jessica-mywords

Alla inlägg under januari 2011

Av Jessica - 31 januari 2011 21:01

Idag har jag iaf vart på jobbet men tyvärr är det min magkatarr. Känner det när jag äter och som jag tror jag skrev i tidigare inlägg så känner jag igen känslan sen i höstas.

5 timmar på jobbet = inte så mycket gjort... Minst 2 timmar (rena) i kassan + lite extra om det behövs i jouren. Sen ska man hinna med att ta 15 min rast och så mitt iallt kommer varorna och så ska man gå hem.. Men det är ju så för alla nångån i veckan så.. Men man känner sig inte speciellt effektiv.


Efter jobbet mötte jag upp Å och vi tig hennes rääääser hem till mig. Pratade, åt paj och drack kaffe... Väldigt mumsigt.. =) Hon är så rolig.. Och så fick jag en så fin Orkide. Hoppas jag kommer kunna hålla den vid liv ett tag iaf.. =/


Sen ringde Emma r och fick för sig att jag skulle ut på äventyr med henne... Sagt å gjort... 19.10 var vi på väg ut på gryta. Det som bara skulle ta 30 min.. Hmm inte riktigt tog 40 min dit och lite längre hem efterosm vi, eller iaf jag blev lite trötter i benen.. =P

Hahah och det roligaste var när vi var på väg hem då det kom hem kille på cyckel och på ett brunstigt sätt (enligt Emma) smyger sig fram och säger "eeeeeeh"... jag uppfattar ganska snart att han pratar i telefonen vilket Emma inte gjorde.. Hon uppfattade inte honom ens som en människa.. Hon trodde det kom en älg.. Jag höll på att kissa på mig av skratt, hon fick verkligen panik.. Undra om hon hade hoppat på cykeln och lämnat mig om det avrit en älg.. hahaha...


  

Här är blomman jag fick.. =)

 

 

Nu ska här skrivas inköpslista för storhandlingen imorn... =)


God natt kära vänner... !

Kramar

/
Jessica

  



Av Jessica - 30 januari 2011 17:00

Har inte haft nån rolig helg... Fredagen började med en promenad med Emma r. Och visst jag kände ju att jag inte mådde toppen, lite illamående kom ju över mig men jag trodde det var för att jag var hungrig och inte åt på en gång. Sen höll det där i sig hela dagen från och till... Mest till... Och jag insåg ju att jag lika gärna kunde ge bort öppningen för att vara på den säkra sidan.. Det var ju bra tänkt för inte kom jag till jobbet på lördagen heller... Sov hela dagen och mådde illa.. Men hade lite matlust iaf så jag fick ju i mig mat.. Sa nej till söndagen oxå eftersom det kanske inte är så lätt att få in nån på kort tid en helg. Så där försvann ju några stålar... Tyvärr...


Och idag har jag provat vara uppe så mycket som möjligt och det har gått bra så imorn blir det att jobba igen. Känner igen känslan lite men jag tror inte att det är samma som i höstas. Dock så skulle det inte förvåna mig om jag helt plötsligt kommer på att jag iaf går och oroar mig om saker som jag intalar mig själv att inte bry mig om.. Och det är väl där ifrån det kommer.. Håller tummarna för att det inte är det iaf.


Imorn kommer Å hit och fika... ska fixa en smulpaj.. mumsigt... =) Hon har ju inte vart här än så det är verkligen på tiden.. =)


Gcik till Coop och köpte nya blommor idag oxå.. Ser lite trevligare och vårigare ut på en gång.. =) Och så har jag städat och fejat ocg Marie har dammsugit som det aldrig blivit dammsuget här förut.. ;)


Nu ska jag sätta på lite pasta så man får i sig lite mat oxå....


Fortsatt trevlig söndag!

Kramar
/
Jessica

  






Av Jessica - 27 januari 2011 21:35

Idag har jag varit ledig.. Tyvärr går ju de dagarna så jäääkla fort.. Men jag har iaf hunnit ganska mycket och än är ju inte dagen slut.. ;)

Gick upp hyfsat ändå tycker jag... Marie skulle ju jobba så hon gick upp och satte på kaffe.. Det var lyx kan jag säga.. =) Åt frukost och tog det lungt... Pratade med Fina och sen tog jag bussen ner på stan... Köpte potatis och åkte mot Rönnby för att hälsa på Becca och Charlie... Vilken goding... !! Det var kul att äntligen träffa de och att äntligen få höra förlosningshistorien från att vattnet gick till att han ploppade ut och fick åka hem. =)
Vi pratade på om allt som vanligt... Synd att man inte hinner ses oftare bara..


Sen gick jag över till syster och hoppades på att få en sur och otroligt trött Anton att vilja följa med hem till mig och duscha (pågående renovering i badrum) men det gick sig inte så vi fick snällt vänta till pappa Marcus kom hem. Då syster följde med hem och duschade...

Tiden var dock knapp för 19 skulle jag möta Sandra för en prommis och idag var det nämligen så att hon klagade på tempot.. haha.. Jag brukar klaga på Emma R att hon går snabbt men som sagt var min energi.. ja den är här!!


Ni förstår att jag är så otroligt glad. Kännermig glad och det bara sprudlar glädje om mig.. =) Det har ju sina orsaker men de tänker jag inte lägga ut här.. Kan lätt bli lite dummt då... =P

 

Glad var ordet och det får den här bilden symbolisera!  


Efter 1 timme och ca 20 min (det blev det iaf Sandra) så kastade jag mig in i köket och började med maten... Diskade och jag tyckte mig tydligen ha sån ork att jag började plocka undan och började damma.. =)

Så nu har jag dammat sovrummet och köket och kanske, KANSKE att jag orkar fortsätta med resten nu efter maten.. vi får se. Kände precis att jag blev lite mätt..


Igår köpte jag 3 ljuslycktor.. Det är samma som de jag har i sovrummet (transparanta, osäker på stavning) men de här är turkosa.. Jag har kommit på att jag vill ha turkost och grönt i vardagsrummet nu till våren.. Tror det kan bli bra.. Så jag funderar på om jag ska ta och åka lite tidigare imorn och köpa kuddar eller ett par andra ljuskoppar som jag såg på indiska.. Men vi får se... Kom på att jag inte kommer hinna för jag har ju bokat promenaddate med Emma R imornbitti.. så.. det får bli en annan dag..


Nu ska jag ta och plocka undan maten och fixa matlådor sen blir det sängen!!


Ta hand om er, underbara!

Kramar

/

Jessica

  


Av Jessica - 26 januari 2011 09:30

Yes!

Av lite olika anledningar har jag fått tillbaka insperationen och idag tog jag tag i promenixerna igen.. =) Sandra och jag träffades vid Gidde-skolan 7.45 och så gick vi ca 1 timme.. Det var skönt men jag tror inte att benen var riktigt vakna dock. =P


Nu har jag duschat och äter frukost... Min inneboende har dragit sig upp ur sängen oxå.. Riktigt trevligt med sällis till frukost.. =)


Det blev så ljust så snabbt idag så det känns vekligen som att våren kommer snart.. hihi..


Jobbar till 18 idag sen är jag ledig imorn.. Och då ska jag åka hem till Becca och lille C.. =) Ska bli kul att träffa de.. =)


Nu ska jag göra mig klar så jag kan kolla på VBÅ... =P


Ha en underbar onsdag!
Kram

/
Jessica

  

Av Jessica - 24 januari 2011 07:49

Sitter och söker efter Tandsköterskeutbildningen.. En KY-utbildning i Eskilstuna som jag har vart intresserad av ganska länge... Men det känns inte som att det är läge att plugga just nu.. Inte rent ekonomiskt sett iaf.. Men jag undrar vad de menar med det här... :

"Behörig att antas till utbildningen är den som fått slutbetyg från ett fullständigt nationellt eller specialutformat program i gymnasieskolan och har lägst betyget Godkänt i minst 2 250 gymnasiepoäng" Betyder det att jag inte behöver plugga upp min matte B?


Jobbar 10-18 idag. Emma ville gymma efteråt ev men vi bestämmde inget så vi får se hur det blir med det..


Ha en underbar dag!
Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 23 januari 2011 10:17

Frukosten är just avklarad... Glor på längdskidor på tv.. Det enda som finns (enligt mig) att titta på.. 

Fick mess av Sandra så jag ska följa med henne (som vanligt) och handla idag.. =) Men vi ska ta oss en sväng på IKEA oxå.. Hennes systerdotter ska med och plocka lite saker till sitt rum.. =) Så gulligt.. Hon är jättesöt.. 


Jag vet att jag tjatar om att jag är trött men igår la jag mig i sängen för att kolla på film.. Och nej jag är inte förvånad över att jag somnade och jag hade väl inte förväntat mig att jag skulle se hela filmen men när jag somnar 10 minuter in i filmen och vaknar till 22-nyheterna och sen sover till 09.20 då måste man vara ordentligt trött.. Och inte känner jag mig piggare för det heller.. =P


Vill att det ska bli lite vår så jag får inreda min balkong.. =) Sitter och tittar ut på den och försöker föreställa mig hur det kommer se ut där till sommaren.. Har ju bord.. Så stolar oc lite annat är ju det som behövs.. Funderar på en sån där soffa och 2 stolar.. men får se..

  

Kanske en blomma eller 2 oxå.. =)


Just ja.. nu har jag dödat Sandras och Beccas söta kaktusar som jag fick.. =(

Tror de fick kaktus-sjukan för jag ve titne vad jag har gjort för fel.. ;)


Nu ska jag hoppa in i duschen och sega lite...


Ha en bra dag!
Kramar

/
Jessica

   

Av Jessica - 22 januari 2011 19:50

Här sitter jag, ensam och fryser.. Men lycklig över handbollen.. =)

Marie flyttade då in hos mig igår men hon skulle sova hos sin mamma ikväll.. Så jag har gjort "pank"-pizza och ätit till handbollen... Som var en spännande match.

Ska väl kolla på filmen på 4an ikväll.. Kommer inte ihåg vad den heter men det är med Julia Roberts.. får se om den är bra och om det är ikväll.., =)


Usch känner mig så trött.. Orkar inte och vill inte vara så här trött.. Vill ha insperation att gå ut och gå den har avtagit.. Lite..


Näe ska tvätta av asniktet nu.. och mysa ner mig under filten...


Kramar

/
Jessica

  


Av Jessica - 21 januari 2011 08:16

Börjar 11 idag och tyckte gott att jag iaf kunde ta mig upp som om jag började 10... Så jag ställde klockan och vad händer...? Om jag säger så här att jag tror att jag kanske borde sluta med zoozen.. Fast det har ju aldrig varit nå problem förut legat i 45 min och sen gått upp men idag var det inte bara 45 min utan ca 45 till!!! Det var verkligen tur att jag inte började 10. Fast jag tror ju att jag innerst inne viste om det och därav så blev det som det blev.

Så nu försöker jag se det som att jag ligger ca 20 min före den vanliga tiden eftersom jag kom upp till 7.20 och jag brukar gå upp 6.40 haha ja jag är inte normal men det vet ni ju redan.


Har pratat lite löst med Fina och igår la jag fram förslaget till Annica som kommer vara högst utsatt i det hela... Ska lägga fram det till Therese och Emma oxå.. Jag tycker vi ska träffas i Halmstad en sväng i sommar på ett eller annant vis.. Vad tycks om det?? =)


Mina filmer kom i veckan oxå.. så tänkte kolla iaf på den ena i helgen... Men vi får väl se hur det blir med det.. =P


Nu ska jag föna håret och göra mig klar för DAM-mötet vi ska ha kl.11 Är inte lika nervös över det längre iom att jag pratade med "Fru Fin" (som jag och Jeanette kallar bossen) om det igår..


Ha en trevlig fredag!

Kram

/
Jessica

   

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards