jessica-mywords

Alla inlägg under april 2012

Av Jessica - 23 april 2012 13:51

Nu blir det underbart i dubbel bemärkelse men dock bara 1 possitiv. Jag har setat och skrivit och lagt in bilder och plötsligt hänger sig datorn och allt försvinner!! jag som var på sluttampen.!

UNDERBART!! (Med mycket ironi!!!!)

Det blir ju aldirg lika bra när man måste skriva om skiten igen... Jaja nu tar jag nya tag!


Vi har haft en underbar och mysig helg på alla sätt och vis. Och jag kan nog aldrig sluta förundras över hur mycket det finns att prata om!

Fina och jag åkte vid 12.30 från västerås. Vi stannade till och åt och handlade allt till helgen på Marieberg i Örebro. Coop-affären var lite förvirrande och Systemet var svårt att hitta men allt föll på plats efter lite missförstånd med GPS:en och några körningar i motsatt riktning. =)


Väl framme vid stugan och efter en genomgång med gubben som ägde stället satte vi oss och tog varitt glas vin och smakade på lite chips innan vi började med maten. 20.30 var Therese och Annica på plats och några kramkalas senare kastade vi oss över maten. Mumisgt och trevligt!

Fredagen blev en lång historia... Somnade runt 3 har jag för mig och Emma!! Det var inte jag tro det eller ej som somnade först!! Fast inte konstigt då den tappre och ende arbetaren för dagen drog på sig den lotten! ;)


Morgonen vakande vi till vid 8.30, drog oss länge och väl i sängarna innan vi tog oss ann frukosten. Utan stress gjorde vi oss i ordning, vissa mer än andra, =) och tog oss för en prommenad mot centrum. Där vandrade vi runt och kolla läget vid vattnet och kyrkan sen avslutade vi med en lite lätt lunch på ett café vi hittade. Sen drog vi oss hemmåt igen.. Så härligt inga måsten inga krav och ingen stress!! Hur underbart som helst!


 


 


 


 


Therese tog en stund i solen menads vi andra agerade lite fotografer.. =)

Väl hemma vid stugan igen la vi os spå sängarna och snackade vidare om mallt och ingenting.. Och jag säger som Fina sa när hon undrade vad hon skulle säga då Martin undrade vad vi hade pratat om... Vi kommer inte ihåg.. haha och det är så mycket om allt och ingenting... allt från bäbisar till rättegången mot breivik till bröllop osv. =)


Lördagen tror jag inte blev lika sen som fredagen men jag tror inte nån av oss ville somna då vi visste att vi skulle åka hem dagen där på och det visade sig ännu tydligare på morgonen då ingen av oss ville ta oss upp ur sängarna så vi viste att om vi äter frukost nu så är det abra städning och att åka hem kvar. =( Men vi tog oss upp och åt och med vemod så städade vi ur stugan och satte oss i bilarna på väg hem..

En välbehövlig helg och som vi skrev i gästboken, "Nu lämnar vi stugan 3 kg tyngre i kroppen men 5 kg lättare i hjärtat!" Så sant så sant!

Och en låt som jag tror vi kommer koppla till den här helgen är Goteys "somebody that i used to know" eller har jag fel tjejer?? =)  


Hemma drog jag ut på en power-walk, duschade och sate mig och kollade på de sista avsnitten jag hade kvar på 30 grader i Februari. Tragisk serie men det slutade mer väl än vad jag trodde det skulle göra.. =)


Och idag har jag segat som tusan.. gick inte upp förän 10.30 och nu har jag iofs tagi igen lite tid då jag har städat och donat, för ikväll kommer Emma r, sara och Sofia... Kul!


Underbar måndag till er!

Kramar

/
Jessica

    




   




Av Jessica - 19 april 2012 21:09

Torsdagskväll och jag sitter som vanligt framför mina 2 rutor.. Mamma sa jämt att man skulle få fyrkantiga ögon om man kollade förmycket på tv, vad kommer jag få nu när det blir dubbelt upp? ;)


Ska försöka ta mig upp i nice tid imorn så jag kan hinna med lite innan vi åker. Fina och jag ska stanna o Örebro och handla och jag måste flirta till mig att hon följer med till systemet för det glömde jag idag.. Men jag tror inte hon är så svårflirtad.. =)


Igår var jag ledig, trots att jag inte hade nått inbokat flög dagen bara förbi. Det började med att Fina ringde vi frukosten och frågade om jag skulle med å handla. Sagt och gjort. Sen väl hemma åt jag och tittade på 7avsnittet på serien och sen bar dte iväg till Sandra. Vi tog oss en promenad för att hämta hennes pass hos polisen sen gick vi till McD för att budgetfika.

Väl i kön hade vi en diskusion om vad vi skulle beställa och precis innan det var vår tur hade vi både bestämmt oss för att ta en muffins var och innan dess skulle vi ta en muffins och en munk att dela på. Men när Sandra besällde sin mellanlatte och muffins och fick betala 22 kr (som bara latten kostade) Sa hon åt mi att beställa detsamma för muffinsen verkad eju ingå i priset.. Min tur! "Jag tar samma!" OCh förväntar mig 22 kr att betala... Jo just det! 38 KR!!! Sandra försvann fort från kön då hon på håll såg att jag pekade på kassaskärmen och visade 38 KR!!! Haha

 


Vi gick över svartån från polisen och jag accosierade dirket till latte när jag såg detta.. Det förstår ni väl =)



Cissi, jag tycker oxå att vi är duktiga iaf ibland. =) Hoppas det håller i sig bara.. Men tråkigt nog så får vi nog iaf i framtiden fortsätta på det spåret vi gjort denna gång att kan inte 1 så åker de andra iaf.. vilket är väldigt tråkigt men jag tror vi måste acceptera att det inte kommer funka annars... =)


Nu ska jag kolla på Revenge. Sen måste jag sova lite känne jag.. =) Kommer nog bli lite sova i helgen misstänker jag och EMMA!! Nu när du inte ärmed då vet vi ju alla vem som kommer förlora och somna först! ;)


Kramar på er!

/
Jessica

  

Av Jessica - 18 april 2012 10:36

Idag är jag ledig! Och jag ska snart åka till maxi med Fina. =) Sen är det ju bara 5 timmar jobb kvar

innan vi är på g mot Mariestad. Ska bli härligt och roligt.

Hittade en bild på oss 4 som ska åka... =) Den ligger ju ute på Fb så jag tänkte att det inte skadar om jag lägger ut den här å... =P


 



Kramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 17 april 2012 17:43

När jag var bortrest började den svenska tv-serien 30 grader i februari. Många runt om kring mig har pratat om den och igår tog jag mig tid innan jobbet att börja kolla... Nu har jag kollat på 2 avsnitt till och jag vill bara åka tillbaka... =) Vet inte om det är så bra att kolla haha... men nu har jag kommit in i den så jag ska kolla klart på den iaf. Tror jag kommer hinna med ett avsnitt till idag. Ska bara laga lite mat först.


 


Kramar

/
Jessica


  

Av Jessica - 16 april 2012 10:29

Jaha måndag igen. Här går det undan!

Sist jag skrev var det onsdag och det är knappt att jag fattar hur fort det har gått. Jag har ju inte gjort så mycker mer än att jobba men lite roligheter har jag ju så klart klämt in å.


I lördags tex. firade vi Marcus som fyllde år. Jag sov över och så åkte vi och storhandlade innan jag börjad ejobba på söndag morgon/förmiddag.

Vid middagsbordet på lördagskvällen fick jag en fråga av Anton. Konversationen gick till ungefär så här..: 

Jag :"Ja, efter som moster inte har en egen familj än så tillhör jag er oavsett om ni vill eller inte!"

Syster :"Det är väl klart hon gör eller hur Anton?!"

Anton :"Ja meen..... varför.. varför bor du inte här då!?"

Sötaste ungen!! Jag påminde om att jag redan bott hos de men det var inget han kom ihåg. =P


 


Marcus firades med god mat, liten bakelse och vin! Ja, å så klart lite paket! Tackar för kvällen! 


Igår var jag på nya bion oxå. Fint, det var det verkligen men de 2 första toaletterna var det krongligt att komma in i. Man skulle ha nån kod som fanns på biljetten men ingen fattade vilka av alla siffror det var. Och när vi som var 5 st ställde oss i kö ropar biljett-tjejen att det inte är nån idé att vi står å köar där när det för det första inte finns nå toapapper och när det finns 10 toaletter till (utan kod-låseri) en trappa ner! Min första reaktion var, "MEN fixa nån som fyller på papper då!" Minandra var "FÖRLÅT mig då för att jag precis just i denna stund satte min fot innan för dörrarna för första gången! hut f*n skulle jag veta att det fanns 10 toaletter till!?!??!" Men annars så...

Filmen vi såg va Hungergame. Absolut nått att se. Men jag kommer ju alltid på försent att filmer då de blir jagade i, i miljöer som i skogen osv får min mage att dra ihop sig. Jag bir så stressad. Lite förutsägbar men riktigt bra!


Jobbar mellan 14-19 idag så nu blir det att laga lite mat, dammsuga och snygga till mig lite. =)




Ha en bra måndag!

Kramar

/
Jessica

    




Av Jessica - 11 april 2012 18:24

Onsdag till onsdag. Det är vad jag kallar hästvecka.

Det är inte jätteroligt att va ledig 1 dag och sen jobba 6 dagar men efter denna gång så får jag ju iaf nått för det. För nu är det ju bara 1 vecka och 2 dagar kvar tills vi åker ner (och upp) till Mariestad. =) Så jag ska försöka se de här dagarna som en transportstrecka till nått roligt, en belöning!

 Att få umgås med fina vänner.. =)


Annars hänger förkylningen kvar. Var ute på en miniprommis nu på seneftermiddagen fram och tillbaka med lite omvägar till affärn och det gick bra men känns att det inte är läge å springa gärnet än. Så förhoppningen är att början på nästa vecka ska börja bättre. =) Dessutom är ju min push-poolare inte heller frisk än. Så vi får kurera oss i massor!!!



Och nu så är det även klart att jag kommer öka mina erfarenheter i sommar.. Ska sommarjobba på annat håll i 4 veckor. Det ska bli så kul att få se lite annat men oxå att få prova på och lära mig nått helt annat än det man pillat med i snart 7 år. Håll i hatten men till nästa år har jag varit innom handels i 10 år!!! Det är ju så sjukt så det är galet! 


Påskhelgen gick med bara farten med halva delen jobb och andra delen ledig. Umgåtts med vänner och familj + släkt! I måndags var förändringarnas tid igen haha... japp jag är då med lugg! Kommer snart in in det... Och jag tror att det är en hiss... och ingen diss.. hahah



 



Dagen har vart seg men fick lite sällskap på eftermiddagen då Becca kom förbi på en liten fika. Mycket uppskattat! Känns att vi ses allt för sällan.. =/

Jag blir ju så lätt rastlös... Fattar inte. Men kan ni komma på vad jag ska göra när jag städat, tvättat och gjort allt annat 20 gånger.. och alla andra jobbar eller är sjuka eller inte ens bor här.. ;) hahha


Nu har jag iaf nått att göra i 10 min... Laga mat!


Till nästa gång!

Kramar

/
Jessica

  


Av Jessica - 8 april 2012 10:42

Jaha ja.. där var den uppladdningen förstörd.. Japp har gått å dragit på mig en knasig förkylning. Känner mig inte jättesjuk men har superont i halsen på morgnarna och tvärstopp i ena näsborren..??

Men det är bara härda ut och hoppas på att det itne blir långvarigt.


Igår var Fina här, bjöd henne på mat och lite senare dök Emma P och sambo och vovve upp.. Trevlig liten samankomst. =)


Idag ska jag till min moster och äta... Bör göra mig klar för syster & c/o kan komma när som helst och hämta mig. Litet ärende ska uträttas innan.. =)



Påskkramar

/
Jessica

  

Av Jessica - 4 april 2012 19:01

Här går tiden fort... Har snart vart hemma i 2 månder sen resan. Är ju skrämande!

Och här fortsätter jag och Sandra med uppladdningen inför vårruset. =) Det går bra men idag var det jobbigt.. Men vi avstod från att sätta oss på sandras balkong med varsin latte och muffins och tog en runda istället. Bra gjort av oss!!

Man blir ju så glad när man är ute nu oxå, man känner verkligen att det är nå bra på g! =) Trots kylan.

 


Den här delen på promenaden är alltid värst den känns så lång bara för att man sett huset på så långt håll...


Nu ska jag ta och hoppa in i duschen och sen ska jag boka biobiljetter till på fredag. Nya biografen blir det och Hunger games.


Kramar!
/
Jessica

  

Presentation


Bloggen är för mina vänner så de kan hålla reda på vad som sker och inte sker i mitt liv.. Ni andra är naturligtvis oxå välkomna att läsa... =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards