jag ihåg rätt tro!?) och brieost. Sen åt jag dagens pasta med chorizo-sås. Mumsigt!! Tack Carro för en trevlig kväll!
Och imorse mötte jag rovan igen vid hennes gym men lite tidigare än föregående dag nämligen 7.45 Vi va där i ca 1 timme och ja vad ska jag säga det känns i de flesta delar av kroppen.
Och jag såg nu efter jobbet när jag kom hem att jag har blivit avskavd på underarmarna, precis innan armbågen. Vet exakt varför och hur de uppstått!! Magövningar!!!
Tror jag ska gå å lägga mig nu har blivit några sena kvällar i rad nu och det känns.

God natt!!
Kramar
/
Jessica

Av Jessica - 20 augusti 2012 08:56

Tror jag har glömt å berätta att Rovis och jag var på bio gör nån vecka sen och såg Cockpit. Hur rolig som helst. Skrattade rakt ut X antal gånger. Skämdes du Rovan? ;) haha
Absolut värd att se vill jag iaf säga!


Och igår kom fina för andra söndagen i rad.. Mysigt!! Vi kollade på Friends with benefits. En riktig sån tjejfilm där man kan räkna ut vad som ska hända men man bryr sig lixom inte. :)


Tydligen hade jag lyckats med att va med i vlt för mån vecka med mina uttal om öppetider på stan.. Ingen som sett mitt namn i tidningen?! ;) var INTE med på bild! Haha


Dax för jobb då!!
Massa kramar!
/
Jessica


Av Jessica - 18 augusti 2012 19:15

Det är INTE okey att gå och lägga sig vid 20 en lördagskväll, eller!? :)
Näe ska inte göra det men frågan är vad jag ska sysselsätta mig med. Blev medbjuden på parteey men avböjde. Känner inte alls för det idag.

Provade lchf-hamburgebröd idag till maten och ja vad ska jag säga jag är proppmätt! :) helt ok. Godare än det andra brödet jag provade. Gjorde en liten ändring för jag orkade inte åka till affären men det verkar funka iaf.

Intressant att jag lyckats få blommor på orkidén jag fick av mormor för ett bra tag sen. Nu har jag stora förhoppningar på min andra oxå som jag i ren extas flyttat till samma fönster. :)
Fler knoppar hade slagit ut när jag kom hem. Så fiiint!

Ska kolla klart på Bolt (barnfilmen) sen får vi se vad jag gör. Kommer väl börja städa eller dyl. :)

Kramar
/
Jessica

Av Jessica - 16 augusti 2012 19:30

Det var absolut inte så jobbigt som rubriken lyder. :)
4 ingredienser.
1 micro.
Och 2 minuter senare hade jag ett sött litet bröd. :)
Smakade väldigt mycket mandelmjöl men jag tror jag ska prova med att ta bort lite sånt och ha i lite kokos istället nästa gång. Helt ok iaf till frukost eller mellis om man inte vill ha knäcke jämt och när det gick under 4 min å göra. :) Gillar när saker i köket går smidigt och framförallt fort!! Hurra!!

Kramar
/
Jessica

Av Jessica - 14 augusti 2012 19:31

Efter som jag inte lyckas få in det på sidan så får jag helt enkelt länga istället.. Jag har då kort och gott hittat en ny favorit-låt... Underbar!


http://www.youtube.com/watch?v=O1-4u9W-bns&feature=branded






Kram

/
Jessica

Av Jessica - 13 augusti 2012 10:38

Här är det tydligen väldigt segt just nu. =P

Orkade inte upp ur sängen knappt men tvingade mig upp vid 9.30 och nu sitter jag och väntar på att syster ska ringa. Ska låna bilen och ev hennes sällskap för att åka till maxi. Det är ju nått som saknas i frysen om jag säger så! hahah ganska mycket dessutom.. ;)


Känns lite mer på riktigt, nästan lite läskigt, nu när vi bokat mer flygbiljetter och hotell i helgen... Nu är ju som sagt alla flyg klara men båtar mellan öarna och lite hotell där tar vi när vi kommer ner. 

Här är hotellet i Bangkok.

 


Hoppas det är lika fint som på bilderna och att man får komma upp och få den utsikten som förhoppningarna ges. Men det spelar mig inte nån större roll iofs då vi bor ca 700 m från närmsta shoppingmall. =)

Det andra kan man ta sig till men att bo så nära shoppingen är ju smidigt som tusan för då kan man springa upp med påsarna om det börjar bli för tungt.. hahaha


Ha en bra dag mina vänner!

Kramar

/
Jessica

  



Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards