jessica-mywords

Alla inlägg under augusti 2010

Av Jessica - 25 augusti 2010 21:40

När man tror att det inte kan bli värre, då blir det det.Vill vara glad!!! Inte behöva oroa mig en massa.. Tar det aldrig slut!?!?! Snälla, låt det va bra nångång! Nu läsa lite för att bli sömnig... God natt!/Jessica

Av Jessica - 24 augusti 2010 18:34

Idag är det tisdag... och trots 4 veckors ledighet är jag redan ledig efter att ha jobbat första dagen efter semestern... Det var en lååååång dag... Men trots det gick den ganska fort... =)

Kul att träffa de andra oxå..

Men som sagt idag har jag vart ledig och tog mig ner på stan för en klippning och lunchande med 2 Kappisar... Jag är nöjd med frisyren trots att jag tycker att den kunde ha blivit lite kortare men det tar vi nästa gång jag går dit. Tror att frisören inte ville ta för mycket ifall att hon inte riktigt fattat vad jag menat men det gjorde hon och hon sa själv att vi kunde ta det kortare nästa gång isåna fall och jag kommer gå till henne igen..

   

Vad tycker ni??


Imorn jobbar jag bara 3 timmar känner lite ågren att jag inte frågade nån annan om de ville ta tiden men men....


Nu ska jag mysa lite med Anton innan han ska sova... Just nu står han brevid mig och sjunger "Fredagsmys, fredagsmys fredagsmys..!"


Massa kramar

/
Jessica

  


Av Jessica - 20 augusti 2010 19:11

Jaha... nu kryper semestern på sina sista dagar.. känns både ock... På ett sätt käns det som om det var en evighet sen jag satte mig i bilen och åkte mot Sala... och andra sidan vet jag att när jag kliver in på jobber kl.9 på måndagmorgon så kommer det kännas som att jag bara har haft ledig helg... Det som gör det lite lättare är ju att man vet att det kommer nå nytt... Men det ska bli kul och träffa alla igen och hinna umgås så mycket som möjligt innan man slutar..


Igår var inte nån bra dag.. den fick ju bli som den blev dagen och det var ju inget man kunde göra.. jag tycker att det är orättvis.. så det så!

Sen går mina tankar till en speciell kvinna och hennes familj, släkt och vänner... Svårt att finna ord fast man själv vart i liknande situation...


Idag tog jag med min Emma R till Hälla.. skulle köpa ett USB-minne men de var slut... så jag får nog ta vara på erbjudandet som Fina gav mig.. Så nu vet du jag kommer och terroriserar er extra hårddisk.. =)


Jag vill bara att det ska bli 1 september så jag känner att jag kommer nånvart.. Ska kanske tycka att det har vart skönt att inte bara slänga mig ut utan verkligen tagit det lungt.. Och nu ska jag försöka ta tag i livet som ensamstående singel.. haha ni är berädda på mååånga och lååånga telefonsamtla från mig nu va..!??!  Men jag tror jag komemr klara mig fint... är bara lite stressad av ensamheten nu.. kommer kanske in i det jag med.. =)


Tänkte surfa runt lite nu och glo på tv medans lillkllien ska sövas och i väntan på att syster ska komma hem från jobbet... Som sagt. fredagsmys fast om ca 2 timmar... =)


Trevlig fredagskväll mina vänner!
Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 18 augusti 2010 13:58

Jag funderade på om jag inte skulle lägga upp tapeten här så ni var tvugna att komma hem till mig för att se den men jag tror att även om ni ser den här så måste den upplevas i verkligeheten.. =)

Så jag har hittat den.. Bilden är lite matt ser det ut som och blommorna är i 2 nyanser egentligen så den ljuger liiiite så ni vet.. =) Såg precis att man ser den andra färgen på en av blommorna som är längst ner i högra hörnet...

   

Tror att det kommer bli toppen...  Och så ska jag ha en av blommornas färg på resten av väggarna...

Såg ett par ugglor på Lagerhaus.. De var så söta så jag måste nog köpa de.. det var salt och pepparkar... och så fanns de i ljus oxå men jag kommer inte ihåg vilka färger den fanns i...


Annars så mår jag rätt bra.. Orkar inte hålla på å bry mig men det är jäkligt svårt att bara sluta så det går väl så där med att sluta fast det får ta sin tid det tar...


Funderar på att åka och kolla på cyckel men HUUUR kul är det att göra själv? Inte alls.. Vill göra nått iaf men vad?? Usch inget kul att va rastlös så här.. Men om ca 30 min så kommer syster och Anton hem så jag borde njuta av tystanden.. hahaha..


Bilen lämnades iaf in på verkstad igår och jag hämtade den i dag.. gick härifrån till MECA och det var jobbigt.. Det var så kvalmigt och äckligt så jag kände mig inte så fräsh när jag klev in där.. men men nu är den fixad och allt ser bra ut... Ska bara göra lite småfix oxå så kanske det är nån som vill ha den tillslut... Jonna och R ska få provköra den så fort de kommer hem från Cypern.. =) Ska väl tvätta den iaf.. =)


Ha det!
Kram

/
Jessica

  

Av Jessica - 16 augusti 2010 14:28

Jaha då var man inne på sista semesterveckan då.. haha... men jag har ju lyxigt väldigt många som börjar denna vecka så.. =)

Var på stan idag med syster undertiden Anton var på dagis... Var inte så sugen på shoping vilket var bra... men det belv ett par militärgröna strumpbyxor/tights. Jättefina till jeans tror jag..

Har försökt hitta stövlar men hittar inga snygga... Hoppas att det kommer komma in lite mer innan jag har tänkt ha de... Träffade en gamla klasskompis på Kappis och en ny/gammal jobbarkompis...


När vi åkte hem så började det pipa i bilen och motorlampan började lysa.. Jaha.. in på servicen då... Han var så snäll... och tar in min bil imorn redan trots att han inte var expert på mitt bilmärke.. Hoppas det inte blir för dyrt allt bara.. men det känns bättre att sälja den om den är hel lixom och fram för allt när vi ska sälja till nån man känner... Han var vääälidgt snäll och trevlig killen som hjälpte mig i telefon.. får se hur han ser ut imorn ;)  hahaha..


Tidigare imorse ringde jag och fixade el:en till 1 sep. Då jag ska börja ställa in matvaror och sånt... Och så fixade jag adressändringen... och skickade iväg flyttsms... + att jag beställde hem flyttkort som ska skickas till mormor och resten av de lite äldre i familjen.. =)


Var hos Becca igår var skönt att få prata... =) Kul å se magen på henne växa oxå.. Sen blev hon lite smsbombad oxå men ja shit happens.. =)

 I lördags åkte jag, syster och Anton till Ramnäs och var där och badade på eftermiddagen.. Sen blev det ren inpulsträff på kvällen då vi stannade å åt hos Cissi och Fredrik... Jättetrevligt och mysigt med alla inblandade.. =)


Sen så har jag hittat tapeter... =D WHII!!! Kanske inte som jag tänkt mig men inte långt ifrån... Kommer bli bra.. ! Samma dag köpte jag en mocca master (kaffebryggare) och så fick jag en kniv på köpet.. =P Bra deal tycker jag.. =)


Nu ska jag hjälpa syster att sätta in kort i album och sen ska jag ta mig ner på stan för att träffa Tina.. Det är 3 gången gillt nu.. haha... Hoppas på att hon kommer denna gång.. =)


Massa kramar i solen!

/
Jessica

   





Av Jessica - 10 augusti 2010 10:21

Jaha inte många dagar kvar på semestern nu... eller ja det är ju iofs 1 och 1 halv vecka kvar men det är lika bra att ställa in sig redan nu.. så kanske det inte blir så tungt att börja jobba igen... Men å andra sidan så har man ju nå nytt att vänta bara 2 veckor efter semestern så det ska nog inte va så jobbigt att ta sig dit..


Det här med tapeten var ju svårare än jag tänkt mig... tyvärr.. Men det är ju den där bilden i huvudet som förstör allt... Får försöka radera den och kolla på de som finns.. =) Hittade en fin med blommor i vitt/beige och nån mer färg som jag gillade men det är ju inte turkost i den.. och det var ju typ det jag mest ville ha... Sen den med exakt de färgerna jag villle ha.. dock inte det mönstret men den skulle kunna funka den kostar hela 825 kr rullen...!! NICHT värt det... ! Visst ska jag trivas men jag tror nog jag kommer hitta en lite billigare än så för hoppningsvis.. Jag vill ju göra det på en gång annars känns det som att det kommer rinna ur sanden och så kommer jag inte trivas och så bilr det bara skit..

Det är ju en omställning bara att jag ska vara ensam hela tiden... Inte sitta å vänta på att nån ska komma hem... Och det kommer vara jobbigt så då tänker jag att det är bra om jag verkligen trivs för det hjälper nog till....


Idag ska jag försöka få tag i ett hyfsat bra regnställ som jag ska ha nu till hösten när jag ska böraja cykla.. Ska ju köpa cykel oxå.... Usch... penagrna bara flyger iväg.. Men men... sånt händer bara köpa det jag behöver och så får jag spara sen.. inte så mycket att göra åt... =/


Nu ska jag fixa i köket innan syster kommer hem med Anton som har börjat på dagis igen efter semestern... Så ska vi äta lite och sen bär det iväg...

Får se om jag åker till Fina ikväll både Annica och Emma skulle dit så det vore ju kul...


Ha en bra dag!
Kram

/
Jessica

   

Av Jessica - 8 augusti 2010 20:05

Lördagen i all sin glans Jonna och jag hängde från 13 och började på stan för att inhandla lite grejer till kvällen...

Efter att ha gått i olika affärer till 14.30 var vi tvugna att avbryta klädletningen och gå till systemet innan de stängde kl.15 kändes lite stressigt och värre blev det ju iom att jag inte hittade nå som jag gillade... Till slut efter systemet gick vi upp till Sigma och där hittade Jonna leggings och en silkig skjort/blus jag provade en del men föll inte för nått.. Väl uppe på Sisters, den sista affären hittade jag en svart oversize-skjorta som jag inhandlade 15.57, japp ni ser tiden 3 minuter innan alla affärer stängde.. =) Jag blev nöjd iaf trots det dyra priset.. =P

Vi handlade lite mat och så gick vi hem.. Vet inte vad det var med oss men vi var lite sega och satt mest å drack.. jag breezer och Jonna Rosé... Tillslut tog vi tag i saken och började med maten, åt den och delade på en flaska rött.. Gott som tusan...=) efter det sminkade vi oss mellan skratt och klunkar..

Sms:Ade med Sandra och bestämde oss för att gå ner till Å där de satt vi var väl där i ca 15 min sen gick vi vidare för att dansa loss lite... 23.30 och stendött på bmb.. men det sket vi i och tog en drink innan vi började dansa oss igenom golven.. Jag kände mig så gammal.... som en tant alla som var där var ju garanterat 2 till och med 3 år yngre än mig och jag hade förväntat mig att jag skulle vara 2, 3 år yngre än de andra... Därför fick jag lite panik och undrar om jag är för gammal för att parta loss... ???


Vi kom em runt 2 och kom väl i säng runt halv 3, 3 och sov gott till 11...

Det var en jättetrevlig kväll, som alltid med Jonna.. =) Tack för allt!!!


Nu ska jag kolla på tv med syster..


God natt och trevlig kväll!
Kram

/

Jessica

  

Av Jessica - 2 augusti 2010 21:41

Jag har smidit planer inför lördagen.. whiii..!! Längtar redan!

Och som vanligt har jag redan klädångest...! OPS!



Natti på er!
Kram

/

Jessica

  

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards