jessica-mywords

Alla inlägg under juli 2013

Av Jessica - 31 juli 2013 18:25

Tänkte köra liten kort uppdatering om Halmstads-vistelsen mellan tvättstugebesöken. :)

Åkte ner i lördags, syster körde oss till stationen vid 10 och på minuten var vi framme i Halmstad klockan 15.55 Imponerande!!! ;)
Vi var så sjukt hungriga då vi efter 5 minuters åkande från Västerås tröck i oss våra mackor som vi skulle ha lite längre fram på färden så när Annica & chrisse kom tog vi oss en korv.
Egentligen kommer det gå en parallell mat-historia med den här berättelsen som från början började redan i onsdags. :) men det ska jag försöka sammanfatta sen.

Både jag och Peter var sjukt sega efter tågresan så på eftermiddagen när vi va hemma somnade jag nästan pratandes i soffan innan och efter maten. Tyckte att jag va tråkig så jag kom med förslaget att vi skulle gå på en promenad och samtliga hängde på. Promenaden ledde oss till Morfars för en vätskepaus som blev allt annat än bara en vätskepaus.
Kort sagt slutade det med att Annica å jag gick hem själva medans killarna drack öl å whiskey.. Resten är ja vad ska man säga..? De blev inte jättesena men det var lite meck för chrisse att lyckas ta hem Peter. :D
Söndagen blev seg men skön. Vi tig det lugnt på morgonen och åkte iväg för att spela minigolf. Vi hade sjukt roligt undertiden och det slutade läskigt jämt. Chrisse vann med 50, Peter kom 2 på 53, Annica på tur med 59 och jag kom sist på 60 poäng men jag stod för matchens upphämtning!! Alltid något!! ;)
På kvällen åt vi hamburgare på Bulls sen gick vi å köpte godis och kollade på film. Vi skulle ju upp tidigt på äventyr dagen där på!

Måndag morgon, sol, frukost och färdiga för en dag på Liseberg.
Tyvärr kom vi lite olägligt till att komma in men efter ca 45 minuters köande, stackars annica, kom vi äntligen ut på banan! Chrisse entrade med ett glädjeskutt. :)
Jag åkte bergbanan, älskar den!!! Sen fick killarna åka de var som små barn. Köerna växte dock rätt snabbt från 15 minuter till 35-55 så de hann inte åka jättemycket men var trots allt det nöjda över dagen. :)
När vi kom hem kastade vi i oss lite mat och umgicks. Rätt trötta å slitna sen dagen.

På tisdagen åkte vi hem, återigen svek jag chrisse på hans födelsedag men jag kompenserade upp det med en pressent!! :)

Nu till mat-historien, det är sjukt att kunna säga att förutom två middagar sen i onsdags förra veckan har vi ätit korv eller hamburgare på ett eller annat sätt.
Onsdag: hamburgare på balkongen.
Torsdag: korv med bröd på campingbadet i sura.
Fredag: grillade vi korv med bröd hos Therese å Niklas och åt en cheeseburgare på kvällen..
Lördag: korv med bröd i Halmstad.
Söndag: french hotdog vid golfen och hamburgare på kvällen.
Måndag: hamburgare på Liseberg och korv med tillbehör hemma på kvällen.
Tisdag: hamburgare när vi kom hem efter ha handlat. Och idag, onsdag åt vi falukorv. Hahaha
1vecka med samma mat om och om igen... Inte bra, inte bra!!
Nu blir det annat! :)

Nu ska jag ner i tvättstugan igen men bjuder på lite bilder från trippen.

kramar
/
Jessica

Av Jessica - 31 juli 2013 15:07

Ja men visst!!
Nu har man ju så gott som reserverade parkering på Ikea. ;)

Kram
/
Jessica

Av Jessica - 29 juli 2013 07:40

Den rullar på här vår semester och man kan knappast säga att vi inte utnyttjat dagarna för det har vi med råge!
Det är allt ifrån (som ni såg i tidigare inlägg) bokade resor, bilköp, spontan lunchdater med vänner eller middagar. Och givetvis massa sol (och bad för P)
Vi har vart 2 dagar i rad förra veckan på campingbadet i sura. Tror det är p's favorit. Finns hopptorn där och han är som barnen. :))
För tillfället är vi Halmstad och idag bär det av till Liseberg. Just nu ligger de 2 som igår var mest taggade för denna lilla tripp å sover men det blir det snart ändring på! Jag börjar nämligen bli väldigt hungrig och nu har både jag och Annica duschat så nu blir det inge mer beauty-dreams för nu ska jag föna håret. Mohahaha!

Här är lite bilder från början av semestern och nu från Halmstad. :)

Kram på er!!
/
Jessica

Av Jessica - 24 juli 2013 22:00

Har haft 3 dagars senester och har hunnit med lite bus minsan!! Här kommer bilder på de 2 största busen. ;)

Mer detaljerad uppdatering om semestern kommer senare.

Kramar!
/
Jessica

Av Jessica - 20 juli 2013 20:29

Nu kan jag säga det!!!!! Och nu kan jag lägga jobbnycklarna i korgen för ett tag fram över för nu har jag äntligen fått gå på semester, ja men visst se ni. Och så skönt sen, tror jag.... ;) För det tar ju ett tag å fatta.

Imorn ska vi eller iaf jag till min moster med syster och familj och mormor om hon orkar. Var länge sen vi sågs så det ska bli trevligt. :)

Nu har vi tillslut bokat tågbiljetterna ner till Halmstad. Så nu vet du Annica nu kommer vi ;) haha

Här över är vantarna p's mormor stickat till mig. Fina eller hur!? :)

Kram!
/
Jessica

Av Jessica - 18 juli 2013 20:52

Nog för att det bara var 2 dagar men det känns ju knappt att man vart borta..
Började ju bra med tågen men sen i Uppsala sket det dig med nästan 30 minuter försening.
Tur hade ju jag att P övernattat hos en vän i Gävle och väntade på mig annars hade jag nig fått övernatta där istället. Så tillsammans åkte vi vidare. Trevligt med lite sällskap!! :)
Iom förseningarna blev det ju inte mycket tid över på kvällen men vi hann prata lite med hans föräldrar undertiden jag åt lite.
Hoppade i säng och på tisdags morgon åkte vi upp till Iggesund och hälsade på pappa ute på ön. Gick en rundtur, pratade och åt sen var det dax att åka tillbaka. Vidare till P's stuga. Låg jättefint vid en liten sjö. Hans föräldrar hade åkt upp innan oss och förberett maten. Åt tillsammans och när de lite hem tog vi båten en sväng runt sjön innan vi satte oss å spelade lite kort och matade änder.
Bäddade ut i kökssoffan framför öppna spisen och somnade till sprakande eld. Hur mysigt som helst!!! :)
Onsdagen började med att vi tog det lugnt i stugan innan vi åkte hem för att byta om för att spela tennis..... Hmm jaa jag vet inte vad jag ska säga.. Det va roligt men svårt och P ja haha han trodde nog han skulle få spela lite han å men nej ;)
Vi hälsade på hans mormor en sväng och hon hade stickat ett par tummvantar till mig, jättefina!!

Efter maten åkte vi en sväng upp till vindsnurrorna och sen avslutade vi kvällen med kvällsfika och kortspel på altanen tillsammans med hans föräldrar.

Idag är jag lite sliten och trött men mycket av det beror nog mest på bilresan hem. Den gick bra. Hade tänkt sträcka på benen i Gävle men hade sånt flyt och kände mig pigg så jag drog hela vägen rakt av. :)

Nu ska jag koncentrera mig på Ernst innan mina ögon stänger för dagen..

Kram på er!
/
Jessica

Av Jessica - 13 juli 2013 19:35

Orken finns inte! Känns som att det ska bli skönt att sätta sig på tåget på måndag och veta att jag får va ledig några dagar. :)
Halv åtta hos mig är ingen fin middagsbjudning idag inte... Haha skulle nog skrämma iväg de om de skulle komma gäster nu med min gröt som ska tillagas ;)
Tänkte äta till Sverige-matchen. :)

Ska tydligen va fint väder uppe hos pappa på tisdag. Bra bra!!
Vi åker upp över dagen och säger hej typ :)

Den här låg på vardagsrummsbordet när jag kom hem i fredags. Kunde inte låta bli å fråga P om han läst hur vi ska klara oss men det hade han inte. ;)

Uppdateringen klar!
Mot köket!
Kram!

Av Jessica - 11 juli 2013 09:56

Kollegan tyckte de var bra, dvs inte förkorta så nu kör vi!!!
Kram

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards