jessica-mywords

Alla inlägg under april 2010

Av Jessica - 30 april 2010 07:55

Och den blev av.. =) Vi fick hem vår soffa igår.. Jag hade en önskan om att den skulle vara på plats till Valborg och nu står den här. Båda blev väldigt paffa över hur stort det var när bordet ska stå tur att vi inte köpt nå bord innan för de vi har kollat på har vart alldeles för små.. haha.. Så detta innebär ju oxå att vi invigt ett nytt rum... Ja vi har ju inte använt de andra 2 rummen men nu så... Första rummet mot att vi faktsikt bor i en 3a är för allmän beskådning.. =)


Igår var sista dagen för Tina hos oss... Nu går hon vidare.. Men som Jeanette sa så fint igår, "Men Tina det gör inget för vi alla kommer splittras här ifrån, fast inte jag och Jessica vi kommer sitta som plåster tillsammans!" Haha ja... vad ska man säga vi har iaf skickat in ett mail så nu får vi bara vänta å se... Det blir bra vilket som men jag vill ju ha det bästa!  

Fick ett väldigt fint armband av henne oxå.. Knäppisen gör saker till oss för att hon slutar.. Kanske var en baktanke med det där.. ;) 

Tina! Tack för att jag fått lära känna dig... Det är roligt att du fick se vem jagf var .. Inte den där tysta arbetsmyran som bara höll sig på sin kant.. ;)

Jag hopps verkligen att vi kan hinna ses lite iaf... Vi har ju pratat om en dag i E-tuna  på semestern iaf.. =) om du kommer ihåg..  Hoppas det får att fixa... Och är du i stan ring så kan du få komma på fika.. =)

Kör så det ryker på G!!


Tror att jag ska få se den första brasan på Valborg sen jag och J blev tillsammans ikväll.. haha.. ja det är så illa.. på ca 5 ½ år har jag inte sett en enda brasa.. Det är väl inte jätteviktigt men jag kan tycka att det är mysigt..

 J är tydligen uppbokad nästan hela helgen så jag tänkte att jag skulle åka till förrådet.. haha ja... det är knappt så jag vill nämna det men nu måste vi verkligen ta tag i det där..

Ska försöka boka in så jag och syster kan åka och plantera blommor på graven oxå.. och så ska vi lämna blommor vid andra graven oxå.... 

Måste få träffa Anton oxå vill ju se nya frillan live.. =)


Har under veckan provat lite nya maträtter.. vissa goda andra inte.. J verkar inte uppskatta nya mat.. han vill ha sin husmanskost... =( men han erkände att vissa rätter var goda iaf.. =)



Nu får jag ta tag i dagen måste hämta Jeanette snart!..


Ha en underbar Valborg!

Kram

/

Jessica

  





Av Jessica - 26 april 2010 15:30

Ja då var den helgen över då.. Har gått fort som vanligt och nu är det redan måndag och imorn ska man till jobbet igen... Stel som en gris i nacken och vänster axel gör ont och elakar sig med att stråla ner i armen.. Inte kul.. Måste hitta en massagenisse/nissa som är bra men lite billig annars kan jag börja räkna ner mina dagar som butiksbiträde redan nu.


Fredags blev ju inte som jag hade räknta med Annica drog med mig till sina vänner och jag som hade tänkt gå hem vid 22.30 kom inte hem för än 02.30 En 2a för lite alltså.. 


Lördag morgon ångrade jag min lite att jag vart så sen kvällen innan för jag hade ju bokat med Becca sen länge att gå ut på lördagen.. Dock inte för att gå på krogen eller så utan bara sitta och äta och dricka gott... Men jag körde igång från första steget ur sägen... Och helt plötsligt var klockan 16:30 och Becca var på plats... Vi sminkade till oss lite och snaskade lite på det jag hade å bjuda på.. För att sen ta oss ner på stan....    

Vi åt på Varda och det var det godaste jag ätit på länge.. Lax & färskpotatis med nån gudomlig sås till med rekomenderat vitt vin... En Irish cofe och en efterrätt som man inte med ord kan beskriva... Den var så god.! Det var Chockladkräm med popcornglass och dulce del leche!!! OCh sånt där godis som man köpte när man var ltien som hoppade i munnen.. och det lät ända upp i öronen.. =) Så gott... Misstänker att kockarna borde va i vår ålder med tanke på att de kom på idén med pop-it-godiset.. =) Dock så började vi skratta när de serverade den för det såg ut som 3 sorters bajs i olika nyanser.. Hahaha

Här är lite bilder från kvällen... Efterrätten och Becca... =) 2 Godingar.. ;)

                                

Kvällen avslutades på Harrys där vi kände oss något missanpassade iom att medelålderna var ca 10-15 år äldre än oss... Men vad gjorde det vi var ju inte där för nån annans skull så.. Fina dina kusiner var där.. och de ropade på mig några gånger och skulle prata.. =)

Det blev inte alls sent som tur var och det var ju heller inte meningen.. Men det var en himla trevlig kväll! Tack vännen!!


Och så måste jag ju bara berätta om maten jag blev serverad här hemma igår efter att jag hade jobbat i västeråsbutiken...

Det luktade jättegott när jag kom hem och J låste ut mig från köket jag fick INTE komma in.... Portad.. =)

Och så kommer han ut med 2 talrikar och det ser så gott ut.... Och det var gott oxå.. här är J´s så goda men lätta mat...

  


Idag raggade jag upp Becca så hon följde med mig och veckohandlade.. Jag villbara säga att om folk på jobbet tycker att jag är lagergestapo... Då ska ni handla med henne...  OH, herre gud säger jag bara.... Jag vågade tillslut inte lägga ner mina egna varor i mina egna påsar,... SHIT! Här kan vi snacka påspackargestapo.... =) Men jag är nöjd fick ju med allt hem så.. =)


Nu har jag tvättstugan fram till 19 så det är vad jag ska använda min sista tid på min lediga helg med.. Ett måste tyvärr dock....


Massa kramar

/

Jessica

    

Av Jessica - 24 april 2010 11:17

Var ju inte alls planerat... Blev en spontangrej... Länge sen jag bara hoppa på nått så där.. Annica sa "ta med en vinare och kom!" Och så blev det.. =)

Jättetrevlig kväll.. ! Men fy vad sent det blev och fy vad illa det var imorse..

Skrämde en tjej i trapphuset när jag satt nere vid dörren på en stol och pratade men Annica i telefonen som sällskap när hon hade en bit kvar hem... Och en kille undrade om jag var nya dörrvakten hahah...


Men! Nu är det nya tag som gäller... Har strykit gardinerna som jag köpte igår... Samma som de andra i vardagsrummet efter som jag glömde bort sist jag köpte att jag hade 2 fönster i det rummet. =)

Ska städa och skura och göra fint till Becca kommer senare. Dona lite...

Vi ska ut å äta på Varda... Bara mysa och snacka lite skit... =) Skabli kul.. Vi har ju inte setts så mycket sen jag började i Sala.. Fast det gäller ju iofs alla mina vänner men Beccis har hamnat aningen efter iaf.. =)


Nu disken.. !

Kram kram

/

Jessica

  

Av Jessica - 22 april 2010 17:24

  


Är vad Gubben hade i sin mage, även kännt som "främande kropp i magen".

Japp en hel hög med el/isoleringstejp... Inte konstigt att han börjat mått dåligt sista veckan nu.. Den har till och med tyvärr gjort skada på magsäckens hinna men det kommer läka och förhoppningsvis var det detta som gjorde att han tappade matlusten...


Han är lite groggy fortfarande och låter som en gammal gubbe som snarkar när han handas..  Han ser lite ledsen ut men det är väl för att han är trötter..


Trevlig kväll!
/
Jessica

  

Av Jessica - 22 april 2010 09:19

Det här är en inte så glad Kisse som är intvingad i bur för att han väntar på provresultat och bilder från röntgen. 


      

Den här lilla händelsen var i tisdags. Fick bandage oxå efter blodprovet..


Och idag just nu är han på Strömsholms Djursjukhus och ska ta ur grejen, som han har ätit, från magen. Har vi tur kommer de få upp den med gastroskopin annars blir det att kutta lilla magen och ta ut den den vägen... För vår ekonomis skull hoppas jag innerligt att det går utan opperation.. Men men... Vi får se..



Mitt i all kaos med Gubben så ploppade ju lille Alvin till världen igår oxå.. Allt verkade ha gått bra.. Grattis till nyblivna storesyster Engla, mamma & pappa!!!

Får se om vi får träffa de nästa gång de kommer hit... Skulle vara kul.. =)


Är hemma från jobbet idag då efter som de kan ringa från Strömsholm när som och säga att jag ska hämta Gubben.. Undrar bara vad jag ska göra under itden jag väntar.. J kommer ju åka till skolan om ca 1½ timme och sen antar jag att han drar direkt till jobbet... Funderar på om jag ska ta mig ner på stan men det känns inte så jättelockande med tanke på vad det är för väder men jag kan ju heller inte sitta här hemma heeeeela dagen.. Tanken slog mig att jag skulle ringa till Annica på västeråsbutiken och fråga om hon ville luncha med mig men jag vet inte.. Och jag vill inte gå på stan och dega själv när jag inte ska köpa nått...


Bästaste Emma messade om att de sökte en tjänst på hennes jobb.. Jag blev jätteglad men jag tror itne att jag är rätt för den tjänsten med tanke på att de ville att man skulle ha god kunskap i engelska.. (ha!) och kunna 3 olika dataprogram.. Men vi får se hur jag gör... För igår fick jag ju veta en annan vääldigt rolig sak som förhoppningsvis ger mig en chans att få jobb här i Västerås igen.. Det är iaf ett bra steg på vägen.. Men mycket kan hända och jag tänker tänka att det blir sala ett tag till för att inte bli besviken sen.. =)


Usch det där jäkla förrådet ligger gnager i min hjärna.. Vill eller måste bli av med det men det är så jäkla svårt att ta sig dit... Måste ha med mig nån som kan sitta och bara snacka en massa skit med mig under tiden då tror jag nog att jag får arslet ur vagnen så att säga... Frivillig?? =)


Tror jag ska hoppa in iduschen nu iaf så jag ahr kommit nånstans på vägen till att göra nått vettigt idag.. Såg att klockan börjar närma sig 10.30 oxå.. Ska no skynda mig så jag hinner slå på tv:n till dess... =p


Massa kramar i ett vintrigt västerås!

/

Jessica

  

Av Jessica - 19 april 2010 22:03

Ligger i sängen och provar blogga på mobilen. Väldigt drygt för den vill bara ha stora bokstäver. :) Imorn ska vi till vetrinären och kolla Gubben. Nått fel är det men svårt för oss att avgöra vad bara. 


Annars händer inte så mycket, väntar fortfarande på soffan. Nu kan den faktiskt komma närsom helst.. Längtar, känns som att det är först då vi kommer få lite mer ordning. 

   


Näe nu ger jag upp!! 



GOD NAYYNATT!!!


KRAM


/


JESSICA


Av Jessica - 17 april 2010 08:03

Jobb.. Ja.. var det nån annan som trodde nått annat eller??? Ha.. nej nej har en vecka kvar till ledig helg... Har ju insett att jag har lite otur på den fronten just nu.. För det är nämligen så att ibland kan man ju känna att man kanske skulle vilja ta de 3 timmarna på fredagen ledig oxå... Och som det ser ut nu kan de andra tjejerna göra det men inte jag....! Vet ni varför?? Jo för 1 gång i månaden har vi personalmöte... och när infaller det? JO, just det fredagen på min lediga helg. Det innebär att jag oavsett hur skönt skulle tycka det var att vara hemma de 3 timmarna känner mig tvungen att ta mg till jobbet just för att det är p-möte.  Jag vet ju att det inte skulle vara nå problem om jag ville ta ledigt där för min boss men det är jag som tycker att man ska vara med på det där mötet.


Idag ska jag åka med Jeanette.. Biltjyyyven själv.. ;) Skönt att slippa köra nån gång iaf...


I brist på annat så åt vi ärtsoppa med varsin fralla till... En fredag, ja... visst.. men för att göra det lite liite roligare så delade vi på en vinare till hahaha...

Det var inte så hemskt som det låter och som tur var hade J köpt en sån färdigpizza som vi delade på sen.. Så man skulle ju kunna säga att ärtsoppan var en liten förrätt och att vi åt pizza med vin..

Fast som sagt så var inte fallet... Hoppas på lite mer "fin"-mat ikväll.. =)

 J ska nog spela åters första inliehockeymatch idag... Bara vädret håller sig...

Och jag hamnar framför tv:n och svt1 kl. 21 för att se fortsättningen på Milleniumserien.. Japp så blir det...


Nu måste jag öka, har lite kvar för att se dräglig ut för jobbet.. =) Ska pressa Lena idag på info.. ;) Är så glad för hennes skull...


Trevlig lördag!

Kram

/

Jessica

  


Av Jessica - 16 april 2010 10:30

  

Vi skulle gå till sandlådan. Anton kunde sätta på mössan själv.



       

Det var soligt ute... Bara små, små moln.. =)



    

Sen gjorde vi fint på balkongbordet.

Ställde ut blommor och paket till Marcus.


    

Anton hjälper sin pappa att skrapa lotter.



    


Pappa och jag. Det är pappa som tagit kortet på mig..

När han kollade min iphone.. =P



Tack för en mysig dag!

Kram

/
Jessica

  

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards