jessica-mywords

Alla inlägg under december 2010

Av Jessica - 23 december 2010 08:08

Ja då var dagen här då... Sista arbetsdagen innan julafton.. =) Fattar fortfarande inte att det är juletid och definitivt inte att det är julafton imorn..


Ikväll åker jag hem till syster och kommer vara där fram till den 26 eller den 27 det beror på lite.. Om nån vill köra hem mig efter vi träffat kusinerna.. =P


Klar snabbare än vanligt idag.. Kanske för att jag redan för 2 dagar sen planerat vad jag skulle ha på mig idag haha.. Är vi finklädda vinner vi en trivselkväll med jobbet.. Det fixar ju vi för vi är ju jämt fina.. =D


Jag misstänker att jag inte kommer hinna skriva nå under helgen så jag får önska er en God Jul. Ät mycket gott och njut av ledigheter, familj och vänner!


God Jul!

 

Kramar

/
Jessica

  


Av Jessica - 20 december 2010 20:16

Försöker mig på en Ernst för att få igång julstämningen men nja.. går lite si så där.. Vet att jag tjatar om det men det är inte likt mig..


Totalt har jag 3 julklappar kvar att köpa och det kommer jag fixa imorn efter att jag slutat... Ska även då kolla om jag hittar nån stövel till mig..


Den här arbetsveckan kan bli rolig.. =) Säger inte mer än så..


Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 19 december 2010 18:34

... enligt min arbetsvän Caroline så spanade en polis in mitt "äääs" igår.. Eller så var han väldigt, väldigt, VÄÄÄLDIGT intreserad utav pyjamasbyxorna som jag vek på bordet.. Knappast troligt sa Carro.. =) hahaha


Vad säg som det.. :P

Kram

/
Jessica

  

Av Jessica - 19 december 2010 17:29

Sitter och degar framför tv:n... Kollar på handboll.. verkar vara nån final av nå slag.. hahah kul att se men jag vet som sagt inte om det är Em, Vm eller nått annat mästerskap... Skitsamma för det går iaf bra för Sverige..

Tänt alla 4 ljusen har jag oxå.. Mysigt..

  


Har sovit på Rönnby i natt... "Mitt" rum är bombaderat med badrummsmaterial så jag är utsläng och förpassad till soffan i vardagsrummet men det fint det med... =) Idag vaknade jag innnan busungen..

Vi åt och kollade på Robinson-finalen igår och idag var jag och Anton ensamma en stund så päronen fick fixa lite julklappar och så... Sen drog vi till Skultuna där vi umgicks med La Familja och åt julmat så det nästan sprutade ur öronen.. Oscars favoriter var dock gelehallonen.. =D

Och Anton han tyckte att chokladpuddingen var lite seeeeg.. =) Knäppunge.. !

Öppnade julklappen från jobbet idag... Det var ingen dåligklapp.. passade mig perfekt då jag inte hade nån sån.. =) Tack tack kära VD... !


Trevlig och underbar 4:de advent!

Kramar

/
Jessica

  


Av Jessica - 17 december 2010 19:23

Idag är den en vecka kvar till julafton... På jobbet hittas larm utan plagg och bananer i provrummen och vissa barn mår illa av stressen (eller inte) och lägger av kastspyor på barntv:n.. Jayj! Vilken trevlig jul.. hahah..


I tisdags var Emma R här.. jag tvingade upp henne på vinden eftersom jag inte vågar att gå upp dit själv.. Jag letade rätt på mina tomtar och drog ner de... Och jag kunde inte låta de ligga i lådan så jag pyntade redan då.. Lite oxå för att jag vill ha julstämningen.. Men det funkade inte.. Pressenterad oxå julvört för Emma som verkade tycka om det.. =P

Här är lite bilder på julpyntet...

  


  


  



Förkylningen har inte gett med sig än.. Och jag kommer kasta min otriwin comp.. Det var inget för mig..


Och just ja... Jag OGILLAR fredagar!


Kramar

/
Jessica

  


  

Av Jessica - 15 december 2010 21:18

Jaha då var jag ales alene igen då.. Då J har flyttat och fått tillbaka Gubben.. Jag kommer ju självklart sakna honom men inte allt hår haha... Och det är ju faktiskt inte min katt... Så... Dessutom har jag lärt mig att jag inte vill ha husdjur än på ett tag.. På väldigt länge faktiskt.. Det är ettsånt ansvar som jag vill slippa.

 

Jaja jag vet ju vart han bor om jag ABSOLUT måste gosa med honom nångång.


Min förkylning har nog kommit till ett stadie där det går åt rätt håll men jag är ju långt ifrån frisk.

Ska nog bädda ner mig i sängen redan nu.. Har ändå tråkigt..


Natti vänner!
Kramar

/
Jessica

   

Av Jessica - 13 december 2010 11:47

Blev hemma från jobbet idag... Jag mår lite småilla och har nå så jävulskt ont i halsen... Vet inte om illamåendet bara är inbilning men jag tänker ju inte chansa och gå till jobbet och ev smitta de andra eller för den delen spy i butiken NO WAY!


Har fortfarande väldigt svårt att få julstämmning vad är det för fel på mig i år?? Jag älskar ju julen.. Det är ju massor av snö.. och på jobbet handlar kunderna som vanligt i mängder... Julmusiken strömmar ut överallt i centrum och ändå vill den inte infinna sig.. Trodde det skulle komma igår när vi hade glöggfikat men näe då..

Så nu har jag ställt upp mitt Lucia-tåg och hoppas att det kommer hjälpa lite..

Funderar på att julpynta här hemma i helgen... Så jag hinner njuta av alla mina tomtar och julsaker här hemma oxå... Innan jag åter igen flyttar in i gästrummet hos syster & c/o.

Kanska slänger fram en o annan julduk idag får se om jag orkar.. 


  


Bossens komentar som jag hörde när hon tog telefonen imorse när jag ringde och sjukanmälde var: "Nej nu går det tomtar på loftet!!" Det hör inte till vanligheten att jag är sjuk nämligen.. haha... Första sjukanmälningen på Igge.., Känns inte bra men vad fan gör man.


Nu ska jag kolla vad det finns i frysen.. Måste nog äta lite...


Trevlig Lucia!

Kramar

/
Jessica

   


Av Jessica - 12 december 2010 18:34

Nu är det 3 advent tiden bara rusar förbi.. och ihelgen har jag sovit hos syster och haft det årliga glöggfikat. Som tyvärr slutade tvärt med spykalas från lille värdpojken... =/ Inte roligt och alla flög ut som stressade kossor haha.. men inte vill man bli sjuk nu heller.. Stakars krake jag led och lider med han...

Men vi hade trevligt innan iaf.. Lite bilder...

  Martin åt han.. (Som vi andra oxå)   Folket   Bordet  

Godingarna....

 


Nu har jag vart hemma kanske 1 timme och har diskat och dragit igång både diskmaskin och tvättmaskin.. Tror jag ska börja skriva lite julkort och kanske sen slå in lite julklappar. Och kanske, men bara kanske sen börja planera min klädkammare.. =) Kanske ska prova det där inredingsprogrammet på IKEA.. Fast först ska jag så klart kolla på julklaendern.. =D


Ha en fortsatt mysig 3 advent!

Nu ska jag tända det 3:dje ljuset..

Kramar

/

Jessica

   

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards